تابناک کهگیلویه وبویراحمد
از طرف دیگر هم آنچنان سرگرم بحث تحریم ها و برجام شدند که انگار باید حتما برجام به نتیجه برسد تا کاری انجام دهند. در صورتیکه بیشتر این مدیران ،مدیران بعد از اعمال تحریم ها هستند و اگر می دانستند با وضعیت تحریم نمی توانند کار کنند پس چرا این همه حرص و ولع برای رسیدن به پست های مدیریتی می زدند؟
کد خبر: ۱۵۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 04 January 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،پس از بارش باران چند روز پیش که یکی از شدیدترین باران های اخیر در استان بود،تازه مسئولین متوجه شدند که اصلا نه امکانات و نه توان مدیریتی در خور تعریفی ندارند و شاید اگر کمی از تلاش و لابی گری برای رسیدن به پست و مقام را صرف مدیریت و توجه به حوزه ی مدیریتی خود می کردند، با توانایی و آمادگی بیشتری به استقبال باران و بحران ها می رفتند.
 اگر سری به جاده های روستایی استان بزنید پی خواهید برد که مسئولین هنوز هم متوجه نیستند که چه مسئولیتی را برعهده دارند. آنقدر مسئولین درگیر مسائل انتخاباتی هستند که نمی دانند حوزه ی مدیرییتیاشان دارای چه مشکلاتی است.
از طرف دیگر هم آنچنان سرگرم بحث تحریم ها و برجام شدند که انگار باید حتما برجام به نتیجه برسد تا کاری انجام دهند. در صورتیکه بیشتر این مدیران ،مدیران بعد از اعمال تحریم ها هستند و اگر می دانستند با وضعیت تحریم نمی توانند کار کنند پس چرا این همه حرص و ولع برای رسیدن به پست های مدیریتی می زدند؟
سخنان تامل برانگیز فرماندار بویر احمد واقعیتی را مشخص کرد که نشان از بی برنامگی و عدم شفافیت در وظایف و همچنین عدم مسئولیت پذیری دستگاه های اجرایی استان است.
 محمد کاظم نظری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بویراحمد که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان، در محل فرمانداری بویراحمد برگزارشد با اشاره به وظایف ستاد بحران گفت: واقعیت این است که یک تشکیلات عریض و طویلی در سطح کشور به نام مدیریت بحران ایجاد شده است و اینکه ما بایددر مواقع بحرانی آمادگی داشته باشیم و هر دستگاهی وظیفه خودش را بداند که چیکار باید بکند، لیکن باید یک همکاری بین بخشی هم وجود داشته باشد، که ما غیر از تعارفات این را نمی‌بینیم.
رئیس ستاد بحران شهرستان با بیان اینکه طبیعی‌ترین و قابل پیش بینی‌ترین پدیده، بارندگی است گفت: وقتی باران می‌بارد خیلی از ما انگار از خواب بیدار شدیم که این بارندگی ممکن است باعث آبگرفتگی بشود.
فرماندار بویراحمد گفت: این همه تشکیلات، آموزش، صحبت، جلسه و امکانات هست تا برای پدیده‌ ای مثل زلزله، که نمی‌دانیم کی رخ می‌دهد، آمادگی داشته باشیم، اما با وجود پیش بینی‌ ها به محض باریدن قطره‌ای باران، دچار بحران می‌شویم.
وی بااشاره به شاخص آمادگی در دستگاههای عضوستاد بحران تصریح کرد: با اعلام ستاد بحران نه مدیر آمادگی دارد نه زیر مجموعه‌شان آمادگی دارند ونه پاسخ گو هستند…، ضمن اینکه زحمات همه را ما می‌بینیم، اما واقعا چقدر ما آماده هستیم؟
نظری گفت: در سیستم همه دنیا این مثل بحث سی پی آر در پزشکی، وقتی که یک مریض بدحال که نیاز به احیاء دارد می‌آید در اورژانس یک کدی اعلام می‌کنند مثلا می‌گویند کد ۱۱… فقط پیج می‌کنند کد ۱۱ …هر کسی وظیفه خودش را می‌داند و می‌روند بر بالین بیمار حاضر می‌شوند، معلوم است چه کسی باید رگ بگیرد، کی باید اکسیژن وصل کند، کی باید …. تا مراحل بعد که مدیریت بحران در واقع باید یک همچنین وضعی داشته باشد یعنی به محظی که کدی پیج می‌شود که مثلا آبگرفتگی داریم، یک مشکلی داریم همه دستگاه‌های عضو ستادباید بیایند و حاضر باشند.
وی با اشاره به برگزاری مانور زلزله در طول سال با کنایه گفت: ماباید مانور بارندگی رابرگزار کنیم؛ چرا که یک هفته از بارندگی گذشته است هنوز خیلی از روستاهای ما مسیرشان باز نشده است.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر هماهنگی بین دستگاه‌ها با فرمانداری گفت: مثلا یک آبگرفتگی می‌آید بالاخره خانه‌ای متضرر می‌شود، ارجاعش می‌دهیم به دستگاه‌های حمایتی بعد می‌گویند ما هیچی نداریم، می‌گویند ما کاری نمی‌توانیم برایت بکنیم یا مثلا یک آتش سوزی اتفاق می‌افتد… خب این‌ها مگر تعریف شده نیست، مگر وظایف ما همه این نیست، مگر ما برای همین مدیر نیستیم، مدیر هستیم که چه کار بکنیم؟
رئیس ستاد بحران شهرستان بویراحمد گفت: با اعلام وضعیت بحران هر کسی در دستگاه خودش و در زیر مجموعه خودش این برنامه ریزی را داشته باشد، هر دستگاهی وظیفه خودش را بداند، دستگاه‌های حمایتی بدانند وقتی شخصی بعنوان خسارت دیده معرفی می‌شود باید مشکلش بررسی و حمایت شود. ما همه مشکلات اعتباری و محدودیت‌های دستگاهی را می‌دانیم اما این برای مردم قابل قبول نیست، واقعا بعضی جا‌ها ابتدایی‌ترین حق مردم ضایع می‌شود.
فرماندار بویراحمد افزود: باتوجه به گذشت چند روز از بارندگی‌های اخیر، هیچ مسئولی تاکنون به ما اعلام خسارتی نکرده است، در حالی که شما می‌بینید یک بارندگی یا سیل گرفتگی‌ای جایی می‌آید، فورا از قدرت نفوذ رسانه‌ها برای جذب اعتبار کمک می‌گیرند. هدف این نیست که القای نگرانی و تشویش بکنند، هدفشان این است چانه بزند مثلاً با اعلام ۵۰ میلیارد خسارت بخشی از آن را با بزرگ نمایی واقعه جذب می‌کنند، ولی ما واقعا خسارت می‌بینیم و نسبت به جذب اعتبارات برای خسارت دیدگان اقدام قابل ملاحظه‌ای نمی‌کنیم.


به کانال تلگرام تابناک کهگیلویه وبویراحمد بپیوندید


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار