دم خروس بیرون زد!
برخی از رفتارهای جریانات سیاسی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شکل رادیکالی به خود گرفته است به طوری که شورای مرکزی اصلاح‌طلبان در تهران میثاق نامه ای را تنظیم کرده و به سایر استان ها ارسال کرده است.
کد خبر: ۱۵۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 03 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شهر مینو، تلاش افراد و جریان های سیاسی برای رسیدن به کرسی های سبز بهارستان در دو ماه باقی مانده به انتخابات رنگ وبوی تازه ای به خود گرفته است.

برخی از این رفتارها با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شکل رادیکالی به خود گرفته است به طوری که شورای مرکزی اصلاح‌طلبان در تهران میثاق نامه ای را تنظیم کرده و به سایر استان ها ارسال کرده است.

بر اساس این خبر این میثاق نامه در همه استان ها توسط همه نامزدهای اصلاح طلبی که برای انتخابات ثبت نام کرده اند امضا شده است؛ این در حالی است که هنوز صلاحیت نامزدهایی که برای انتخابات ثبت نام کرده اند از سوی شورای نگهبان تأیید نشده است.

در این میثاق نامه که با عنوان «چک سفید» نام گرفته است از نامزدهای اصلاح‌طلب خواسته شده تا در صورت راهیابی به مجلس در چارچوب تشکیلاتی اصلاح طلبان عمل کنند.

همچنین در آن تأکید شده است که به نامزدهای انتخابات به آرمان های اصلاح‌طلبی پایبند باشند.

برخی از خبرگزاری ها نیز اخبار مربوط به جلسه امضای این میثاق نامه را در استان‌ها منتشر کرده‌اند که بسیاری از نامزدهای اصلاح طلب شهرهای مختلف این میثاق نامه را امضا کرده اند و برخی از خبرگزاری ها نیز به انتشار خبر آن پرداخته اند.

برای نمونه ایلنا از جلسه امضای میثاق‌نامه کاندیداهای اصلاح‌طلب استان زنجان خبر داده است.

رسول بیات، احمد حکیمی‌پور، عنایت‌الله رحمانی، ساعده سیما، ابوالفضل شکوری، حمیدرضا شاه‌محمدی و سیدافضل موسوی با حضور در دفتر نشریه باران امید و در حضور اعضای شورای مرکزی هماهنگی اصلاح‌طلبان استان زنجان این میثاق نامه را امضا کرده اند.

در همین راستا حسن رسولی، عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان در نشستی با عنوان  "واکاوی استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو” اعلام کرده است که شورای مرکزی اصلاح‌طلبان کسانی که این سند را امضاء می کنند از یک مزیت و حقوقی برخوردار می شوند و آن هم بهره مندی از حیثیت و آبروی جریان اصلاحات بوده که لازمه آن پایبندی به خط و مشی جریان اصلاحات است.

این گونه اقدامات وکیل الدوله ای با روح استقلال طلبی مجلس و قانون‌گذاری بدون وابستگی های مالی به اشخاص و گروه‌ها همچنین وابستگی‌های جناحی و سیاست زدگی در تضاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار