بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«خالی‌بندی روزنامه دولت درباره نامه روحانی»،«مقایسه ابتکار با ملکه بدعاقبت فرانسه»،«واکنش امام‌جمعه‌ ایلام به اظهارات عراقچی»،«ورزشکار طلایی المپیک «گدایی» می‌کند!»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۵۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ 02 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خالی‌بندی روزنامه دولت درباره نامه روحانی

روزنامه دولتی ایران، عبارت «عقب‌نشینی امریکا بعد‌از تصمیم روحانی» را به عنوان تیتر اول شماره شنبه خود انتخاب کرد و در این باره نوشته است: هشدار و واکنش‌های شدیداللحن مقامات بلندپایه کشورمان به این اقدام غیردوستانه، مقامات امریکایی را به عقب‌نشینی واداشت. در حالی که قرار بود تحریم‌های جدید امریکا براساس اعلام کاخ سفید، صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن اعمال شود، روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که مقام‌های این کشور اعلام کردند که اجرای این تصمیم را به حالت تعلیق درآورده اند.این در حالی است که خبر تعلیق اجرای تصمیم آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران، پیش از انتشار نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع در رسانه‌های غربی منتشر شده بود و برخی از خبرگزاری‌های داخلی نیز آن را پوشش داده بودند.

نقد هوایی مشاور احمدی نژاد به دولت

علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد، در یادداشتی با عنوان «تقصیر آستینم بود!»، مدعی شده است که دکتر احمدی نژاد که به عنوان مردمی ترین رئیس جمهور ایران در طول سالهای پس از انقلاب شناخته می شود و به بالاترین آرای اخذ شده از ملت ایران متکی بود، برپایه ی تخصص و درک صحیحی که از تهدیدات جدی محیط زیست برای سلامتی مردم داشت، برای حفظ جان هموطنان عزیز از گزند آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها، تدابیر زنجیره ای، هوشمندانه و دراز مدت را در دستور کار دولت های نهم و دهم قرار داد، اما امروز در این زمینه بی تدبیری محض و سردرگمی آشکاری در رویکردهای دولت یازدهم را شاهد هستیم. در دولت های آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی جمعا ۴۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده بود که این رقم در دولت دکتر احمدی نژاد از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه فراتر رفت. تا قبل از سال ۱۳۸۴ مجموع خودروهای گازسوز شده ۱۲۵ هزار دستگاه بود که این رقم در دولت های نهم و دهم به دو میلیون و ششصد هزار دستگاه رسید. ایستگاه های گاز در کشور از ۱۷۰ مورد فراتر نرفته بود اما در دولت دکتر احمدی نژاد ۱۸۰۰ ایستگاه جدید گاز ایجاد شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. رشد متوسط سالانه مصرف بنزین در کشور ۱۱ درصد بود که اگر برنامه ریزیهای دولت های نهم و دهم برپایه همان آهنگ رشد انجام می شد، مصرف روزانه بنزین در کشور اکنون از ۱۶۰ میلیون لیتر در روز فراتر رفته بود، در حالیکه با اقدامات صورت گرفته در دولت دکتر احمدی نژاد، رشد مصرف بنزین در کشور منفی شد و این رقم اکنون در مرز ۷۰ میلیون لیتر است.

توضیحی درباره ی عکس خاص حدادعادل

حسین دهباشی در کانال تلگرامی خود نوشت: چند روزی است که عکسی در گروه های مجازستانى و تلگرامی دست به دست می‌شود. با این شرح که آقایان اساتید حدادعادل، سیدحسین نصر و مرحوم احسان نراقى در پشت میزی که ادعا شده در انجمن شاهنشاهی حکمت و فلسفه است، گفتگو کرده و در پایان نام اینجانب به عنوان منبع آن عکس ذکر شده است. لازم است این توضیح آورده شود، که عکس مذکور نه به صورت مستقل بلکه در شمار ده ها تصویری است که در کتاب «حکمت و سیاست» (تاریخ شفاهی دکتر سیدحسین نصر) تالیف نگارنده منتشر شده و در توضیح مندرج در کنار آن در صفحه ۵۲۲ کتاب، هیچ اشاره ای به محل آن جلسه نشده و اینکه مثلا محل آن انجمن شاهنشاهی فلسفه باشد از قول اینجانب نیست کما اینکه احتمال بسیار می‌دهم، در محل دفتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی عکسبرداری شده باشد. دو دیگر، گرچه جناب آقای دکتر نصر، در مقطعی ریاست دفتر فرح پهلوی را عهده‌دار بودند، اما تقریبا يقيين دارم و از نحوه نشستن حضار نیز مشخص است که عکس مذکور مربوط به سالها قبل از آن مسئولیت باشد . چنانکه استاد نصر در خود کتاب نیز توضیح داده اند، رابطه ایشان با اساتید، همکاران و شاگردانى چون (علامه طباطبایی، شهیدمطهری و آقای حداد) در دوره کوتاه مسئولیت ایشان در دربار و به خاطر مخالفت سياسي آن آقايان با ایشان قطع شده بود. امیدوارم و خواهش میکنم که توضیح فوق‌الذکر، توسط همان دوستانی که عکس مذکور را از کتاب اینجانب به همراه توضیحی مبهم و کمابیش گمراه کننده و آنهم در ایام بررسی صلاحیت های نمایندگان دوره آتی مجلس، نقل کرده‌اند، باز نشر شود.

بسته خبری «تابناک»؛

توجیه مفتی سعودی‌ها درباره احکام اعدام امروز

مفتی عربستان سعودی مدعی شد اجرای حکم‌های "شرعی" 47 تن که به صرف انتقاد از نظام حاکم عربستان سعودی صبح امروز اعدام شدند، با "تکیه بر کتاب خدا و سنت پیامبر" (ص) بوده است! عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی و رئیس هیات علمای ارشد و مدیریت پژوهش‌های علمی و صدور فتوا در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی و 46 تن دیگر که به صرف انتقاد از نظام آل سعود امروز صبح اعدام شدند، مدعی شد: آنچه که ما شنیدیم، بیانیه‌ای کامل بود و بر مبنای کتاب و سنت و در راستای حفظ امت و ثبات آن و دفاع از امنیت و اموال و خردهای آن انجام شد و این امر از ضرورت‌هایی است که اسلام آن را برای حفظ دین، آبرو، جان، خرد و مال مردم آورده است!


هشدار زیباکلام درباره ظهور احمدی‌نژادی دیگر

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه در مورد تاثیراتی که کاهش قیمت نفت و افت درآمدهای نفتی بر اوضاع سیاسی و رفتار دولت می‌گذارد توضیح می‌دهد که دولت در این شرایط مجبور می‌شود بودجه بخش‌های عمرانی و آنچه که مربوط به توسعه و بهبود رفاه مردم است را کم کند و همین موضوع روی محبوبیت و رای دولت اثر منفی می‌گذارد. سپس وی پیش‌بینی می‌کند که با بروز این چنین اتفاقی در انتخابات سال 96 محمود احمدی‌نژاد دیگری ظهور می‌کند و یک دولت پوپولیست بر سر کار می‌آید.


بدترین برآورد قیمت نفت در سال جدید برای کدام کشورهاست؟

بررسي قيمت نفت در بودجه سال جاري ميلادي كشورها نشان مي دهد اعضاي اوپك به نفت بالاي 50 دلار در سال 2016 فكر نمي كنند. بدبينانه ترين پيش بيني از آن بزرگترين توليد كننده نفت است. عربستان كه از سوي بسياري از تحليلگران بين المللي به عنوان طراح كاهش قيمت نفت در بودجه معرفي شده است ، قيمت 29 دلار را در سال آينده متصور مي داند . اين كشور بودجه سال جاري خود را با نفت 29 دلاري بسته است تا اين پيام را به بازارهاي جهاني نفت بدهد كه قيمت نفت در سال جاري ميلادي رشد چنداني نخواهد داشت . عربستان كشوري است كه در دو سال اخير با پيگيري سياست عدم كاهش عرضه نفت ، تنزل قيمت‌ها در بازارهاي جهاني را دامن زده است . به نظر مي رسد برآوردهاي بدبينانه عربستان از آنجا ناشي مي شود كه ايران قصد دارد نسبت به افزايش يك ميليون بشكه اي صادرات نفت خود اقدام كند و عربستان با لحاظ كردن اين پيش فرض كاهش بيش از پيش قيمت نفت را در محاسبات بودجه اي اش لحاظ كرده است . خوش بينانه ترين پيش بيني به قطر و امارات تعلق دارد . اين دو كشور قيمت هر بشكه نفت را 48 دلار در بودجه سال 2016 تعيين كرده اند . عراق و كويت نيز قيمت هر بشكه نفت را در سال 2016 معادل 45 دلار پيش بيني كرده اند اما بدترين پيش بيني در ميان آسيايي هاي عضو اوپك متعلق به ايران است . ايران قيمت هر بشكه نفت را 40 دلار تعيين كرده است كه البته برخي مقامات تاكيد دارند بايد نفت را بين 35 تا 40 دلار مد نظر قرار داد .


مقایسه ابتکار با ملکه بدعاقبت فرانسه

پس از آن که رئیس سازمان محیط زیست تصمیم اخذ شده توسط هیات دولت درباره کاهش دمای منازل به میزان دو درجه را به عنوان چالش ابتکاری خود معرفی کرد، رسانه‌های مخالف عملکرد وی در این باره نوشته‌اند: معروف است که آخرین ملکه فرانسه قبل از انقلاب کبیر این کشور چندان از اوضاع مردمان روزگار خود خبر نداشت، «ماری آنتوآنت» داستان خنده‌دار و طنزگونه دارد که در تاریخ مشهور است. روایت شده که زمانی که صدای نارضایتی مردم فرانسه بلند شده بود، وی از کسی پرسید: مردم چه می‌خواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنه‌اند و نان می‌خواهند و شهبانو گفته بود: اکنون‌که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند. داستانی که اگر واقعیت نداشته باشد، گاه‌گداری در دنیای واقعی با مصادیق آن روبرو می‌شویم. ماجرای برخی از مسئولان ایران نیز بی‌شباهت به بی‌اعتنایی و بی‌خبری ماری آنتوانت نسبت به حال‌وروز مردم کشورش و پیچیدن نسخه‌های عجیب‌وغریب در شرایط حساس برای علاج درد آن‌ها نیست. به عنوان مثال، پس از چالش 20 روزه مردم تهران و برخی از کلان‌شهرهای کشور با آلودگی شدید هوا که بسیاری را روانه درمانگاه و بیمارستان کرد، معصومه خانم ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست کشور مردم را به چالش «دمای 18 درجه» دعوت کرده است؛ چالشی که افکار عمومی را به مقابله با آلودگی هوا بعد از 20 روز نفس‌گیر دعوت می‌کند.


اتهام مرتضوی به نمایندگان مجلس

سعید مرتضوی با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اتهاماتی را متوجه آنها کرده و از جمله مدعی شده است که: آقای دهدشتی نماینده مردم محترم آبادان در مطالب خود که از جمله خوراک روزنامه شرق و آرمان گردیده ادعا دارد که قوه قضائیه منزه نیست و پیشنهاد تنزیه این قوه را دارد. این ادعا در حالیست که علت اصلی عناد و دشمنی آقای دهدشتی با اینجانب از زمانی شروع شد که ایشان بهمراه نماینده دیگر مردم آبادان نامه ای مشترک در زمان تصدی اینجانب در سازمان تامین اجتماعی نوشته اند و با نام بردن از تعدادی قابل توجه از پرسنل شرکت های تابع سازمان در آبادان در خواست نمودند که هریک از این افراد را به سمت های مهم مدیریتی که آنها پیشنهاد داده بودند منصوب نمایم اینجانب نامه را به رئیس هیأت مدیره و مسئول شستا ارجاع دادم پس از بررسی کارشناسانه مراجع مذکور به من گزارش دادند با توجه به رزومه و سوابق این افراد که از تحصیلات لازم برخوردار نیستند وسابقه مدیریتی نیز ندارند در حد پرسنل معمولی وکارمند عادی بوده که توان اداره کردن شرکت های تخصصی سازمان را به هیچ وجه نداشته و قابلیت انتصاب در پست های پیشنهادی آقای دهدشتی را ندارند اینجانب پس از وصول گزارش مذکور ، نمایندگان محترم امضاء کننده را دعوت نمودم و با آقای سامری جلسه ای داشتیم پس از این که متن جواب رئیس هیأت مدیره و مسئولین شستا را خدمت ایشان توضیح دادم نامبرده با بزرگواری قبول نمود که نامه مذکور قابل اجابت نیست . ولکن آقای دهدشتی از آن زمان که حسب اطلاع تعدادی از این افراد از اقوام و بستگان نزدیک ایشان بودند بنای مخالفت و عناد را با اینجانب شروع نمود وتا بحال نیز اینجانب تقاص حفظ منافع سازمان تامین اجتماعی وعدم اجابت درخواست شخصی ایشان را می پردازم.


توقعات خاص صدا و سیما و بانک مرکزی از یکدیگر

پارس نیوز مدعی شده است که مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتقاد شدید از رویکرد انتقادی برنامه پایش نسبت به انعکاس مشکلات تولیدکنندگان در سیما گفته است:صداوسیما یک بنگاه اقتصادی ورشکسته که ما بهش کمک می کنیم. مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی خواستار استفاده از اهرم هزینه های تبلیغاتی بانکها برای اعمال نفوذ در رسانه ملی و قطع پخش گزارشهای انتقادی از بانکها شد. محمدعلی کریمی مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی شامگاه دوشنبه 23 آذرماه در جمع مدیران روابط عمومی بانکها و موسسات مالی در هتل اسپیناس تهران با انتقاد شدید از برنامه اخیر پایش گفت: شبی که برنامه پایش از بانکها انتقاد می کرد، در اتاق فرمان استودیوی برنامه حاضر بودم همانجا به مسئول برنامه گفتم «شما یازده نفر عوامل برنامه و مجریتون این ماه حقوقتون رو از ما وام گرفتن و بهتون دادن»

مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی در این جلسه با ادعای اینکه هشت سال مشاور حسن تقدس نژاد، معاون سابق اداری مالی صداوسیما بوده و زیر و بم رسانه ملی را می شناسد، گفته است: «صداوسیما یک بنگاه اقتصادی ورشکسته که ما داریم سالی 400/500میلیارد تومن بهش کمک میکنیم ولی متاسفانه اونور نمیتونیم خروجی بگیریم. این ضعفه منه و بانک مرکزی و همه نظام بانکی ماست که نمیتونه اون طرف عایدی بگیره. حالا یکم فعال کردیم رییس کانون بانکهای خصوصی مون رو فرستادیم با آقای سرافراز مذاکره کنه. هفته دیگه رییس بانکهای دولتی رو فرستادیم مذاکره کنه که میخوام دوستان در جریان باشند که صرف اینکه بریم تبلیغات کنیم و باهم نباشیم ضربه میخوریم»


کسی به سید حسن نگفته است که امتحان ندهد!

دفتر آیت الله مومن درباره خبر منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه این عضو شورای نگهبان خطاب به سیدحسن خمینی گفته باشد که نیازی نیست وی در آزمون اجتهاد روز سه شنبه ۱۵ دی ماه شورای نگهبان شرکت کند، اعلام کرد که چنین خبری صحت ندارد.


نقل قول موحدی کرمانی درباره ولایتی تکذیب شد

در پی انتشار برخی اخبار و اطلاعات خلاف واقع به نقل از آیت‌الله موحدی کرمانی درخصوص یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری سال 1392 در همایش اخیر اصولگرایان، یک منبع نزدیک به دبیر جامعه روحانیت مبارز به نقل از ایشان ضمن تکذیب این گونه مطالب که در برخی رسانه‌های ضد انقلاب خارجی با اهداف خاص منعکس و در برخی رسانه‌های داخلی بازنشر یافته، تصریح کرد که ائتلاف اصولگرایان با حضور ولایتی و نماینده این شخصیت برجسته سیاسی کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. پیش از این نیز دفتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتشار برخی اخبار اعلام کرده بود علاءالدین بروجردی نماینده ولایتی با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در جریان ائتلاف اصولگرایان، کماکان در جلسات مربوطه حضور داشته و هماهنگی های لازم را در این خصوص دنبال می‌کند.


رقص مرد از نظر شهریاری!

محمود شهریاری بعد از دو سال در مقابل دوربین«دید در شب» قرار گرفت و در مورد ممنوع‌ التصویری‌های پی در پی‌اش و انتشار تصاویر فیلم عروسی‌ برادرش که به سالها ممنوع‌التصویری‌اش منجر شد، توضیح داد. محمود شهریاری در پاسخ به سوال رشیدپور در این مورد که آیا در حال حاضر هم ممنوع التصویر است یا خیر گفت: بله در حال حاضر هم من ممنوع‌التصویرم. او در توضیح ممنوع‌التصویری‌اش گفت: من نمی‌دانم علت اینهمه ممنوع‌التصویری من چیست. من از سال ۶۱ به عنوان گزارشگر وارد رادیو شدم و بعد به سیما رفتم. از آن موقع من به تناوب ممنوع‌التصویر شدم و ممنوع‌التصویری‌ام رفع شده است و هیچ‌وقت درباره دلیل ممنوع‌التصویری‌ام و رفع آن به من توضیحی داده نشده است. الان هم نمی‌دانم چرا ممنوع‌التصویرم... حتی از آقای پورمحمدی معاونت سیما هم سوال کردم که چرا من ممنوع‌التصویرم ؟ ایشان خودش هم نمی‌دانست! او در پاسخ به سوال رشیدپور در مورد انتشار فیلم عروسی برادرش و ممنوع الکاری‌اش گفت: صدا و سیما خودش بعدا که برای ادامه کار دنبال من آمد،‌ به اشتباهش اذعان کرد که این برخورد برخورد غلطی بوده است. من در عروسی برادرم شرکت کرده بودم، عروسی هم توی باشگاه برگزار شده بود یعنی آقایان در یک طبقه بودند و خانم‌ها هم در یک طبقه مجزای دیگر بودند. موقع عقد معمولا نزدیک‌ترین افراد و محارم عروس و داماد حضور دارند و این طبیعی است.

رشیدپور: شاید به خاطر رقص شما بوده نه حضور محرم و نامحرم!

شهریاری: رقص مرد به لحاظ شرعی مشکلی ندارد. حتی کسانی که بیشترین حرام‌ها را اعلام کرده‌اند، این را حرام اعلام نکرده‌اند! رشیدپور ضمن اشاره به انتشار عکس‌های خصوصی سوشا مکانی، دروازه‌بان فوتبال از شهریاری به عنوان اولین قربانی انتشار عکس‌های خصوصی پرسید که بعد از این اتفاق چه احساسی داشته است؟ شهریاری در پاسخ به این سوال گفت: «حس خیلی بدی داشتم. آن موقع مثل الان فضای مجازی وجود نداشت و فیلم من را سرچهارراه ها و ویدئو کلوپ‌ها می‌فروختند. من خودم از سر چهارراه فیلم خودم را خریدم! آن موقع صدا و سیما هم شدیدترین برخورد را با من کردند و مرا ممنوع‌التصویر کردند. برخورد سازمان، در گسترش این فیلم‌ها موثر بود. این عقاب شدید، باعث شد وقتی کسی که با کسی دشمنی دارد از این طریق بتواند به طرف ضربه بزند. تولد یکی از مشهورترین بازیگران و یکی از کارگردانان شهیر که در سلامت نفس آنها هیچ یک از ما شک نداریم و بهترین کارها را برای کودکان ساختند،‌ بعد از ماجرای من، منتشر شد و مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آورد.»


سپاه هیچ کانال تلگرامی ندارد

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با جعلی خواندن صفحات منتسب به سپاه در شبکه های اجتماعی تأکید کرد: سپاه در شبکه اجتماعی کانال رسمی ندارد. پس انتشار برخی اخبار در شبکه های اجتماعی مبنی بر راه اندازی رسمی کانال تلگرام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف گفت: انتشار برخی اخبار منتشره در زمینه راه اندازی کانال تلگرام توسط سپاه تکذیب و تأکید می شود سپاه در شبکه های اجتماعی کانال رسمی ندارد و صفحات منتسب به سپاه در این شبکه ها جعلی است. وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخبار و گزارشات رسمی مربوط به عملکرد و مواضع خود را از طریق سایت سپاه نیوز به نشانیwww.sepahnews.com منتشر و در اختیار افکار عمومی و علاقه مندان قرار می دهد.


واکنش امام‌جمعه‌ ایلام به اظهارات عراقچی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ی ایلام، با اشاره به تحریم‌های جدید دولت آمریکا پس از برجام، اظهار کرد: عدم پاسخگویی دستگاه دیپلماسی سؤال‌برانگیز و امتیازدهی به دشمن کینه‌توز است. وی ضمن تقدیر از معاون وزیر امور خارجه درباره‌ی اظهارنظر تلفنی وی با یکی از برنامه‌های سیما گفت: دکتر عراقچی از نیروهای خوب است که تأکید کرد «آمریکا دشمن است» بله همه‌ می‌دانند دشمن است. چرا این‌قدر به این دشمن بها دادید و اعتماد کردید. چرا آن موقع نمی‌گفتید دشمن است. لطفی با تأکید بر اینکه آمریکا آشکارا تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند، تصریح کرد: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب دشمن را به‌خوبی شناختند. این دشمن با مرگ بر آمریکا همیشه ذلیل شده است. چرا عده‌ای برای تطهیر چهره‌ی استکباری آمریکا قلم می‌زنند. وی با اشاره به نوسان قیمت نفت گفت: الآن قیمت نفت به‌ظاهر 31 دلار است، گفته‌اند نفت ایران از 28 دلار امروز به 10 دلار می‌رسد. برخی دولتی‌ها می‌گویند ما پیش‌بینی نمی‌کردیم نفت از 60 دلار پایین بیاید. امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: ما در دو مقطع سقوط آزاد قیمت نفت داشته‌ایم یکی در دوران اصلاح‌طلبانی که خروجی‌اش فتنه‌ی 88 شد نفت به 10 دلار رسید. چرا؟ چون آن دولت و رأس آن امتیاز می‌داد. الآن در همین دولت هم با اینکه خیلی با دولت اصلاحات تفاوت دارد و در رأسش یکی از شخصیت‌های بسیار بزرگ است و قابل قیاس با دوران اصلاح‌طلبان نیست اما چون همان شعارها حاکم است و دشمن امتیازدهی‌ها را دید باز شاهد سقوط نفت و تحریم‌های بیشتر هستیم. لطفی تصریح کرد: در زمان اصلاحات که رییسش همواره با مقام‌های اروپایی دیدار می‌کرد همان موقع ما محور شرارت قرار گرفتیم، امروز هم می‌بینیم آمریکایی‌ها با فشارهای بیشتر با ملت ما رفتار می‌کنند.


احتمال رسیدن قیمت نفت به کمتر از 10 دلار!

نایب رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران پیش‌بینی کرد که سال آینده روند کاهشی قیمت نفت خام ادامه پیدا کند و حتی احتمال رسیدن قیمت نفت به کمتر از 10 دلار در سال‌های آینده وجود دارد. به گزارش ایسنا، حمیدرضا صالحی گفت: کاهش قیمت نفت در سال 2015 با توجه به دلایلی از جمله کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، استفاده از انرژی‌های نو، رکود اقتصادی در بزرگترین مصرف‌کننده نفت یعنی چین قابل پیش‌بینی و تحلیل بود.


واکنش عارف به آغاز سال نو میلادی 

دکتر محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریک سال نو میلادی نسبت به اعدام شیخ نمر واکنش نشان داد. در نوشته اینستاگرامی عارف آمده است: سال نو میلادی را به همه مسیحیان دنیا بخصوص هموطنان مسیحی شادباش می گویم .از اینکه آغازین روزهای سال جدید میلادی مصادف با اعدام شیخ نمر یکی از رهبران شیعی در عربستان شد بسیار متاسفم . آموزه های حضرت عیسی بن مریم(ع) صلح،برادری و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان الهی با یکدیگر است. جهان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیروی از این آموزه های اخلاقی است .در جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های مذهبی با صفا و صمیمیت در کنار برادران و خواهران مسلمان خود زندگی می‌کنند و در تصمیم گیری‌های کلان کشور که نماد آن مجلس شورای اسلامی است حضور دارند .امید آنکه همه ادیان الهی برای ریشه کنی تروریسم که ناشی از جهل و تعصبات کورکورانه است تلاش بیشتری کنند.


برجام برای اقتصاد یک ضرورت است

وزیر امور خارجه گفت: برجام برای بخش اقتصاد یک ضرورت است که استفاده مناسب از آن تضمین‌کننده بقای این فضاست.به گزارش روزنو، هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در نشستی با وزیر امور خارجه در اتاق مشهد موانع و چالش‌های پساتحریم را مورد نقد و بررسی قرار دادند.محمدجواد ظریف در این نشست با بیان اینکه باید روابط اقتصادی را در سطح منطقه و جهان به نحوی تنظیم کنیم که برای کسی صرف نداشته باشد قطعنامه را زیر پا بگذارد، تصریح کرد: دیدگاه‌ها نسبت به فعالان اقتصادی عوض شده و وزارت خارجه تسهیل‌کننده بخش خصوصی در فهم نیازهای اقتصاد کشور است.ظریف همچنین تأکید کرد: در سفرهای خارجی دو جانبه به منظور مذاکرات اقتصادی هیأت‌هایی از بخش خصوصی کشور حضور دارند.وی خواستار توجه بیشتر به سفرهای اقتصادی به دلیل اهمیت بازارهای فنی مهندسی در این کشور‌ها شد و در خصوص تجارت ترجیحی با کشورهای همسایه، گفت: امضای قرارداد ترجیحی با کشور ترکیه با مقاومت‌هایی همراه بوده است.وی در مورد طرح مشکلات روادید با کشورهای تجاری همسایه اعلام کرد این مشکل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


سانحه برای خودروی همراهان رئیس مجلس

خودروی حامل همراهان رئیس مجلس در جاده برازجان به بوشهر دچار سانحه شد که خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد. خودروی حامل همراهان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مسیر برازجان به بوشهر از جاده منحرف شد ولی خوشبختانه در این حادثه آسیبی به کسی وارد نشد. بر اساس این گزارش بلافاصله تیم همراه رئیس مجلس با یک خودروی جایگزین عازم بوشهر شدند تا در جلسه شورای اداری شرکت کنند.


پلمپ ۳ مرکز درمانی در تهران به دلیل تخلف

محمدحسین بازگیر در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت مراکز درمانی که برای امحا زباله و پساب خود دچار مشکل هستند، گفت: ما در گذشته ۲۰ مرکز متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردیم که برای برخی از آن‌ها حکم قضایی صادر شد و برخی نیز مشکل خود را حل کردند و یا برنامه زمانبندی برای رفع مشکل خود ارائه دادند. در روزهای اخیر نیز مجددا ۵ واحد متخلف جدید را به دستگاه قضایی معرفی کردیم.وی ادامه داد: از میان ۲۰ مرکز درمانی که به مراجع قضایی معرفی شده بودند؛ ۳ واحد پلمپ شدند و برای مدیران ۳ مرکز نیز محکومیت‌هایی صادر شد.رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه ۷ هزار واحد درمانی در شهر تهران وجود دارد، افزود: امحا پسماند و پساب این مراکز، مساله بسیار مهمی است، بنابراین در حال انجام توافقی سه جانبه میان محیط زیست، وزارت بهدشت و شهرداری تهران برای برنامه ریزی جامع در مورد این مساله هستیم.


کافی‌شاپ‌ها نباید نزدیک آرایشگاه زنانه یا دبیرستان دخترانه باشند

رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران با بیان اینکه از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده قیمت بستنی بر اساس نرخ جدید عرضه می شود، درباره راه اندازی کافی شاپ ها نیز گفت: کافی‌شاپ ها نباید روبرو یا نزدیک آرایشگاه زنانه یا دبیرستان دخترانه باشند، همچنین عرضه قلیان در کافی شاپ‌ها ممنوع است.اسکندر آزموده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به گران شدن لبنیات که ماده اصلی تهیه بستنی را تشکیل می‌دهند و از طرفی بالا رفتن دیگر هزینه های جانبی، آنالیز قیمت جدید بستنی بعد از بررسی های کارشناسی، حدود دو ماه آینده نهایی می‌شود و پیشنهادات خود را به اتاق اصناف ارائه می دهیم.به گفته وی،‌ از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده بعد از مصوب شدن قیمت های جدید، بستنی بر اساس نرخ جدید عرضه می‌شود.


در مخالفت با سید حسن خمینی دلیل قانع کننده ای وجود ندارد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید براینکه من حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی را در انتخابات خبرگان فرصت می دانم و به نظر من حمایت همه جانبه ای ازایشان صورت خواهد گرفت افزود: ایشان شخصیتی فراجناحی هستند و به اعتقاد من در مخالفت با ایشان دلیل قانع کننده ای وجود ندارد مگر اینکه برخی به دلایلی که خودشان قبول دارند بخواهند نظراتی درباره حضورایشان داشته باشند. ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار نواندیش ادامه داد: رویکرد احزاب و گروه های سیاسی و فعالان سیاسی به دور از مباحثی که از سوی تندروها مطرح می شود درحدی است که نشان می دهد ایشان یک شخصیت فراجناحی هستند.رئوفیان هم چنین با مورد توجه قراردادن نظرات برخی افراد تندرو درباره ورود سید حسن خمینی به عرصه انتخابات خبرگان گفت: تندروها چه از نوع اصولگرا و چه ازنوع اصلاح طلب براساس عقلانیت عمل نمی کنند و اقداماتشان هیجانی و به دور ازمعیارهای عقلاتی ،منطقی و شرعی است.


اصلاح طلبان میثاق‌نامه‌ امضاء می‌کنند

سید حسن رسولی در نشستی با عنوان "واکاوی استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو" در دفتر حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی گفت: صرف ۱۲ هزار ثبت نام در انتخابات نه مثبت است و نه منفی، باید به یک تحزیه و تحلیل آماری برسیم و آن را تحلیل کنیم.وی افزود: می توان از جامعه آماری ثبت نام کنندگان به غیر از طبقه بندی سنی از سایر جهات مانند خاستگاه سیاسی آنها تقسیم بندی های مختلف به وجود آورده تا با یک تحلیل آماری مناسب به نتایج دقیقی رسید اما صرف افزایش داوطلبان در انتخابات مثبت یا منفی نیست.رسولی خاطر نشان کرد: هدف اصلاح طلبان در کارزار انتخابات رسیدن به لیست واحد و اجماع کامل است و ظرف امروز و فردا همه داوطلبان بالقوه اصلاح طلب یک پروتکلی را امضاء می‌کنند که در واقع میثاق نامه‌ای است که در اختیار مجامع اصلاح‌طلبان کل کشور قرار گرفته است.استاندار سابق خراسان تصریح کرد: کسانی که ذیل این سند را امضاء نمایند از یک مزیت و حقوقی برخوردارند، اگر آنها رای بیاورند از حیثیت و آبروی جریان اصلاحات بهره مند هستند و البته باید به خط و مشی جریان اصلاحات پایبند باشند.


حکم دو مامور مجرم فرودگاه جده صادر شد

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام زمان قطعی اعزام‌های حج واجب که از 21 مردادماه سال 95 آغاز می‌شود، از احتمال از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه در نوروز نیز خبر داد. وی اضافه کرد: پرونده اول تا حدی به نتیجه رسیده و حکم صادر شده اما خواسته دولت ایران پرداخت خسارت بر اساس قوانین بین‌المللی هوایی است. همچنین حکم پرونده دو پلیس مجرم فرودگاه جده به نتیجه رسیده، از قوه قضاییه به وزارت کشور ابلاغ شده که منتظر اجرای ابلاغ آن هستیم. سعید اوحدی با بیان اینکه از این حکم اطلاعی ندارد و آن را ندیده است، افزود: باید منتظر ابلاغ آن باشیم. بعد از صدور حکم طبق مصوبه شورای امنیت ملی، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درباره ازسرگیری عمره تصمیم می‌گیرند.


هاشمی مورد تایید مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان عضو جامعه مدرسین در گفت و گو نامه نیوز، با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: در جلسه‌ای که رهبری به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم برگزار کردند شخصیت‌های برجسته سیاسی حضور داشتند. لازم به ذکر است که حضور مسئولان سه قوه به همراه آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در کنار رهبری نشان دهنده این است که آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت مورد تایید مقام معظم رهبری است و همیشه در کنار ایشان بودند، هستند و خواهند بود.این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تفسیر من این است که حضور آیت الله هاشمی در کنار مقام معظم رهبری و مسئولان سه قوه پاسخی است به تمام مخالفت‌هایی که با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می شود. در حقیقیت وقتی رهبری آقای هاشمی را در کنار خود قرار می‌دهند می‌خواهند به تمامی کسانی که نسبت به جایگاه و شخصیت وی حرف‌های کودکانه می زنند به نوعی پاسخ دهند.


پیشگویی عطریانفر درباره ترکیب مجلس بعدی!

محمد عطریانفر به روزنامه آرمان گفت:ممکن است برخی گمان کنند انتخابات مجلس دهم نیز ممکن است تحت تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی آقای حسن روحانی قرار گیرد و اصلاح‌طلبان موفق شوند اکثریت مجلس را به دست گیرند. به نظر من اين اتفاق واقع بينانه نيست وغيرقابل تكرار است. نكته ديگر اينكه اگر بپذيريم مجلس آينده از سه اقليت تشكيل شود بدون شك اين سه اقليت اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و اعتداليون نخواهند بود. به نظر من مجلس آينده در اختيار اصولگرايان قرار خواهد داشت. اصلاح‌طلبان نيز يك اقليت قدرتمند را خواهند تشكيل داد. گروه احتمالي سوم نيز جماعت محدود وراديكالي خواهد بود كه هويت خود را از جبهه پايداري الهام گرفته است.البته نمي‌توان نام اين عده را اقليت گذاشت. بلكه شامل عناصري پراكنده خواهند بود كه فاقد انسجام و تشكيلات منسجم هستند. جريان اعتدالي در فضاي انتخاباتي ذيل نام جريان اصلاح‌طلبي فعاليت خواهند كرد و جريان اصلاحات آنها را پوشش خواهد داد. در نتيجه اعتدالگرايان بارويكرد اصلاح‌طلبي وارد مجلس مي‌شوند و پرچم مستقلي در مجلس بلند نخواهند كرد. دولت اعتدالي اجازه ورود مستقيم به انتخابات را نداد.


همه رد صلاحیت‌ها نباید توسط شورای نگهبان انجام شود

امام جمعه اصفهان با بیان این که ثبت‌نام‌ها در انتخابات بسیار شرکت کردند به نحوی که ۱۲ هزار نفر در مجلس شورای اسلامی و نزدیک به ۸۰۱ نفر برای مجلس خبرگان بودند، اظهار کرد: امیدواریم که این تعداد ثبت‌نامی در انتخابات یک مسأله‌ سیاسی نباشد، از وزارت کشور هم درخواست می‌کنیم که استعلام‌هایی را که از چهار ارگان انجام می‌دهند به هیأت‌های اجرایی ارسال کنند تا آنان نیز بتوانند مدارک لازم را بررسی کنند و همه رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان نباشد تا هجمه‌ای علیه شورای نگهبان درست نشود.


توزیع مخدر‌های فریبنده در محفل‌های زنانه

سكینه عمرانی عضو فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر صنعتی و محرك‌ها بویژه میان دختران جوان در جامعه به صدا در آمده است.وی با اشاره به نشست‌های متعدد فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با سازمان‌های مختلف از جمله كمیته امداد، بهزیستی و... گفت: یكی از مهم ترین مواردی كه در این نشست‌ها به آن پرداخته می‌شود، اعتیاد به مصرف مواد مخدر زنان و پیامدهای ناشی از آن است، در حال حاضر مواد مخدر به شكل های مختلف و متنوع با ظاهری فریبنده در برخی محفل‌های زنانه توزیع می‌شود و مصرف‌كنندگان از عوارض شوم آن بی خبرند.عمرانی افزایش اعتیاد زنان در جامعه ایرانی - اسلامی دردناك دانست وتصریح كرد: باید درباره مقابله با شیوع اعتیاد در زنان با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی، نقشه راهی تهیه و در اختیار نهادها قرار گیرد.


سیاستهای کلی نظام در20 سال اخیر کمتر اجرایی شده است

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در روزنامه اطلاعات که به مشکلات زیست محیطی شهر تهران اختصاص دارد نوشت:نزدیک به بیست سال است در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای چاره‌جویی اصولی مشکلات کشور به بررسی سیاست‌های کلی پرداخته‌ایم و در نهایت مصوباتی در زمینه‌های مختلف ابلاغ شده است که کمتر جنبه اجرایی به خود گرفته و به علاوه ما تحت تأثیر عوامل سیاسی، از وظیفه نظارتی خود بر چگونگی اجرای آن سیاست‌ها کوتاهی کرده‌ایم.باید به قوای سه گانه کشور روی آوریم و بپرسیم:آیا دلنگرانی آنها آغاز اقدام لازم برای اجرای سیاست‌ها بوده است؟ آیا در مجلس شورای اسلامی قوانین پایین دستی سیاست‌ها تدوین و تصویب شده یا این که به ندرت اولویت یافته است؟

آیا در دولت برای اجرایی کردن سیاست‌ها اهتمام ورزیده شده یا برعکس، سختی‌های اجرای سیاست‌ها که مستلزم دگرگونی‌هایی در پیکره قوه مجریه است، مانع تحقق عملی سیاست‌ها شده و عملا کاری بدان اهمیت به صحنه اجرایی کشیده نشده است، یا اگر آیین‌نامه آن تهیه و تصویب شده به اجرا گذاشته نشده است زیرا اجرای مؤثر آن نیازمند توجیه عوامل اجرایی و تفهیم متقاعد کننده افکار عمومی است که کاری است بس مشکل و پر دردسر زیرا اغلب برخلاف عادت است و همت می‌طلبد و بنابراین رأی‌شکن است؛ چه نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر بر اجرا و چه دولت‌ها به عنوان مجری، معمولا چنان شکستی را در پای صندوق رأی به هیچ وجه برنمی‌تابند. به فرض شروع قانونمند اجرا، آیا دستگاه قضایی آمادگی پیشگیری از تخلف و درصورت بروز خلاف و جرم برخورد سریع و قاطع با متخلفان و مجرمان را دارد یا در فرآیندهای طولانی رسیدگی به پرونده‌های میلیونی موضوع به انحراف کشیده یا به بوته فراموشی سپرده میشود؟


شیخ زکزاکی ۸ میلیون نفر را شیعه کرده

سعید امیدی کارشناس مسائل آفریقا به فارس می گوید: شیخ زکزاکی یک دانشجوی اقتصاد دانشگاه زاریا (همان شهری که امروز پایگاه شیعیان است) بودند و در یک مقطعی رییس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شدند و برای نخستین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان میزبان فرصتی پیدا کردند که با امام خمینی (ره) ملاقات کنند، همانجا جرقه فکری ایشان زده شد و ایشان به مسیر زندگی و فعالیت امام گرایش پیدا کردند و دنباله رو عقاید و ایده‌های امام شدند.شیخ زکزاکی از زمان فعالیت در نیجریه تاکنون بیش از هشت میلیون نفر را به جرگه شیعیان اضافه کردند و توانستند با وجود محدودیت‌ها جنبش اسلامی نیجریه را پایه‌گذاری کنند، طوری‌که پس از پیاده‌روی اربعین در کربلا بیشترین جمعیت راهپیمایی در نیجریه فعال شدند و این هم یک تلنگر جدی بود به کسانی که مایل نیستند اسلام زلال شیعه تحت تأثیر جمهوری اسلامی منتقل شود.


ادعای دعوت از سیدحسن خمینی برای آزمون

«نسیم» مدعی دعوت از حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی برای شرکت در آزمون داوطلبان کاندیداتوری انتخابات خبرگان شد.این سایت نوشت: شورای نگهبان در خصوص آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش از این اعلام کرده بود نامزدهایی که از اعضای فعلی مجلس خبرگان نبوده یا در گذشته در آزمون خبرگانی که از طرف شورای نگهبان برگزار شده شرکت ننموده‌اند، لازم است در آزمون پیش رو که پانزدهم دی‌ماه در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار می‌شود شرکت کنند. بر همین اساس از سیدحسن خمینی نیز برای شرکت در آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دعوت شده است.


خودروهای فرسوده روی دست مانده

وحید حسینی درباره علل معضل آلودگی و راهکارهای مقابله با آن اظهار داشت: یکی از مهمترین علت‌ها تردّد خودروهای فرسوده در سطح شهر است و برخی از این وسایل نقیله تاکسی‌های شهری هستند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. بیش از صد هزار خودروی فرسوده وجود دارد که بهتر بود به جای اعطای وام برای خالی کردن انبارهای خودروسازی به بهبود وضعیت آنها رسیدگی شود. نزدیک به صد هزار نفر از متقاضیان برای دریافت وام خودرو ثبت نام کردند و به‌دنبال دریافت خودرو هستند اما خودروهای فرسوده که یکی از عوامل آلودگی هستند روی دست مانده و صاحبان آن هم معطّل تسهیلات لازم هستند. درباره رسیدگی به خودروهای فرسوده و تعویض آنها قانون هم داریم و برای این مهم در سال 90 قانون از سوی هیات وزیران تصویب شد اما اجرای آن به درستی انجام نگرفته است.


تمام اصولگرایان سند عدم سهم‌خواهی را پذیرفتند

گفتگوهای برگزیده:: 12 دی 94حجت السلام ناصر سقای بی ریا با بیان اینکه ما با هماهنگی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان فعالیت می کنیم، اظهار داشت: کمیته ای در شورای ائتلاف اصولگرایان برای بررسی وضعیت نامزدهای انتخاباتی تشکیل شده است و جبهه پایداری در آن کمیته نماینده دارد. سازوکاری که در زمینه وحدت اصولگرایان در نظر گرفته شده این است که در وحدت اصولگرایان ملاک ها مدّ نظر باشد. اعضای کمیته بررسی کننده نامزدها، صلاحیت های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بررسی می کنند و همه قول داده اند که این اقدام صورت گیرد و تمام اصولگرایان قبول کرده اند که رأی شورای ائتلاف اصولگرایان را بپذیرند. تمام کسانی که در ائتلاف اصولگرایان شرکت کرده اند، نسبت به اصول اصولگرایی هم داستان اند و آن را قبول دارند و سند عدم سهم خواهی را همه پذیرفته اند.


ورزشکار طلایی المپیک «گدایی» می‌کند!

یک ورزشکار آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی به گدایی مشغول است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه مجازی کمیته ملی المپیک نوشت: جولیا مانکوسو دختر 31 ساله و اسکی باز آمریکایی‌ها که سابقه سه عنوان قهرمانی در بازی‌های المپیک و 7 مدال طلا دربازی‌های جهانی اسکی را دارد مشغول گدایی است!او که مصدوم شده می‌گوید هزینه‌های درمانش در ماه 5 هزار یورو است و پولش با وجود بیمه، نمی‌رسد. جولیا در اینترنت فراخوان داده که هرکسی در ماه 25 دلار به او کمک کند تا بتواند هزینه مصدومیتش را بدهد. در حال حاضر هم 259 نفر به او این پول را داده‌اند.


نارضایتی از کثرت داوطلبان، شائبه ایجاد می‌کند

مرتضی مبلغ درباره واکنش منفی برخی جریان‌های سیاسی نسبت به تعدد داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور گسترده ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی نشان از پویایی انتخابات و سرزنده بودن آن دارد که باید این حضور را به فال نیک گرفت و آن را امری مثبت قلمداد کرد و اینگونه اظهار نظر از سوی کسانی که ساز دیگری می‌زنند٬ در شأن جامعه ما نیست.وی در پاسخ به اینکه علت ترویج و القای منفی از تعداد زیاد داوطلبان در جامعه چیست گفت: در دوره‌های گذشته کاندیداهای اصلاح‌طلب بدون ارائه سند و مدرک به خود آنها رد صلاحیت می‌شدند و اکنون که اظهارنظرهایی از سوی مقام‌های نظارتی مبنی بر کثرت نامزد‌ها مطرح می‌شود٬ این شائبه را ایجاد می‌‌شود که جریان گذشته تکرار شود.معاونت سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها امیدواریم براساس موازین قانونی عمل شود، گفت: بررسی‌ها باید بر اساس اسناد و مدارک معتبر قانونی که از مراجع چهارگانه (وزارت اطلاعات٬ قوه قضاییه٬ نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال) واصل می‌شود صورت بگیرد و آن مدارک دقیقا بررسی شود و با بندهای قانونی که در موارد مختلف آمده تطبیق داده شود که در صورت عدم انطباق آنگاه آن فرد رد صلاحیت شود.


دروازه بان پرسپوليس در دادسرا

در پی انتشار عکس‌های سوشا مکانی دروازبان تیم پرسپولیس در فضای مجازی، این بازیکن به شعبه ویژه جرائم ورزشی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.فرمانده ناجا درمورد اين ماجرا گفت: پرونده این فرد در دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال رسیدگی است و هر تصمیمی از سوی مقام قضایی گرفته شود، ما نیز طبق قانون با آن برخورد کرده و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.


زاکانی: کمیسیون برجام درحال تدوین گزارش است

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت،این کمیسیون درحال تدوین «گزارش تفصیلی برجام» است.علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اعلام کرد که این کمیسیون درحال تدوین گزارش تفصیلی برجام است.وی اضافه کرد: درحال حاضر کمیسیون برجام مجلس درحال تهیه و تدوین گزارش تفصیلی برجام است که در آن به صورت مبسوط به مباحث مختلف برجام پرداخته شده و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته است.زاکانی همچنین با اشاره به گزارش کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، اظهار داشت: کار مربوط به تدوین گزارش تفصیلی پس از قرائت گزارش اولیه آغاز شده است.


ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قطعی شد

دبیرکل حزب مردم گفت: ما توافق کردیم که لیست تهران تلفیق اصلاح‌طلبان معتدل و اعتدال‌گرایان باشد، بنابراین ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قطعی است.امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین فعالیت‌های انتخاباتی ـ سیاسی حزب متبوع خود اظهار داشت: ما در واقع با محمدرضا عارف هماهنگ کردیم که در صورت قرار دادن برخی افراد همفکر مانند حق‌شناس در لیست تهران، لیستی دیگری را ارائه ندهیم.وی تأکید کرد: ما توافق کرده‌ایم که لیست تهران تلفیق اصلاح‌طلبان معتدل و اعتدال‌گرایان باشد، بنابراین ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قطعی است.عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: ما به زودی طی بیانیه‌ای ائتلاف خود با اصلاح‌طلبان را رسماً اعلام خواهیم کرد.


درخواست تجدید نظر در روابط با عربستان

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار تجدیدنظر در روابط ایران با عربستان و کاهش تعداد اعضای نمایندگی‌های عربستان در جمهوری اسلامی ایران شد.در این نامه آمده است: با توجه به عدم اقدام دولت عربستان در مورد توهین به 2 زائر ایرانی و عدم توجه به حقوق جانباختگان منا و سیاست‌های خصمانه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدام اخیر در ارتباط با اعدام آیت‌الله مجاهد شیخ نمر پیشنهاد شده تعداد اعضای نمایندگی عربستان در جمهوری اسلامی ایران به حداقل ممکن کاهش یابد.


«منتقدان رکود» اشک تمساح می‌ریزند

اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، اخیراً طی اظهاراتی که روزنامه اعتماد آنها را منتشر کرد، گفته است: اشخاصی که درباره ناکارآمدی دولت و فساد در مناطق آزاد سخن می‌رانند، 3 سال تاخیر دارند زیرا ما این مسائل را گفتیم و آنها فراموش کرده‌اند که ریل‌گذاری برای تغییر مسیر توسعه مناطق آزاد انجام شده است.وی با بیان اینکه آنها حرف‌های کهنه‌ای می‌زنند که محصول دوره خودشان است، اظهار کرده است: وقتی اقتصاد کشور در طول هشت سال بر باد می‌رفت، آنها کجا بودند؟ همین‌هایی که امروز به عنوان کارشناس اقتصادی ژست توصیه و پیشنهاد می‌گیرند، تا دیروز کجا بودند که ٨٠٠ میلیارد تومان بودجه کشور در یک دوره ناپدید شد؟ کسانی که امروز نگران واردات کالا از بنادر هستند، زمانی که سنگ قبر، سنگ پا، پیژامه چینی و... وارد می‌شد، کجا بودند؟ او در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است: ما جملات ثبت شده آنها را در تایید اقدامات ناهنجار رییس جمهوری گذشته به صورت ثبت شده داریم. اینها که مجیز ایشان را می‌گفتند، امروز خود را به گونه‌ای دیگر به مردم معرفی یا دولت یازدهم را در نطق‌های خود به عنوان متهم معرفی می‌کنند. اینها اشک تمساح می‌ریزند که کشور با رکود مواجه است. باید بدانیم هنوز از رکود خارج نشده‌ایم چون همچنان در تحریم هستیم.


تحلیل مطهری از تصمیم انتخاباتی لاریجانی

علی مطهری معتقد است اقدام علی لاریجانی مبنی بر کناره‌گیری‌اش از ائتلاف اصولگرایان، یک حرکت سیاسی هوشمندانه برای نجات اصولگرایی است.نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» درباره کناره‌گیری رئیس مجلس از ائتلاف اصولگرایان گفت: بنده معتقدم آقای لاریجانی و افراد همفکر ایشان در جریان اصولگرایی، باید زوردتر از این، راه خودشان را از بخش دیگر اصولگرا جدا می‌کردند، چراکه ائتلاف باید بر اساس مبانی فکری واحد باشد در حالی که مبانی فکری این دو گروه با هم تفاوت دارد و نمی‌توان مثلا لاریجانی و جلالی را در کنار افرادی مانند رسایی، کوچک‌زاده و حسینیان و ترقی قرار داد.

تصویر معنادار سایت رهبر انقلاب

تصویری که سایت انگلیسی پايگاه اطلاع‌رسانی  دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، پس از اعدام شیخ نمر منتشر کرد.

بسته خبری «تابناک»؛
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار