مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان از تشکیل انجمن آلزایمر در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 31 December 2015

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان از تشکیل انجمن آلزایمر در همدان خبر داد.

به گزارش فارس،محمد‌صادق صبا در ارتباط با تشکیل انجمن آلزایمر در همدان، وجود تشکیلاتی این چنینی را برای شناساندن این بیماری به مردم و جنبه‌های جانبی خدمات بهداشتی و درمانی آن ضروری دانست.

وی افزود: در حال حاضر 13 سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت در استان فعالیت می‌کنند که این تعداد متأسفانه در مقایسه با بعضی از استان‌های دیگر کشور از نظر کمی و کیفی وضعیت خوبی ندارد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان ادامه داد: لازم است که با حضور داوطلبان حوزه سلامت و وقف ساعاتی از اوقات فراغت خود در این حوزه اقدامات لازم در این بخش انجام شود.

وی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت گفت: مقدمات اساسنامه انجمن در حال بررسی است و موارد مربوط به این موضوع با حضور کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و نماینده بهزیستی ادامه می‌یابد.

صبا یادآور شد: با توجه به پیشرفت علوم پزشکی در چند دهه اخیر و کاهش بیماری‌های عفونی، انگلی و قارچی در مقابل بعضی بیماری‌ها از جمله آلزایمر به مرور افزایش یافته است.

وی افزود: آلزایمر شایع‌ترین بیماری اضمحلال‌کننده مغز است که علت آن مشخص نیست و هدف از تشکیل این انجمن آگاه کردن مردم درباره این بیماری، تشخیص به‌موقع و پیگیری آن است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار