رئیس ستاد انتخابات کشور روز گذشته در مورد احتمال تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان حضور در مجلس خبرگان اعلام کرد، در نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در خبرگان و مجلس تمدید روز نخواهیم داشت/ بر اساس آخرین آمار تا پایان روز گذشته تعداد 474 نفر برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶ نفر زن هستند.
کد خبر: ۱۵۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 23 December 2015
 به گزارش «تابناک تبریز»، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.به نظر می رسد در روزهای باقیمانده روند ثبت نام کاندیداها برای مجلسین شتاب بیشتری به خود بگیرد.
رسول منتجب‌نیاکه هفت پیش در تبریز سخنرانی کرد نیز  برای خبرگان ثبت نام کرد

ثبت نام 515 نفر در انتخابات خبرگان و 4320 نفر در انتخابات مجلس

بر اساس آخرین آمار ارائه شده تا ساعت 11 صبح امروز تعداد 515 نفر در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

از میان این تعداد 6 نفر از بانوان در انتخابات خبرگان ثبت نام کردند.

امروز آخرین مهلت و فرصت برای ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری است و داوطلبان تا ساعت 16:30 امروز فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند و بنابر اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

همچنین در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس آخرین آمار تا ساعت 11 صبح امروز نیز 4320 نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند.

از این تعداد، ثبت نام 1086 نفر تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل ثبت نام خود هستند.

بر اساس این آمار نیز 308 نفر از بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نامه کرده اند.

مجید انصاری و منتجب نیا نامزد انتخابات خبرگان شدند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

منتجب‌نیا از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مجیدانصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور برای نامزدی انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

شهردار اسبق تهران هم نامزد مجلس شد

مرتضی الویری شهردار پیشین تهران پس از ثبت نام در انتخابات دهمین دوره مجس شورای اسلامی در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران در مورد تجربه خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من هم شهردار بوده‌ام و هم در دوران نمایندگی در مجلس ریاست کمیسیون برنامه بودجه را بر عهده داشتم. همچنین در دوره‌ای نیز در اسپانیا سفیر بوده‌ام به همین دلیل است که تصور می‌کنم این تجربیات برای فعالیت‌های تقنینی می‌تواند مفید باشد.

وی با اشاره به هدف خود برای ثبت نام در مجلس دهم تاکید کرد: هدف من این است که بتوانم در فضای جدیدی که با تصویب برجام به وجود آمده با ایجاد رونق اقتصادی مشکلات کشور در زمینه بیکاری و رکود اقتصادی را برطرف کنیم.

کاظم صدیقی و هاشم‌زاده هریسی داوطلب کاندیداتوری خبرگان شدند

در صبح آخرین روز ثبت نام مجلس خبرگان نماینده حجت‌الاسلام کاظم صدیقی به وزارت کشور مراجعه و مراحل ثبت نام وی جهت کاندیداتوری در خبرگان پنجم را انجام داد.

همچنین آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی و حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی نیز پیش از ظهر امروز (چهارشبه) برای شرکت در انتخابت خبگان ثبت نام کردند .

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس پژوهشگاه فرهنگ اسلامی نیز با حضور در فرمانداری تهران جهت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

کاندیداتوری چهره‌هایی از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مجلس دهم

ساعت‌های اولیه پنجمین روز ثبت نام انتخابات مجلس دهم با حضور چهره‌هایی شاخص از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرای جهت کاندیداتوری آغاز شد.

حدادعادل، زاکانی و مجتبی رحماندوست از چهره‌های شاخص جریان اصولگرا بودندکه در اولین ساعات پنجمین روز ثبت نام برای کاندیداتوری در مجلس پنجم به وزارت کشور مراجعه کردند.

رسول منتجب‌نیا که هفت پیش در تبریز سخنرانی کرد نیز  برای خبرگان ثبت نام کرد، حسن رسولی، نصر الله تاجیک و محمد جواد حق شناس نیز از اصلاح‌طلبانی بودند که صبح روز چهارشنبه مراحل ثبت نام خود جهت کانداتوری در انتخابات مجلس دهم را در وزارت کشور تکمیل کردند.

علی مطهری نماینده فعلی مجلس نیز از جمله چهره‌هایی بود که پیش از ظهر چهارشبنه داوطلب کاندیداتوری مجلس دهم شد.

حسین قدیری ابیانه سفیر پیشین ایران در ایتالیا و مکزیک نیز امروز داوطلب کاندیداتوری در مجلس دهم شد.

اسماعیل کوثری ، حسین طلا نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی و مرتضی الویری، شهردار پیشین تهران نیز پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در فرمانداری تهران جهت شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

نام‌نویسی ۵۰۰ نفر در انتخابات خبرگان و ۴۱۶۰ نفر در انتخابات مجلس

بر اساس آخرین آمار، تا صبح امروز 4160 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند که از این تعداد حدود 380 نفر، از بانوان بودند.

همچنین بر اساس آخرین آمار، 500 نفر برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز آخرین مهلت نام نویسی آن است، ثبت نام کرده اند.

جدول کسانی که تاکنون برای نامزدی در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند

براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱ - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
۲ - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۳ - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
۴ – داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن.
۵ - نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
۶ - سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.
۷ - حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

۱ - اصل شناسنامه
۲ - اصل کارت ملی
۳ - آخرین مدرک تحصیلی (حداقل فوق لیسانس یا معادل آن)
۴ - عکس
۵ - اصل کارت پایان خدمت و گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال

همچنین داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند./تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار