جشنواره ایده‌های شهروندی برگزار می شود:
کد خبر: ۱۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱ 14 March 2015
 شهردار اهواز از آغاز به کار نخستین جشنواره ایده‌های شهروندی با شعار محوری «اگر من شهردار اهواز بودم» خبر داد و آن را از مهمترین رویکردهای شهروند محوری و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری خواند و گفت: مدیریت شهری در اهواز نشان داده که عزمی جدی برای کسب نظرات شهروندان و کسب رضایت‌مندی شهروندان در اداره شهر دارد. شهر بدون حضور شهروندان در عرصه تصمیم‌سازی و بدون توجه به خواست و اراده آنان موفق نخواهد بود.

سید خلف موسوی گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و هیچ گونه فاصله‌ای میان شهروندان و مدیریت شهری نباید باشد و اگر مدیر نتواند حائل میان خود و شهروندان را حذف کند، نمی تواند شرایط کافی برای احراز آن مسئولیت را داشته باشد. هدف از همه تلاش ها و کارها در شهرداری اهواز کسب رضایتمندی عمومی است و تاکید ویژه ما بر کسب نظرات، ایده‌ها و خواسته‌های اهوازی‌ها،  شهروندمحوری است.

وی‌ در ادامه با دعوت از همه  افراد جامعه برای شرکت در جشنواره و ارسال ایده‌هایشان به این جشنواره گفت: شهروندان در ارسال ایده‌هایشان به جشنواره ایده‌های شهروندی خود را شهردار اهواز با همان اختیارات بدانند و به این سوال پاسخ دهند که «اگر شهردار اهواز بودم» چه‌کاری را برای شهرم انجام می‌دادم. به شهروندان قول می‌دهیم تمامی ایده‌هایی که ارسال شود کاملاً بررسی شود و فارق از تجلیل از برترین ایده‌ها، مجموعه آن‌ها به ما خواهند گفت که مردم، شهر اهواز را چگونه می‌پسندند. شاید بتوان این جشنواره را یک مطالعه جدی برای تدوین اسناد بالادستی خواند. شهر ایده‌آل شهروندان اهوازی چه ویژگی‌هایی دارد و در خود چه چیزهایی را دربر می‌گیرد.

شهردار اهواز افزود: این ارتباط مدیریت شهری با آحاد شهروندان منجر به تعیین اولویت‌ها و خلق پروژه‌ها، فعالیت‌ها و اقداماتی خواهد شد که مستقیماً از ایده‌های شهروندان  نشات گرفته و شهروندان می‌توانند تاثیر ایده‌های خود را در شهرشان ببینند.

موسوی با تاکید بر تاثیر این جشنواره بر فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: در لوای این جشنواره شهروند به تعلق خاطر بیشتر به اهواز دست خواهد یافت و شهروند اهوازیِ مطالبه‌گر، مطالبه‌جو و آشنا با حقوق و تکالیف خود در روند و حرکت مدیریت شهری نقشی مشارکتی خواهد داشت و این مشارکت و اعتماد به شهرداری، بزرگترین سرمایه ما خواهد بود.

شهردار اهواز بر لزوم استفاده از نظرات شهروندان در تصمیم سازی‌های شهری، افزود: شهروند، زیربنای توسعه شهر است و با کمک شهروند مشارکت جوست که می توان شهر را آباد کرد. شهرداری نهادی اجتماعی است که در سطوح متفاوتی با شهروندان ارتباط مستمر دارد از همین روست که باید با تامل و دقت بیشتری حرکت کرد تا با همراهی و تایید شهروندان درصد موفقیت فعالیت‌های ما افزایش یابد.

لازم به ذکر است که جشنواره ایده‌های شهروندی با شعار محوری «اگر من شهردار اهواز بودم» از 15 اسفند 1393 آغاز به‌کار نموده و تا 25 اردیبهشت 1394 از طریق دبیرخانه‌های مستقر در مناطق هفتگانه و سامانه social.ahvaz.ir اقدام به ثبت ایده‌های شهروندان می‌نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار