از روز شنبه شاهد کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط استان خواهیم بود و سردی هوا تا اواخر هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 04 December 2015
بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر امروز تا شنبه هفته آتی سرعت وزش باد در سطح استان افزایش خواهد یافت به طوری که در برخی نقاط به ویژه نوار شرقی و شمالی استان گاهی شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر استان به کمتر از 10 درجه زیر صفر نیز برسد تا روز یکشنبه شاهد بارش‌هایی به صورت پراکنده در برخی نقاط استان به ویژه نواحی شمال غربی استان باشیم، اما سامانه بارشی از اواخر وقت روز یکشنبه گسترده‌تر شده و بر حجم بارش‌ها نیز افزوده خواهد شد، ضمن اینکه تشکیل مه از روز شنبه تا اواخر هفته موجب کاهش دید در برخی نقاط خواهد شد.

روز جمعه هوا در نواحی استان قسمتی تا نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و بعدازظهر در نواحی غربی همراه با رگبار پراکنده گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

هوا برای روز شنبه به صورت نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود در برخی نقاط همراه با بارش باران و برف پراکنده، گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

هوا در نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود، در برخی نقاط همراه با بارش باران و برف پراکنده و گاهی وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

طی شبانه‌روز گذشته، تربت‌حیدریه با کمترین دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین و کاخک گناباد با بیشترین دمای 29 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند، طی این مدت کمترین و بیشترین دمای مشهد 6 و 21 درجه سانتی‌گراد بوده است.

همچنین در این مدت از ایستگاه‌های هواشناسی استان بارندگی گزارش نشده و بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی جغتای و با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار