نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت‌های قانونی از جمله هزینه خدمات و اشتراکات که برای معلولان در نظر گرفته شده اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 01 December 2015
رمضانعلی سبحانی فر در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با بیان اینکه ماده 39 برنامه پنجم توسعه در مورد ارائه خدمات به معلولان اجرا نشده است، اظهار داشت: در قانون بر معافیت‌های معلولان در زمینه پرداخت عوارض شهرداری، قبوض آب، برق، گاز و غیره اشاره شده است.

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز مسئولان نسبت به قوانین مربوط به معلولان بی‌تفاوت هستند، تصریح کرد: امروز مسئولان بایستی در برابر معولان جامعه سر پایین بیاورند که چرا نتوانسته‌اند قوانین مربوط به آنان را اجرا کنند.

سبحانی فر با تأکید بر اینکه معلولان از کمترین حقوق قانونی خودشان بهره‌مند نیستند، افزود: براساس قانون باید 10 درصد از معلولان در سطح کشور توانمند شوند و اگر این قانون به درستی اجرایی شده باشد، امروز در کشور نباید مشکلی در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به اجرای قوانین مربوط به معلولان دارد، گفت: در همین راستا دولت الحاقیه کنوانسیون جهانی حقوق معلولان را که سال‌ها توسط دولت پیشین به امضا نرسیده بود، تهیه و به مجلس برای تصویب ارائه کرده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم ظرف مدت هفته آینده این قانون را در مجلس به تصویب برسانیم تا معلولان از حقوقشان در سطح جهانی نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه معلولیت به معنای ناتوانی نیست، عنوان کرد: امروز معلولان ما در عرصه‌های ورزشی، قرآنی، علمی وفرهنگی به مقام‌های ارزشمندی دست یافته‌اند که جای مباهات و افتخار برای کشور دارد.

در ادامه این نشست نیز مرضیه کسرایی فر رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به شناسایی بیش از 7000 معلول در شهرستان سبزوار، عنوان کرد: از این تعداد 2000 معلول دارای نقص حرکتی هستند.

وی بابیان اینکه مهمترین مشکلات معلولان نبود اشتغال و مسکن است، افزود: متاسفانه قانون خدمات جامع معلولان در کشور به درستی اجرا نمی‌شود و همین موضوع این قشر از جامعه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار