طی مراسمی در حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) صورت گرفت:
مراسم اهدای پرچم متبرک بارگاه منور رضوی به آستان مقدس علوی با حضور جمعی از مدیران و خادمان آستان های مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 28 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم که در دارالضیافه حرم مطهر حضرت علی علیه السلام برگزار شد، پرچم متبرک گنبد منور حضرت رضا علیه السلام به قائم مقام تولیت آستان قدس علوی اهدا و متقابلا پرچم گنبد منور علوی به مدیر کاروان خدام آستان قدس رضوی اهدا شد.

این مراسم با مداحی و مرثیه خوانی خادمان امام رضا علیه السلام و سخنرانی حجت الاسلام حسینی شریف؛ مدیر کاروان خدام اعزامی و قائم مقام تولیت آستان نجف همراه بود.

حسینی شریف به عنایات تولیت آستان نجف اشرف نسبت به خادمان امام رضا علیه السلام اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد توسعه تعاملات و تقویت اخوت و دوستی بین مسلمانان دو کشور ایران و عراق بیش از پیش افزایش یابد.

همچنین ابو مصطفی حاجی خالد؛ قائم مقام تولیت آستان نجف نیز ضمن تشکر از طرف تولیت حرم مطهر علوی و آرزوی اقامتی خوش و زیارتی مقبول برای خادمان رضوی، با اشک چشم بدرقه کننده کاروان پیاده خادمان بود.

در ادامه پرچم متبرک گنبد منور رضوی تحویل مقامات عراقی و پرچم متبرک علوی تحویل خادمان امام رضا علیه السلام شد و دست به دست در حلقه خادمان گشت و نهایتا تحویل مدیر کاروان اعزامی شد. از نکات معنوی جلسه، توزیع غبار متبرک حرم مطهر علوی بین حاضران بود که شور و نشاط معنوی خاصی در پی داشت.

گفتنی است؛ این مراسم در واقع آغازی نمادین بر حرکت پیاده خادمان حضرت رضا علیه السلام بود که با مشایعت قائم مقام و خادمان تولیت آستان قدس علوی صورت گرفت. پیاده روی اصلی خادمان تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار