دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین:
دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین گفت: اکنون این فقط آرمانخواهی واقع بینانه است که می تواند جمهوری اسلامی را از آخرین گردنه به سلامتی عبور دهد.
کد خبر: ۱۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 13 March 2015

به گزارش تابناک،محمد سعید احدیان شب گذشته در همایش تبیین آرمانخواهی واقع بینانه و اعلام موجودیت جبهه آرمانخواهان واقع بین در مشهد افزود: آرمانخواهی واقع بینانه همان رویکرد مبتنی بر «عقلانیت انقلابی» است که جمهوری اسلامی را در جهت رسیدن به قله آرمانها از هزاران گردنه سخت واقعیت ها گذرانده است و آن را به جایی رسانده است که امروز دوست و دشمن به قدرتش اعتراف می کنند و اکنون نیز این فقط آرمانخواهی واقع بینانه است که می تواند ما از آخرین گردنه به سلامتی عبور دهد.

مدیرمسئول روزنامه خراسان ادامه داد: این اصلا شعار نیست که ما در یک پیچ تاریخی هستیم و بی اغراق می توان مدعی شد، مرکز توجهات در این پیچ تاریخی ایران است و این سوال مطرح می شود که آیا ایران می تواند بدون اینکه از گفتمان و اهدافش دست بردارد ابرقدرت های جهانی را مجبور کند تا جایگاه و قدرتش را بپذیرند؟

دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین اظهار داشت : جمهوری اسلامی فعلا روسیه و تاحدی زیادی چین را مجاب کرده است که اگر ایران را بعنوان متحد استراتژیک در این نظم نوین انتخاب کنند، بیشتر سود می کنند؛ اما کشوری که برخی آن را کدخدا می خوانند، هنوز حاضر به مشروعیت بخشی به ما نیست.

وی افزود: آمریکا بهتر از هرکس دیگر می داند که اگر مشروعیت «جمهوری اسلامی استحاله نشده» را بپذیرد با بسیاری دیگر از کشورها نیز که در فضای هنجاری جدید پیگیر سهم خود از نظم جهانی جدید خواهند شد، دچار تقابل و چالشی جدی می شود و در این صورت او دیگر قدرت هژمون نخواهد بود و در نتیجه دیگر نخواهد توانست بر منافع سرشار مادی ناشی از این ابرقدرتی چنبره بزند.

احدیان ادامه داد: همه این ها نشانه های روشنی است از این که ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و کانون حساس این پیچ تاریخی ایران است. ما می دانیم همه دنیا چه دشمنان و چه دوستان ما و چه دشمنان دشمنان ما، به ما و عملکردمان نگاه می کنند. همه منتظرند ببینند آیا این به ظاهر «یاغی بین المللی» که اربابان نظام سلطه را بیش از 30 سال است که دچار مشکل و بعضا بحران کرده است، می تواند مشروعیت خود را تحمیل و هنجارهای ظالمانه موجود را دچار تحول و تغییر کند؟

وی خاطرنشان کرد: دشمن تا کنون هر اقدامی کرده است تا ایران را به زانو در بیاورد اما نتوانسته است. وقتی تهدید نظامی و تحریم و کمک به دشمن منطقه ای ایران اثر نکرد، تلاش کردند با فتنه ای سنگین براندازی از درون را رقم بزنند که باید اعتراف کرد انصافا نظام را تا لبه پرتگاه سقوط نیز پیش بردند اما با دعای خانواده صدها هزار شهید و مدیریت فوق عادی و بلکه آسمانی رهبرانقلاب این تیر نیز پس از زخمی کردن انقلاب به سنگ خورد و بعد از اینکه نظام توانست زخم ایجاد شده را التیام بخشد و درحال تبدیل آن به واکسنی غیرقابل آسیب مجدد است، تنها امیدشان تبدیل هدف براندازی به استحاله انقلاب است.

دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین افزود: ما می دانیم که در یک پیچ تاریخی هستیم و بروشنی می فهمیم که دشمن در این مرحله استحاله انقلاب اسلامی را هدف گرفته است. آنها با ترویج سبک زندگی غربی فرهنگ ما را نشانه گرفته اند ، با تحریم ها، از ضعف های ساختاری اقتصاد ایران برای فشار بر مردم استفاده می کنند و با کمک این دو راهبرد در حال تلاش اند که اراده ما را در پافشاری بر ارزش های سیاسی همچون مردمسالاری دینی و استکبارستیزی، سست کرده و ما را به این جمع بندی برسانند که باید هنجارهای فعلی نظام بین الملل یا همان کدخدایی کدخدا را پذیرفت و تاسف بار اینکه برخی سوءمدیریت ها و انحرافات و ضعف های مدیران و نخبگان گذشته و حال نیز بهترین آبی است که در آسیاب این راهبرد ریخته می شود و واقعیت این است که ما هرچه در خارج از مرزها توانسته ایم یکی پس از دیگری سنگرهای بسیار بسیار بزرگ را فتح کنیم در برخی عرصه های داخلی دارای ضعف های بس خطرناکی هستیم.

اهداف جبهه آرمانخواهان واقع بین

وی ادامه داد: جبهه آرمانخواهان واقع بین می خواهد در این روزهای حساس گذر از پیچ تاریخی به وظیفه تاریخی که به دوش هر جوان مومن و انقلابی است، عمل کند. ما وظیفه خود تشخیص دادیم عافیت طلبی و صرف سرگرم شدن به کارهای روزمره که گاه حتی در چارچوب فعالیت های انقلابی تعریف می شود و باید همچنان ادامه پیداکند، را کنار بگذاریم و همزمان به وظیفه انقلابی گری خود در هدایتگری جامعه در حوادث و مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی جامعه عمل کنیم.

جریان اصلاح طلبی حاضر نشده است مرزبندی خودبا غیرخودی ها را شفاف کند

احدیان تصریح کرد: ما می بینیم جریان اصلاح طلبی همچنان حاضر نشده است مرزبندی خودش را با غیرخودی ها شفاف کند که اگر می کرد چه بسیار عالی می توانست و می تواند بعنوان یک بال از دو بال اصلی نظام، به رشد و اعتلای انقلاب کمک کند.

وی افزود: ما می بینیم جریان اصول گرایی با اینکه بدرستی در مسیر انقلاب گام می بردارد، اما در طی کردن این مسیر دچار آسیب هایی است که اگر آن ها را برطرف نکند نخواهد توانست وظیفه را درست بفهمد، به آن عمل کند و به دیگران نیز بفهماند و آن ها را به صحنه عمل بیاورد.

دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین ادامه داد: از این رهگذر جبهه آرمانخواهان واقع بین با وضعیتی که اصلاح طلبان برای خود ایجاد کرده اند، خود را طیفی از جریان اصول گرایی تعریف می کند و می خواهد در کنار دیگر طیف های جریان اصول گرایی (نه در برابر آن ها) به تولید و ترویج تفکرش بپردازد و براین باور است همه واقعیت نیروهای انقلاب آن نیست که اکنون از نیروهای انقلابی در ذهن مردم به تصویر کشیده شده است بلکه واقعیت نیروهای انقلاب شامل طیف های مختلف با سلیقه های متفاوتی است که همه آن ها لازم است فعال باشند و به مردم عرضه شوند تا مردم متناسب با تصویری واقعی از جبهه انقلاب و سلیقه های متنوع آن، راه هدایت را تشخیص و به آن عمل کنند.

وی یادآور شد: ما بر این باوریم بسیار اند از نیروهای انقلاب که پرچمی متناسب با تفکر خود نمی بینند که زیر آن سینه بزنند بسیاراند کسانی که برای روزهای حساس پیش رو در عرصه های سیاست ، فرهنگ، مسائل اجتماعی و اقتصادی نگرانند و می خواهند کاری بکنند اما نمی دانند باید چه کنند.

احدیان افزود: جبهه آرمانخواهان واقع بین می خواهد «مارپیچ سکوت» مطرح شده توسط اندیشمند معروف «مان» را بشکند و اجازه ندهد این ظرفیت بزرگ از نیروهای انقلاب با احساس کم بودن، روز به روز بر سکوت خود بیافزایند و ساکت و ساکت تر شوند.

وی ادامه داد: براین اساس با استعانت از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و استمداد از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و روح بلند معلم آسمانی آنان، ذیل راهبری های رائد و «راه بر» بزرگ قرن بیست و یکم امام خامنه ای و با تاکید بر جایگاه گرانسنگ روحانیت اصیل، جبهه آرمانخواهان واقع بین، موجودیت خود را اعلام می کند.

دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین با بیان این که هدف ما کمک به هدایتگری جامعه در گذر از این پیچ تاریخی، در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، اضافه کرد: راهبرد اجرایی ما شکل دهی جریانی اجتماعی از نیروهای جوان،مومن و انقلابی است که در فکر و عمل ، باور به رویکرد آرمانخواهی واقع بینانه دارند.

وی گفت: ما با تاکید بر صداقت و شفاف سازی، پیش از هرچیز مرامنامه فعالیت مان را نوشتیم . برای شناخت دقیق تر، پیش نویس سند «مواضع ما» را نیز تدوین کردیم که باید با مشورت با کارشناسان همچون مرامنامه اصلاح شود. ما به طور دقیق برای اجرایی کردن راهبرد اجرایی مان که همان شکل دهی یک جریان اجتماعی مشتمل بر جوانان مومن و انقلابی با سلیقه فکری آرمانخواهی واقع بینانه است برنامه ای دقیق طراحی کردیم.

احدیان افزود: دفتر رصد و تحلیل برای امور مغز افزاری جبهه در نظر گرفته شده است که در ساختار طراحی شده برای آن با ایجاد کارگروه های تخصصی از بدنه اجتماعی جریان، برای مساله شناسی و پخته شدن مساله ها کمک گرفته می شود علاوه بر آن با تشکیل گروه مشاوران کارشناس، در امور مختلف به شکل تخصصی از مشورت اندیشمندان دلسوز استفاده می شود.

وی ادامه داد: سایت آرمان ما علاوه بر توزیع ادبیات آرمانخواهی واقع بینانه به گونه ای طراحی شده است که بدنه اجتماعی جریان بتوانند روزانه پیرامون مسائل مختلف بحثی عمیق تر از دعواهای سطحی وایبری را در پیش گیرند و همچنین این امکان را دارند که نظرات خود را آزادانه با دیگران به اشتراک بگذارند.

اعلام برنامه های جبهه آرمانخواهان واقع بین

دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین گفت: همچنین ما با برگزاری نشست هایی مستمر تلاش خواهیم کرد در فضایی آزاداندیشانه با کارشناسان و مسئولان، هم عمق فکری اعضا و هواداران خود را را بیشتر کنیم و هم به مطالبه گری و تاثیرگذاری بر آنان اهتمام ورزیم و در کنار آن با ارائه اخبار ویژه برای اعضا، آنها را با پشت پرده های اخبار آشنا کنیم و برای هوادارن خود تحلیل های راهبردی تاثیرگذار ارائه کنیم.

وی افزود: همچنین با کمک افراد پرتجربه و نام آشنا در این امور بخشی را برای فعالیت های معنوی، فرهنگی و فوق برنامه مخصوص اعضا طراحی کردیم چون براین باوریم که یک تشکیلات اسلامی باید برای روح و روان اعضای خود برنامه ریزی ویژه داشته باشد.

احدیان تاکید کرد: ما براین باوریم که عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قابل تفکیک نیستند و لذا برای تشکل خود وظیفه ای چند وجهی قائلیم و به همین دلیل چون در ساختارهای حقوقی موجود در کشور چنین مدلی وجود ندارد، ما برای هر کدام از فعالیت های مختلف سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی خود مجوزهای لازم را خواهیم گرفت. اکنون درخواست مجوز سمن اجتماعی داده شده است ، گرفتن مجوز تشکل سیاسی و مجوز هیات مذهبی منتظران شهادت که اولین برنامه اش به مناسبت شهادت صدیقه طاهره برگزارشد در دست اقدام است و شاید مجوزهایی دیگر چون موسسه فرهنگی هنری، پژوهشگاه علمی و تشکل دانشجویی و غیره نیز به فراخور نیاز پیگیری شود.

وی افزود: ما در ساختار تشکل جایگاهی را بعنوان شورای سیاستگذاری دیده ایم که از افراد برجسته و قابل اطمینان در آن جایگاه بعنوان مرکز ثقل جبهه، هدایتگری های کلان کار را بدست بگیرند که اکنون در حال رایزنی و نهایی کردن اعضای آن هستیم و فعلا از نام بردن آن ها خودداری می کنم. مرکز تصمیم گیری اصلی، شورای مرکزی خواهد بود متشکل از افراد انتصابی شورای سیاستگذاری و افراد انتخاب شده از میان اعضای مجمع عمومی و بعد از راه اندازی شورای مرکزی، دبیر جبهه ذیل این شورای انجام وظیفه خواهد کرد.

فعالیت جبهه در انتخابات مجلس

دبیر جبهه آرمانخواهان واقع بین درباره فعالیت این جبهه در انتخابات پیش روی مجلس نیز گفت: درباره فعالیت جبهه در انتخابات مجلس نیز با اینکه افرادی مثل بنده که هم از نظر شخصی سودی از کاندیداتوری نمی برند و هم به دلیل جایگاه تاثیر گذاری فعلی، وظیفه ای برای کاندیداتوری احساس نمی کنند، بنای کاندیداتوری در مجلس پیش رو را ندارند؛ اما جبهه آرمانخواهان واقع بین صادقانه و شفاف مواضعش را در خصوص نوع رویکردش نسبت به انتخابات ها در مرامنامه تصریح کرده است و توضیح داده است که انتخابات ها برای ما موضوعیت ندارد اما ممکن است طریقیت داشته باشد.

وی افزود: امشب جبهه آرمانخواهان واقع بین، پرچم خود را بلند می کند و اعلام می کند به این دلیل نام خود را جبهه گذاشته است که نمی خواسته، این تفکر را محدود به سلیقه های موسسین اش بکند. نه ممکن است بلکه حتما در برخی مصادیق بسیاری از ما با هم اختلاف سلیقه داریم اما هرکس که در یک نگاه کلان به آرمانخواهی واقع بینانه قائل است می تواند خود را ذیل این جبهه معرفی کند.

احدیان خطاب به حاضران گفت: اگر شما خود را معتدل می دانید اما حاضر نیستید بر سر آرمان های اصلی انقلاب معامله کنید می توانید خود را در این جبهه تعریف کنید و اگر شما آرمانخواه هستید اما چشم بستن بر واقعیت های اجتماعی، مدیریتی و بین المللی را دور از عقلانیت و خلاف سیره اهل بیت پیامبر و دو نایب برحقشان می دانید می توانید خود را عضوی از این جبهه بدانید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
دم خروس رو باور كنيم يا قسم حضرت عباس رو جناب احديان...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار