فعالیت رسمی جبهه آرمان‌خواهان واقع بین با حضور افرادی باصطلاح شناسنامه‌دار از مشهد در حالی اعلام شد که این تعبیر برگرفته از فرمایش رهبر معظم انقلاب در نقد برخی رفتارهای طیفی از اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری استنباط می‌شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 13 March 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، جبهه آرمان خواهان واقع بین در مشهد شب گذشته در حالی اعلام موجودیت کرد که این آیین اولیه با عنوان همایش تبیین آرمانگرایی واقع بینانه و اعلام موحودیت این جبهه با حضور و سخنرانی محمد حسین صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام جواد نظافت، استاد حوزه و دانشگاه و امیر خوراکیان، عضو هیئت موسس این جبهه  و با حضور دکتر بحرینی و دکتر امیرحسین قاضی زاده نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تالار رازی مشهد دایر شد و نوید غیرموسمی بودن و غیرانتخاباتی بودن این تشکل را می‌دهد.
در این همایش محمد سعید احدیان به عنوان دبیر این جبهه معرفی شد و این جبهه بطور رسمی کار خود را آغاز کرد.
محمد حسین صفار هرندی در این مراسم تاکید کرد: جبهه آرمانخواهی واقع بینانه دارای یک فرهیختگی است و می‌خواهد بگوید که آرمانگرایی ضروری است و باید در این راستا واقعیت را دید و از سوی دیگر نباید بخاطر آرمان‌ها واقعیات را نادیده گرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تربیت نیروهای تراز انقلاب را مهمترین دستور کار این تشکل دانست و اظهار تاسف کرد: عدم انسجام و فقدان تشکیلات دارای ضرر بسیار زیادی است و بنابراین تشکیل این جبهه را به فال نیک می‌گیرم و البته نباید امید داشت که این جبهه سریع رشد کند.
همچنین، قائم مقام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اهداف و فعالیت‌های جبهه آرمان خواهی افزود: اشراف بر مسائل و جریان‌های روز، تعادل واقعی، مشی منطقی، اطلاع واقعی و مستقیم از مواضع و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و اجرای دقیق آنها از جمه اهداف و فعالیت‌های مهم ما در این جبهه است.
امیر خوراکیان ادامه داد: از این تریبون فعالیت رسمی جبهه آرمان‌خواهان واقع بین را رسماً اعلام کرده و این نوید را می‌دهم که با جان گرفتن این جبهه در مشهد ما همواره شاهد رقم خوردن نتایج خوب و تغییر در برخی فعالیت‌ها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ما در هر نسلی تعدادی آرمان می‌بینیم گفت: آرمان خواهی از ابتدا در جامعه بوده اما باید دید که آرمان برای فرد چگونه تبیین شده است.
قائم مقام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری همواره فرموده‌اند که انقلاب اسلامی حرکتی بود که با اهداف مقدس به وجود آمده است.
وی به بیان اهداف انقلاب اسلامی از دید مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: اسلام خواهی، استکبار ستیزی، کرامت بخشی به انسان، دفاع از مظلوم و اعتدال کشور از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی از دید مقام معظم رهبری است. امروزه اگر در فرمایشات و اسناد انقلاب بنگریم، خواهیم دید که تمامی اهداف انقلاب اسلامی در متون اسلامی ریشه دارد.
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد من تحزب نیست، بیان کرد: ما حصل خردگرایی این است که گروه های همفکر را منسجم کرده و آموزش داده و دولت در سایه را ایجاد نمایند تا زمانی که مردم به بک تفکر گرایش پیدا کرد نظام آمادگی لازم را داشته باشد ، جبهه آرمانخواهان واقع بین باید تا صبور باشد تا این نهال رشد کرده و به بار بنشیند و با حرکت عجولانه آن را از بین نبرد.
در قسمتی از این همایش تیزری از فرمایشات رهبری مبنی بر آرمانگرا بودن و در عین حال واقع بین بودن و تاکید بر آرمانخواهی واقع بیبنانه پخش شد.
همچنین ابتهال خوانی برای امام رضا(ع) در بخشی از این مراسم فضایی معنوی به سالنی بخشید که میزبان بسیاری از همایش‌های سیاسی و انتخاباتی در سالیان اخیر در مشهد در دل دانشکده بهداشت علوم پزشکی بوده است و اکنون بیش از نیمی از صندلی هایش پر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار