بسته ویژه خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «گمانه زنی جدید درباره رکن آبادی»،«شغل جدیدی به نام نمایندگی مجلس!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۷ 19 November 2015
خودروسازان در مجلس هم صاحب کرسی‌اند

علیلو نماینده مجلس با طرح این سئوال که چرا این تسهیلات به سایر صنایع اختصاص نمی‌یابد جواب آن را در رانت، انحصار و سودجویی خلاصه کرد و اضافه کرد: خانواده مافیای خودرو در دولت جا خوش کرده و در قوه مقننه دارای جایگاه و صاحب کرسی خاصی است و این می‌شود داستان این تسهیلات ویژه برای خودروسازان.نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصرف کنندگانی که از این طرح استقبال کرده‌اند در واقع محصولات خودروسازان را با 2 برابر قیمت کنونی خریداری کرده‌اند و بعد از 5 سال هم محصولی که مستهلک شده صاحب خواهند شد.وی با یادآوری روند حمایتی که از خودروسازی طی سالیان گذشته و در چندین دولت متوالی صورت گرفته تصریح کرد: این نوع حمایت نه تنها رونق این صنعت، ارتقاء کیفیت، رقابتی شدن، حضور در بازارهای جهانی و ... را از این صنعت گرفته بلکه زمین‌گیر شدن آنها را به دنبال داشته است.

منشور هفت محوری اصلاح طلبان برای ارائه فهرست انتخاباتی

رئیس جبهه اصلاح طلبان از تهیه منشور هفت محوری اصلاح طلبان برای تهیه فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی خبر داد و گفت: این منشور در جلسه آتی شورای عالی این جبهه تصویب خواهد شد.مجید محتشمی در گفت و گو با ایرنا افزود: محوریت اصلی جبهه اصلاح طلبان برای انتخاب نامزدهای انتخاباتی مجلس در هفت محور به عنوان منشور جبهه اصلاح طلبان ارائه خواهد شد.وی باور به قانون اساسی و همچنین حفظ و صیانت از راهبرد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را شاخص های اصلی این منشور نام برد و افزود: پنج شاخص دیگر پس از جلسه آتی شورای عالی جبهه اصلاح طلبان اعلام خواهد شد.رئیس جبهه اصلاح طلبان نشست این شورا را دوشنبه آتی اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس این منشور هر کسی که محورهای آن را بپذیرد در فهرست نهایی اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.محتشمی اضافه کرد: این نشست با حضور 18 حزب جبهه اصلاح طلب از ساعت 17 تا 19 روز دوشنبه دوم آذر 94 در دفتر حزب آزادی برگزار خواهد شد.

بازداشت 3 ستاره فوتبال در پارتی شبانه

سه نفر از بازیکنان یکی از تیم های پایتخت در یک مهمانی شبانه دستگیر شدند.به گزارش خبرآنلاین؛تقریبا هر از گاهی اخباری از این دست به گوش می رسد که بازیکن یک تیم معروف فوتبال در مهمانی دستگیر شده است. مشکل اینجاست که این بازیکنان به مهمانی ها بزرگ (با عنوان جشن تولد و ...) دعوت می شوند و پنهان کردن خبر حضور در این مهمانی آن هم در شرایطی که همه گوشی به دست دارند و با اینترنت کار می کنند کار چندان راحتی نیست.این بار هم 3 ستاره فوتبال پایتخت در یک مهمانی شرکت کردند. مهمانی ای که همسایه ها به دلیل ایجاد سر و صدا با ماموران نیروی انتظامی تماس می گیرند و پس از حضور ماموران در محل مشخص می شود که سه بازیکن فوتبال هم در بین مهمان ها حضور دارند.این سه بازیکن براي دقايقي بازداشت بودند. البته مسئولان باشگاه بلافاصله پيگير كار بازيكن باتجربه تيم كه تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده بود، شده و آنها بعد از اينكه براي سند گذاشتن و كمك به بازيكن باتجربه مراجعه كردند، متوجه می شوند دو بازيكن جوان تيم هم همراه او هستند.این سه بازیکن با تعهد کتبی از بازداشت خارج شده اند و جالب اینجاست که تلاش مسئولان این باشگاه برای لو نرفتن این خبر بی نتیجه ماند.

گزینه های سخنگویی و دبیری شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان

بعد از انتخاب روسای کارگروه های شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اکنون قرار است که یک سخنگو و یک دبیر برای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان از سوی محمدرضا عارف ، رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تعیین شود.خبرنگار روز نو مطلع شد که گزینه اصلی دبیری شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان محمد علی مشفق ، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات است و حسن رسولی و عبدالله ناصری نیز گزینه های سخنگویی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان هستند که در جلسه بعدی این شورا از سوی دکتر عارف سخنگو و دبیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان معرفی خواهند شد.

گمانه زنی جدید درباره رکن آبادی

عوض حیدرپور،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال زنده بودن رکن آبادی به خبرنگار نامه نیوز گفت: آشتفگی در مدیریت و سوء مدیریت سعودی‌ها در مدیریت حادثه باعث شد که فاجعه منا اتفاق بیفتد.از جمله مسایلی که در فاجعه منا اتفاق افتاده است این است که مفقود شدن رکن آبادی و یکی دونفر دیگر است و این بحث وجود دارد که ممکن است این افراد مورد ربایش قرار گرفته باشند.حیدرپور بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی که ما از عربستان داریم دوگزینه وجود دارد یکی اینکه ممکن است این افراد مورد ربایش قرار گرفته‌اند و یا نه سوء تدبیر و دست پاچگی و عدم مدیریت صحیحی که سعودی ها داشته اند منجر به شهادت این افراد شده است که گزینه دوم قوی تر است. وی در مورد اینکه برخی این اعتقاد را دارند که رکن آبادی به دست اسراییلی ها افتاده است گفت: من این را باور ندارم که رکن آبادی به دست اسرایلی ها افتاده است زیرا رکن آبادی حدود سی روز قبل از فاجعه منا در عربستان بوده است و اگر مامورین و سرویس اطلاعاتی اسراییل آنجا بودند می توانستند در طول آن سی روز این کار را انجام دهند و در آن خیابان در منا کمتر می شود دست به چنین اقداماتی زد .

برای برخی نمایندگی مجلس شغل شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تا زمانی که قوانین ما با تفکر حزبی نوشته نشود مطمئنا همیشه احزاب در انتخابات شرکت می کنند اما کسانی رأی می آورند که به باندهای قدرت و ثروت نزدیک هستند.حسن بیادی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: آنها هم مانند اصولگرایان باند هستند و باندی عمل می کنند و به دلیل اینکه سیستم پارلمانی حاکم نیست، همه شخصی عمل می کنند و هیچ حزبی پاسخگو نیست. الان دولتها به مجلس هم پاسخگو نیستند چه رسد به احزابی که برای پیروزی آنها تلاش کرده اند. از سوی دیگر خود مجلس هم حزبی نیست و هرکس را می بینید، همزمان در چند حزب نفوذ دارد.وی همچنین افزود: کسانی که دو یا سه دوره نماینده بوده اند اصلا نباید دیگر بیایند و شورای نگهبان هم باید در این زمینه فکری کند، زیرا هر کاری که می خواستند تا الان کرده بودند و برخی نمایندگی برایشان تبدیل به شغل شده است.

برخی خانه به خانه تبلیغ می‌کنند

فتاحی با بیان اینکه دفاتر برخی نامزدهای انتخاباتی برای رسیدن به مجلس در برخی شهرها گشایش یافته است، تاکید کرد: بعنوان مثال برخی از نامزدها در استان آذربایجان شرقی بطور آشکار و خانه به خانه تبلیغات انتخاباتی دارند که البته بسیاری از آنها به راحتی نمی‌توانند فعالیت کنند و برخی از نامزدهایی که پوشش امنیتی برایشان فراهم شده دست به تبلیغ می‌زنند.عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: همچنین ستاد‌های برخی از کاندیدا از پانزدهم ماه گذشته به طور شبانه فعال شده‌ است.فتاحی با بیان اینکه "لایحه شفاف‌سازی هزینه انتخاباتی" به راحتی عملیاتی نخواهد شد، تصریح کرد: تا زمانی که انتخابات حزبی در کشور برگزار نشود، نمی‌توان به عملیاتی کردن لایحه مذکور دلخوش بود چرا که مسئولین هر اقدامی کنند، شفاف‌سازی در هزینه‌های انتخاباتی صورت نخواهد گرفت.

برای برخی نمایندگی مجلس شغل شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تا زمانی که قوانین ما با تفکر حزبی نوشته نشود مطمئنا همیشه احزاب در انتخابات شرکت می کنند اما کسانی رأی می آورند که به باندهای قدرت و ثروت نزدیک هستند. حسن بیادی در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در مورد پیش بینی اش از ترکیب مجلس آینده گفت: با توجه به اینکه سازمان مدیریت اجرایی کشور ایرادات فراوانی دارد مجلس آتی با مجلس فعلی تفاوتی نخواهد داشت، البته پیش بینی می شود که معتدلین و مستقلین در آن مجلس بیشتر باشند. وی با انتقاد از تمرکز بر لیست سی نفره تهران افزود: حدود 240 نماینده از شهرستانها در مجلس حضور دارند و گروه های سیاسی باید به این موضوع توجه کنند؛ اما به دلیل اینکه ما قوانین و تفکر مدیریتی مان جزیره ای است باز هم مجلس موفقی نخواهیم داشت. ما وقتی موفق خواهیم بود که کلیه پارلمانهای شهری و ملی و دولت ها از طریق احزاب انتخاب شوند. این فعال سیاسی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: آنها هم مانند اصولگرایان باند هستند و باندی عمل می کنند و به دلیل اینکه سیستم پارلمانی حاکم نیست، همه شخصی عمل می کنند و هیچ حزبی پاسخگو نیست. الان دولتها به مجلس هم پاسخگو نیستند چه رسد به احزابی که برای پیروزی آنها تلاش کرده اند. از سوی دیگر خود مجلس هم حزبی نیست و هرکس را می بینید، همزمان در چند حزب نفوذ دارد. وی همچنین افزود: کسانی که دو یا سه دوره نماینده بوده اند اصلا نباید دیگر بیایند و شورای نگهبان هم باید در این زمینه فکری کند، زیرا هر کاری که می خواستند تا الان کرده بودند و برخی نمایندگی برایشان تبدیل به شغل شده است.

وزارت بهداشت 2 صفحه طرح هم درباره تجمیع ندارد

معاون رفاه و امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که وزارت کار برای طرح تجمیع بیمه ها بیش از 50 صفحه طرح ارائه داده است،گفت: وزارت بهداشت تا به امروز هیچ طرحی در این زمینه ارائه نداده است. احمد میدری در گفت و گو با جماران در خصوص طرح تجمیع بیمه ها اظهار کرد: آن چیزی که ما در این طرح دنبال می کنیم، تجمیع منابع عمومی در بیمه ها است که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. وی ادامه داد: منابعی که در حال حاضر در بخش درمان هزینه می شود بر خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت می رود. در صورتی که در سیاست های ابلاغی آمده است؛ «تجمیع منابع از طریق نظام بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت». یعنی منابع در مرحله اول باید به صندوق نظام بیمه ای واریز شود، اما در حال حاضر این مسئله صورت نمی گیرد. میدری تاکید کرد: چون این منابع به نظام بیمه واریز نمی شود، سازمان بیمه ها نمی تواند خرید راهبردی انجام دهد و با عرضه کنند های خدمات وارد چانه زنی شود، بنابراین انجام وظیفه بیمه ها منوط بر تجمیع منابع عمومی بیمه سلامت است. میدری تصریح کرد: تجمیع منابعی که وزارت بهداشت از آن صحبت می کند هنوز بر روی کاغذ نیامده است و چیز مکتوبی از آن وجود ندارد، یعنی از وزارت بهداشت باید پرسید این پیشنهاد دارای چه ابعادی است و از نظر شما چگونه باید بیمه ها تجمیع شود، چرا که تجمیع به اشکال مختلف امکان پذیر است. وی تاکید کرد: در حقیقت در مورد چگونگی امکان پذیری این پیشنهاد، ما شاهد طرحی از طرف وزارت بهداشت نبوده ایم. وزارت کار تا به امروز بیش از 50 صفحه طرح ارائه داده است، اما وزارت بهداشت 2 صفحه طرح هم ارائه نکرده است.

انتقاد یک مرجع تقلید از آمار بالای اعتیاد زنان و کودکان

آیت‌الله مکارم شیرازی امروز (چهارشنبه) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت در این روایت فرمودند که "رياضة الجاهل ورد المعتاد عن عادته كالمعجز/ تمرين دادن و آموختن جاهل و برگرداندن معتاد از عادتش، شبيه معجزه است". وی در ادامه افزود: پیام نخست این روایت این است که باید تمام پدران و مادران، همچنین روحانیون در مسائل تربیتی دارای تحمل، حوصله، صبر و استقامت باشند که بدون آن به جایی نخواهند رسید. این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: امروز در مسئله اعتیاد با مشکل بسیاری مواجه بوده و آمار و ارقام موجود از اعتیاد مردان، زنان و کودکان وحشتناک است. وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد سیاسی شده است، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان ما هستند؛ چراکه اگر مردم آلوده شوند، دیگر در میان آنان، رزمندگان و کفن پوشان خط اول نبرد پیدا نخواهد شد. آیت الله مکارم شیرازی یکی از جنگهای تاریخ را جنگ افیونی عنوان کردند و بیان کرد: در تاریخ، جنگی به نام جنگ افیون داریم که میان مأموران انگلیسی و مردم چین واقع شده است.

شناسایی عاملان حملات تروریستی پاریس با کمک رمال کویتی!

"سلوى المطیری" پیشگو و رمال کویتی در پیامی به مردم فرانسه از جمله "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور این کشور گفت: «من در کشورهای عربی به پیشگویی و رمالی در زمینه کشف اطلاعات از دیگران مشهورم، و آماده هستم تا با حضور در پاریس در زمینه شناسایی عاملان تروریست کمک کنم.» وی در کلیپ ویدیویی در یوتیوب افزود: من ظرف یک ماه در شناسایی حساب شخصی به عنوان «مجتهد» که اسرار کشورها را منتشر می کرد موفق شدم، و می توانم به ابهام های حوادث تروریستی پاریس نیز پی ببرم. این فرد افزوده است: من از رئیس جمهور فرانسه خواهان تضمین امنیت خود هستم، و برای شناسایی مسؤول حملات پاریس و همچنین شناسایی عامل انفجار هواپیمای روسی بر فراز مصر آماده می باشم.

کارگزاران محور اصلاحات نیست

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص اظهارات محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مبنی بر اینکه کارگزاران میان اصلاح‌طلبان از موقعیت فعّال، برجسته‌ و محوری برخوردار است، اظهار داشت: در جریان اصلاحات حزب کارگزاران تنها حزب نیست؛ کارگزاران از احزاب فعال و توانمند محسوب می‌شود؛ ولی در کنار این حزب، احزاب دیگری نیز فعال هستند. وی ادامه داد: جریان اصلاحات در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از 20 حزب و تشکل سیاسی تشکیل شده است و در جای خود دارای اهمیت و اعتبار خاص خود هستند. احزابی مانند مردم سالاری، اعتماد ملی و حزب اسلامی کار جزو احزاب توانمند جریان اصلاحات محسوب می‌شوند و حزب کارگزاران نیز یکی از این احزاب است. قنبری در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص اظهارات آقای عطریانفر مبنی براینکه به‌صورت کاملاً طبیعی میان اصلاح‌طلبان، کارگزاران از "محوریت" برخوردار است، تأکید کرد: هم اکنون در جریان اصلاحات محور خاصی وجود ندارد که بگوییم یک حزب محور است.

انتشار نامه ۴ وزیر حکایت از اختلاف در کابینه دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه عملکرد تیم اقتصادی دولت ضعیف بوده است، گفت: نه تنها از رکود رد نشده ایم بلکه تورم هم هنوز چوب خودش را به مردم می‌زند. اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با فارس، با بیان اینکه وعده‌های اقتصادی دولت به اجرای برجام گره خورده است، گفت: اگر برجام اجرا شود وعده‌های اقتصادی دولت هم محقق می‌شود و در غیر این صورت اجرای وعده‌های اقتصادی دولت به مردم سخت خواهد شد.عسگراولادی با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ تحریمی برداشته نشده، خاطرنشان کرد:گفتند از بهمن ماه تحریم‌ها برداشته می‌شود، اما اگر تحریم نفت و بانکی برداشته نشود بهار سختی را در پیش رو خواهیم داشت. عسگراولادی همچنین در خصوص نامه و هشدار چهار وزیر دولت به رئیس جمهور درباره رکود هم گفت: این نامه نباید منتشر می‌شد. باید وزیران با رئیس جمهور جلسه‌ای می‌گذاشتند و موضوع را مطرح می کردند. انتشار نامه حکایت از اختلاف در کابینه دارد و آقای رئیس‌جمهور باید فرصتی را به وزیران بدهد تا در جلسه‌ای این موضوعات را حل کنند.

خاطره هسته ای جلیلی از ژاپن

سعید جلیلی شامگاه سه‌شنبه در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» در دانشگاه یزد به سخنرانی پرداخت. جلیلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان درباره موفقیت ژاپن و ارتباط آن با تعاملش با آمریکا گفت: اولین سؤالی که هست این است که موفقیت ژاپن به خاطر رابطه او با آمریکا است یا به خاطر نظم و وجدان کاری آن‌ها؟ بسیاری کشورها هستند که روابط قوی‌تری با آمریکا دارند اما وضع آن‌ها این‌طور نیست! پس چرا آنها مثل ژاپن پیشرفت نکردند؟سال 88 سفری به ژاپن داشتم و با نخست‌وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه ژاپن دیدار داشتیم و در آنجا هم به هیروشیما رفتیم و هم چند کارخانه هسته‌ای دیدیم. نخست‌وزیر و وزیر و یکی از بازماندگان از حمله اتمی در کمال تعجب بر این باور بودند که آن حمله آمریکا علیه ژاپن حق ما بوده است! نخست وزیر ژاپن بعد به من می گفت بعد از 60 سال حزب ما حاکم شد از 1945 که بمباران هسته ای شدیم تا الان داریم اعتماد سازی می کنیم تا آمریکایی ها از این جزایری که در آن حضور دارند، بیرون بروند. شعار انتخاباتی حزب ما هم این بود، ولی الان که می بینم موفق نمی شوم، می خواهم استعفا دهم. خود او مثال می‌زد که آمریکایی‌ها هر جا رفتند دیگر آنجا مانده‌اند.

رونمایی از استراتژی انتخاباتی روحانی

رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به رأی اعتماد هیأت وزیران به استانداران جدید قزوین و سمنان خطاب به استانداران آنان اظهارداشت: انتظار مردم این است که با حضور شما در این استان‌ها، پیشرفت استان و حل مسائل و مشکلات شتاب بیشتری پیدا کند.روحانی با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه‌های برگزاری شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش کرده و اظهار امیدواری کرد در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تأثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.رئیس‌جمهور دولت را یک دولت فراحزبی دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می‌کند که شرایط برای مشارکت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود.

کمک دولت به ۲ بنگاه ورشکسته با وام خودرو

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آنچه در رابطه با وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو صورت گرفت در واقع کمک دولت به دو بنگاه خودروسازی در حال ورشکستگی در ایران بود که با این کار، این دو بنگاه از ورشکستگی نجات پیدا کردند. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بسته خروج از رکود دولت اظهار داشت: دولت باید برای خروج از رکود برنامه‌های مدون و کارشناسی‌شده‌‌تری را ارائه دهد.

اعتبار 9500میلیارد تومانی بانک مرکزی برای سه وام

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی خبر داد: اعتبار بانک مرکزی برای سه طرح تسهیلاتی خودرو، کالای ایرانی و تولید در مجموع 9هزار و 500 میلیارد تومان است.حمید رضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه مجموع منابع بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات خرید خودرو، کالاهای مصرفی و تولید از طریق خرید دین 9هزار و 500 میلیارد تومان است، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی با وزیر صنعت و مسئولان بانکی منابع تخصیص اعتبار این سه طرح مورد بررسی قرار گرفت.وی با بیان اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که تمام اعتبارات طرح وام خودرو را از محل منابع خود تأمین کرده است، افزود: اعتبارات طرح خرید دین و کالاهای مصرفی هم توسط بانک‌ها تأمین شده است.رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی اضافه کرد: به‌اعتقاد بانک مرکزی اجرای این سه طرح تورم‌زا است اما جبران پذیر است، ولی اگر بخواهیم تخصیص اعتبارات را در این طرحها افزایش دهیم به‌طور حتم با آثار تورمی که غیر قابل برگشت است روبه‌رو خواهیم شد.

مبلغ قرارداد خاکپور مشخص شد

مبلغ قرارداد محمد خاکپور پس از کش و قوس‌های فراوان، از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد متولی این موضوع به تصویب رسیده است تا این قرارداد در نهایت توسط سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک ایران نیز امضاء و در نهایت اجرایی شود.بر اساس این قرارداد قرار است محمد خاکپور برای یک سال قرارداد خود 400 میلیون تومان دریافت کند.هم‌چنین در صورت صعود تیم المپیک به رقابت‌های المپیک 2016 ریو، خاکپور 200 میلیون تومان نیز پاداش دریافت خواهد کرد.مبلغ قرارداد سایر اعضای کادر فنی تیم ملی امید کمتر از این مبلغ تعیین شده است.

پیشنهاد احمدی نژادی برای اصلاح فوتبال

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی مدعی است که تمام اختلافات با احمدی‌نژاد، از زمان حضور مشایی شروع شد. او همچنین گفته است که احمدی‌نژاد مستقیماً دستور داد تا علی دایی را از کار برکنار کنند.محمد علی‌آبادی این صحبت‌ها را در گفت‌وگو با «دنیای فوتبال» مطرح کرده است. وی در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: آقای احمدی‌نژاد خودشان ورزشکار بودند و فوتبال را هم خوب نگاه می‌کرد. می‌گفت ظرفیت ما باید از این چیزی که هستیم بالاتر برود. مشکل ما آلودگی‌های حول فوتبال است که اگر برطرف شود ما می‌توانیم بالاتر برویم، اما هیچ وقت نگفته بود در بازی‌های جام جهانی 2006 باید جزو هشت تیم شوید. آقای احمدی‌نژاد دقیقاً جمله‌ای که به من گفتند این بود که اگر می‌خواهید فوتبال اصلاح شود از نگهبان دم در تا رئیس فدراسیون کلاً باید عوض شوند، چون مجموعه خراب است! من نمی‌گویم درست است یا غلط. وقتی به من می‌گوید از نگهبان تا رئیس، وقتی می‌گوید کاندیدا شو، از فدراسیون فوتبال هیچ‌کس راضی نبود؛ نه مردم، نه رسانه‌ها و نه دولت. به بنده می‌گفتند از نگهبان دم در تا رئیس باید فدراسیون جدید را احداث کنید که من گفتم آقایان نمی‌شود.قطعاً می‌گویم برکناری در کار نبود و خواهشم این است که بررسی دقیق کنید. اگر سندی پیدا کردید که مهندس علی‌آبادی نوشته آقای دادگان باید برکنار شود من رسماً در تلویزیون جمهوری اسلامی می‌نشینم و هم از آقای دادگان و هم از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. دفتر آقای احمدی‌نژاد به کفاشیان زنگ زد و گفت که علی دایی را بردارید.

تشکیل فراکسیون «ضد رکود»!

نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل فراکسیون ضد رکود در مجلس شورای اسلامی با حضور چهره‌های سرشناس در یکشنبه هفته آینده خبر داد.مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با مهر از تشکیل فراکسیون «ضد رکود» در مجلس با حضور چهره‌های سرشناس پارلمان خبر داد و گفت: نخستین جلسه این فراکسیون یکشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود.وی با اشاره به برخی از مهمترین چهره‌های حاضر در ترکیب اولیه این فراکسیون، گفت: در این جمع من و آقایان محمدرضا پورابراهیمی، جعفر قادری، حمیدرضا فولادگر، الیاس نادران، علی‌اصغر زارعی، سید مسعود میرکاظمی و علیرضا زاکانی حضور دارند و تا روز تشکیل نیز افراد دیگری به این جمع اضافه خواهند شد.

حکم امام جمعه اصفهان درباره کار زنان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر این‌که حق زنان درست ادا نشده است، گفت: حق زن این نیست که کار کند این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند.به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز، در دیدار مسؤولان و سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین استان اصفهان، با اشاره به اهمیت فعالیت‌ حلقه‌های صالحین، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به خاطر معضل طلاق است. امام جمعه اصفهان اظهار کرد: این‌که بنده تأکید بر اولویت اشتغال مردان به جای بانوان دارم توهین به خانم‌ها نیست بلکه اسلام تأکید دارد که مخارج و هزینه‌های زندگی باید بر عهده مردان باشد و نه زنان، در دولت و حکومت اسلامی باید مسائل مالی مردان برطرف شود تا مشکلاتی نظیر ازدواج هم برطرف شود.نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت ازدواج در حل مشکلات جامعه تصریح کرد: آنچه که اسلام دستور داده است به نفع زن است، بیشتر مسائلی که در اسلام مطرح می‌شود به سود زنان و در راستای حفظ کرامت و شأنیت بانوان است و باید این مسائل به درستی در جامعه تشریح و تبیین شود، زنان حتی برای کارهای خانه و شیردادن بچه هم می‌توانند از همسر خود پول دریافت کنند، همه مخارج برعهده مردان است و به همین دلیل اشتغال آنها باید در اولویت باشد. وی ادامه داد: حکومت اسلامی باید منافع مالی مردان را تأمین کند تا آنها بتوانند به زنان خدمت کنند، کسانی که برای رأی آوردن به عنوان طرفداری از زنان آنها را فریب می‌دهند و دائما شعار حمایت از حقوق زنان سر می دهند باید به اشتغال مردان توجه کنند، این درست نیست که زن شاغل باشد و مرد بیکار، مرد تحقیر می‌شود وقتی که بخواهد از همسر خود پول بگیرد در حالی که زنان از این‌که شوهرشان از آنها حمایت مالی می‌کنند لذت می‌برند. وی با بیان این‌که حیا و خجالت کشیدن نعمت است ابراز کرد: اگر حیا و خجالت از بین برود مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد و موجب فساد خواهد شد، باید فعالیت زنان در مغازه‌ها و ادارات و شرکت‌ها ممنوع باشد، به جای آن اسباب و لوزام حضور زنان در کارهای تخصصی بانوان فراهم شود.

پیش بینی خرازی درباره اتفاقات عجیب در انتخابات آینده

محمدصادق خرازی ظهر امروز در بخش سئوالات خبرنگاران در حاشیه یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سئوالی پیرامون نقش و جایگاه حزب ندای ایرانیان در جریان اصلاحات گفت: به دنبال مجلسی هستیم که موانع را از پیش پای دولت بردارد، در عین حال موافق مجلسی که صرفا موکل‌الدوله باشد نیستیم از همین رو می‌گوییم مجلسی زیبنده کشور است که مردم سالاری، پیشرفت و ایمان مردم را تقویت کند. خرازی با بیان اینکه مردم ایران مردم شگفتی‌ها و حماسه‌های غیرقابل پیش‌بینی هستند، اضافه کرد: بعید نیست در انتخابات پیش روی اتفاقات عجیبی رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار