مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هدف افزایش سطح باغات مدرن گفت: تسهیلات حمایتی به باغداران استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 16 November 2015
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هدف افزایش سطح باغات مدرن گفت: تسهیلات حمایتی به باغداران استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.

علیرضا جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به تسهیلات پرداختی جهت احداث باغ اظهار داشت: بر اساس روش اجرایی و نوع باغ 100 تا 350 میلیون ریال به عنوان تسهیلات حمایتی به باغداران پرداخت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مزیت نسبی باغات مدرن از جمله سودآوری بالا گفت: در راستای توسعه این باغات کارشناسان این سازمان با باغداران در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی باید چتر حمایتی خود را گسترش دهد، افزود: یکی از راه‌های ترغیب کشاورزان برای استفاده از حمایت‌های صندوق بیمه، گسترش چتر حمایتی خسارت‌های احتمالی است با توجه به اینکه از طریق اعمال محدودیت‌ها نمی‌توان این ترغیب را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بیمه به طور مناسبی ترویج نیافته است، اظهار کرد: علاوه بر عدم حمایت‌های همه‌ جانبه صندوق بیمه کشاورزی، کشاورزان در بخش‌های مختلف از جمله باغبانی با بی‌انگیزگی مواجه هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرمای زود هنگام و خشکسالی را از جمله عوامل خسارت‌ زا به باغداران بیان و عنوان کرد: آفت‌ها از دیگر عوامل خسارت‌ زا هستند که باغداران هر ساله با زیانهای ناشی از آن مواجه می‌شوند.

جهانگیری با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات انار استان کمتر از پنج درصد سطح باغات بارور است، افزود: در مجموع استان کرمانشاه دارای 39 هزار هکتار باغ بوده که 31 هزار هکتار آن بارور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار