هشدار وزارت بهداشت
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از عرضه فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس تقلبی خارجی در بازار خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 13 November 2015
سهیل اسکندری گفت: این فرآورده ها از این اداره کل مجوز ورود دریافت نکرده اند، بنابراین سلامت آن ها مورد تایید نیست و قابلیت مصرف انسانی ندارند.

وی افزود: گزارش بازرسی این اداره حاکی از این مطلب است که فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس از مبادی غیرقانونی ترکیه، هلند و برخی کشورها وارد شده اند که به دلیل شبهه شرعی و بهداشتی غیر قابل مصرف به شمار می آیند.

اسکندری گفت: این اداره کل هماهنگی لازم را با معاونت بهداشتی جهت جمع آوری محصولات غیر مجاز و برخورد با متخلفان به عمل خواهد آورد.

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: همه اقلام وارداتی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و مواد اولیه آن ها در صورت نداشتن مجوز ورود از این اداره، غیر قابل مصرف انسانی هستند.

وی گفت: مصرف کنندگان باید هنگام خرید و مصرف هر گونه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نسبت به مطالعه برچسب محصول اقدام کنند و اگر این محصولات، شرایط لازم از جمله مجوز های ورود یا ساخت نداشته باشند، مراتب را به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور یا روابط عمومی سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار