مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی،گفت: در هفت‌ماهه امسال ٣٨هزار و ٧١۴ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است در‌حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴١هزار و ١٨٣ مورد بود.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 10 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، درحالیکه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی از کاهش ٧/۶درصدی نرخ طلاق در سطح استان و ١٢/۴درصدی این آمار در شهرستان مشهد  خبر داده بود؛ غلامرضا رحمتی‌زاده با اشاره به ثبت وقایع ازدواج و طلاق در استان و مشهد گفت: در هفت‌ماهه امسال، ٩هزار و ٨٣٧ مورد واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده؛ در‌حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ١٠هزار و ٣١۵ مورد بوده است.
وی از کاهش ۶درصدی نرخ واقعه ازدواج در استان در هفت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال٩٣ خبر داد و ابراز کرد: همچنین در این مدت، ١٩هزار و ٧٣٨ مورد واقعه ازدواج در کلان‌شهر مشهد به ثبت رسیده که نسبت به هفت‌ماهه سال گذشته با کاهش ١/٧٨درصدی رو‌به‌رو بوده است.
وی گفت: در هفت‌ماهه سال گذشته، ۶هزار و ٢۴٧ مورد واقعه طلاق در مشهد به ثبت رسید که این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش ۴/١ به ۵هزار و ٩٨۵ مورد کاهش یافته است.
با‌این‌حال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان با بیان اینکه تحقق این مهم نتیجه تعامل هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و آسیب‌شناسی بموقع برای مقابله با این پدیده مذموم است، اظهار کرد: سال گذشته اتاق فکر طلاق استان با مدیریت دفتر زنان و خانواده استانداری با هدف تعامل بین صاحب‌نظران، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان شکل گرفت.
به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، صادقی افزود: در این اتاق فکر یکی از عوامل موثر و اصلی‌ در طلاق، تغییر سبک زندگی در اثر فناوری‌های نوینی همچون تلفن‌های همراه هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره تشخیص داده شد.
وی تصریح کرد: با تقویت معارف دینی در بین خانواده و تدوین برنامه‌ای جامع براساس الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی با هدف توسعه نشاط اجتماعی می‌توان زمینه مقابله با این معضل اجتماعی را فراهم کرد.صادقی با اشاره به اینکه ازدواج‌های دانشجویی دارای بالاترین سطح ثبات، نشاط و کمترین آمار طلاق است، تصریح کرد: تلاش برای توسعه این‌گونه ازدواج‌ها در بین جوانان و آشنایی خانواده با آن زمینه شکل‌گیری خانواده‌هایی باثبات را فراهم می‌کند.
از سوی دیگر البته صادقیان از کارشناسان مشاور خانواده در جلسه ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد کاهش گفت: بیشترین آمار طلاق در بین اصناف مربوط به ازدواج های دانشجویی است که دلیل عمده آن تصمیمات احساسی در ازدواج است.
این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: 85 درصد طلاق ها به علت بلد نبودن روابط زناشویی است و این تصور غلط در جامعه و در بین افراد وجود دارد که این حوزه از زندگی نیاز به مهارت آموزی ندارد در صورتیکه ازدواج مرحله جدیدی در زندگی است و مهارت های خاصی را  می طلبد.
صادقیان در ارتباط با انتخاب درست در امر ازدواج توضیح داد: بهتر است که افراد خودشان مستقیما انتخاب نکنند بلکه فقط فرد مورد نظر را به خانواده معرفی نمایند و امر انتخاب را به آنانها واگذار کنند.

گفتنی است؛ تابناک رضوی امیدوار است بنا به تدابیر مسئولان و مدیران و نیز تلاش خانواده ها در خصوص پیش بینی آموزش های قبل از ازدواج برای جوانان تمهيدات لازم  در کاهش واقعی و نه آماری و نمایشی! طلاق رخ دهد تا آمار تاسف برانگيز  افزايش طلاق و پیشتازی خراسان رضوی، كاهش پيدا كند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار