مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 5.5 هزار تن انار در استان تولید شود.
کد خبر: ۱۲۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 10 November 2015
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 5.5 هزار تن انار در استان تولید شود.

علیرضا جهانگیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: استان دارای 837 هکتار باغ انار بوده که از این مقدار بالغ بر 653 هکتار باغ‌های بارور است.

وی تصریح کرد: عمده انارستان‌های استان کرمانشاه در شهرستان‌های پاوه، جوانرود و ثلاث‌باباجانی متمرکز است، البته باغاتی به‌ صورت پراکنده در دالاهو، سرپل‌ذهاب، هرسین و قصرشیرین وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: محصولات با کیفیتی از باغات انار استان برداشت می‌شود و پیش‌بینی برداشت امسال بالغ بر 5 هزار و 600 تن است.

جهانگیری ادامه داد: تغییرات چشم‌گیری در تولید این محصول نسبت به سال گذشته ایجاد نشده و تنها مقدار کمی کاهش به واسطه سرمای ناگهانی اردیبهشت‌ماه ایجاد شده است.

این مسئول رقم‌های عمده انار در استان را انار ملس، شیرین و شاروان عنوان کرد و گفت: انار استان به دلیل دارا بودن کیفیت بالا هم به‌ صورت تازه‌خوری به مصرف می‌رسد و هم مقداری به‌ صورت رب انار فرآوری می‌شود و در کانون‌های تولید انار به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: میزان انار تولید شده در استان به طور کامل نیاز استان را برطرف نمی‌کند، اما نقش مهمی در تأمین میوه استان به‌ ویژه در ماه‌های مهر و آبان ایفا می‌کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: برای فرآوری انار در استان کرمانشاه صنایع مدرن وجود ندارد، البته فعلاً ضرورت آنچنانی برای ایجاد این صنایع احساس نمی‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت تولید پسته در استان افزود: پسته یک محصول مهم است و در نظر داریم که روی توسعه آن کار کنیم.

وی گفت: باغات پسته در استان محدود است و به‌ طور عمده در استان پسته‌کاری وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار