بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«چند قاضی برای انتخابات مجلس استعفا داده‌اند؟» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸ 09 November 2015
دستگیری های اخیر سپاه سیاسی نیست

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازداشت های اخیر برخی عوامل نفوذی در رسانه های داخلی، گفت: در کنار وزارت اطلاعات یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های سپاه پاسداران حفظ امنیت کشور است. وی افزود: سپاه پاسداران دفاع از تمامیت ارضی و امنیت داخلی و خارجی را برعهده دارد که اوج آن را در دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم لذا با توجه به این ساختار قانونی قطعا دستگیری‌ برخی از خبرنگاران نفوذی بدون دلیل نبوده است و این گمانه‌زنی‌ها که گفته می شود این دستگیری‌ها سیاسی و مربوط به برجام است، قضاوت عادلانه و واقع‌بینانه‌ای نیست.

چند قاضی برای انتخابات مجلس استعفا داده‌اند؟

در ادامه هشتاد و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه محسنی اژه ای گفت: تاکنون 12 نفر از قضات برای حضور در انتخابات مجلس استعفا داده‌اند، اما در مورد کارمندان و یا مسئولین سازمان‌های تابعه، قوه قضائیه اطلاعی ندارد.

وزیرخارجه بازرگان ادعای بی بی سی را تکذیب کرد

ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی، به گزارش تازه انتشار یافته از اسناد دولت آمریکا درباره ادعای ارسال پیام از سوی امام خمینی به جیمی کارتر در نوفل لوشاتو، واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند. ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با پایش بخشی از این اسناد را که براساس آن گزارشی در سایت بی بی سی فارسی منتشر شده را اشتباه دانست و گفت که امام خمینی پیامی به کارتر نفرستاده و صرفا به پیام رئیس جمهور وقت آمریکا پاسخ داده است. بی بی سی سه روز قبل در گزارشی نوشت: بنا بر اسنادی که به تازگی در آمریکا از حالت طبقه بندی خارج شده است، رهبر انقلاب چند روز پیش از آنکه از نوفل لوشاتو به تهران برگردد - در روز ۲۷ ژانویه ۱۹۷۹ (هفتم بهمن۱۳۵۷) - به دولت کار‌تر پیام شخصی محرمانه‌ای می‌فرستد که در آن از یک طرف به طور تلویحی تهدید به اعلان جهاد می‌کند و از طرف دیگر دست دوستی و همکاری به سوی کار‌تر دراز می‌کند.آیت الله خمینی وعده می‌دهد: «شما خواهید دید که ما با آمریکایی‌ها هیچ دشمنی خاصی نداریم و شما خواهید دید که جمهوری اسلامی که مبتنی بر فلسفه و قوانین اسلامی است چیزی به غیر از (حکومتی) بشردوست نخواهد بود و به آرمان صلح و آرامش تمام بشریت کمک خواهد کرد». به نوشته بی بی سی، در گذشته در برخی کتاب‌ها و مقالات به این پیام تاریخی اشاره‌ای کلی شده بود، اما متن کامل و رسمی سند به تازگی در آمریکا از حالت محرمانه بیرون آمده است. ابراهیم یزدی در واکنش به این گزارش تاکید کرد: «این سخن نادرستی است . اولاً آقای خمینی پیام شخصی برای کارتر نفرستاد بلکه این کارتر بود که پیام فرستاد و آقای خمینی به پیام او جواب داد. ثانیاً مبادله این پیام ها برای اولین بار توسط گری سیک، عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت کارتر، در کتابش Sick, Gary ; All Fall Down. American’s Tragic Encounter With Iran. New York; Random House,۱۹۸۵ منتشرشد.

نام ۳ نفر در لیست تهران اصلاح طلبان، قطعی شد

جهان نیوز نوشت: اگر چه هنوز تا برگزاری انتخابات اسفندماه حدود ۴ ماه زمان باقی مانده است اما آقای هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان بخشی از لیست انتخاباتی شان برای مجلس دهم را قطعی كرده اند. در این میان گفته می شود اسامی چهره هایی چون آقایان عبدالله جاسبی، سیدمحمود دعایی و سید علی اكبرمحتشی پور در لیست تهران اصلاح طلبان قطعی شده است. این در حالی است كه گفته می شود حضور محسن هاشمی و علی عباسپور هم برای نامزدی انتخابات مجلس قطعی است.

ادعای روزنامه لبنانی درباره رکن‌آبادی

روزنامه الدیار چاپ لبنان با اشاره به مشخص نشدن وضع غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان که در حادثه منا مفقود شد نوشت ایران اصرار دارد که رکن آبادی زنده است و هیچکدام از آزمایشهای دی ان ای، وجود جسد او را بین کشته شدگان نشان نداده است. با این حال عربستان زنده بودن رکن آبادی را رد و اعلام کرده است که وی جزو اولین گروه از اجسادی بوده که دفن شده اند. در همین حال شاهدان تاکید کردند که رکن آبادی را دیده اند که به سختی بین اجساد کشته شدگان راه می رفته است.

پاسخ‌گویی به ادعای «پیام محرمانه امام به کارتر»

حمید انصاری قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) ، درباره موضع موسسه امام درقبال گزارش یکی از رسانه‌های خارجی درباره «پیام محرمانه آیت‌الله خمینی به کارتر» اظهار داشت: موسسه در این زمینه اظهار نظر می‌کند و آن را در سایت قرار می‌دهد. انصاری درباره اینکه آیا این اظهارات منسوب به امام (ره) را تکذیب می‌کنید، گفت: اجازه دهید وقتی منتشر شد مشخص می‌شود، بله مطمئناً مهم است و حتما موسسه موضع‌گیری می‌کند.

اسامی شورای راهبردی اصلاح طلبان

یک عضو شورایعالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان خبر داد: اعضای شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس دهم انتخاب شدند و فردا (یکشنبه) جلسه این شورا به ریاست دکتر عارف برگزار خواهد شد. سید حسن رسولی اظهار کرد: تمامی دبیران کل احزاب تاسیس شده و در شرف تاسیس اصلاح طلب که حدود 20 نفر هستند به اضافه 11 الی 12 نفر از اعضای شورای راهبردی انتخابات و نیز پنج نفر مشاورین دکتر عارف به عنوان اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان انتخاب شدند. وی ادامه داد:‌ اسامی پنج نفر از مشاورین دکتر عارف علاوه بر خودم، عبارتند از جعفر توفیقی، مهندس صادق بناب، دکتر الهه کولایی و مهندس سید مهدی نادمی. رسولی همچنین تصریح کرد: فردا اولین جلسه این شورا به ریاست عارف برگزار خواهد شد و به طور طبیعی دستور جلسه آن تدوین آیین‌نامه اجرایی و تدوین ساختار شورا و انتخاب دو نایب رییس برای شورا خواهد بود.

بزودی در ایران،پسر شاه ایران سرکار خواهد آمد!

سایت "عربی ۲۱" گزارش داد: «"ضاحی خلفان" نایب رییس پلیس دبی طی حمله شدید به ایران گفته بزودی و در عرض سه سال آینده ربع پهلوی پسر شاه ایران در این کشور سر کار خواهد آمد و قانون اساسی این کشور را تغییر خواهد داد.» این مقام نظامی اماراتی اظهاراتی توهین آمیز، ایران را «همسایه بد» برای کشورهای عربی توصیف کرد و در راستای ادعاهای تکراری اربابانش اظهار داشت: «اعراب باید به همان اندازه که ایران در کشورهایشان دخالت می کند آنها هم باید به همین میزان دخالت کنند.»

ممنوعیت استفاده از 50 اسم در عربستان

وزارت کشور عربستان 50 اسم را در فهرست اسامی که با اعتقادات مذهبی و فرهنگی این کشور در مغایرت است را اعلام کرد و گذاشتن این اسامی را بر روی کودکان ممنوع اعلام کرد. یکی از این اسامی ممنوعه "بنیامین" است که شکل عربی اسم "بنجامین،" پسر یعقوب پیامبر است. اما به دلیل آنکه نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی بنیامین نام دارد، استفاده از این اسم در عربستان ممنوع اعلام شد. برخی اسامی مانند لیندا، آلیس و، الین نیز غربی تشخیص داده شده است و در فهرست سیاه وزارت کشور عربستان قرار گرفتند. اسامی زیر نمونه ای از نام هایی هستند که به دلیل کفرآمیز، غیرعربی و یا غیراسلامی بودن در فهرست ممنوعه عربستان قرار گرفته اند: ملک (پادشاه) / ملکه (پادشاه مونث) / سمو (بلند مرتبه) / ملِک (فرشته) / نبی (پیامبر) / نبیه (پیامبر مونث) / امیر (شاهزاده) / ناردین سندی راما ( الهه هندو)

برخی می‌خواهند واژه «فتنه» و «نفوذ» را حذف کنند

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت:‌ رهبر معظم انقلاب مدتها است که در مورد خطر نفوذی‌ها تذکر می‌دهند بنابر این افزایش حساسیت دستگاههای حکومتی برای جلوگیری از نفوذ عوامل بیگانه و مقابله جدی با آنها یک ضرورت قطعی، شرعی و قانونی است. وی افزود: چرا برخی نسبت به واژه «فتنه» و «نفوذ» حساسیت به خرج ‌می‌دهند و می‌خواهند آن را از ادبیات مبارزه انقلابی ملت با دشمن حذف کنند، با حذف این واژه‌ها که صف حق و باطل و استکبار و استکبارستیزی از بین نمی‌رود.

مگر از اسرائیل و آمریکا و عربستان می توان روحانی وارد خبرگان کرد

هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان در پاسخ به سوالي که به سخنان سيداحمد خاتمي اشاره داشت که گفته بود «عده‌ای برای تغییر ترکیب مجلس خبرگان تلاش دارند» اظهار داشت: طرح چنین مسائلی خبرگان هراسی است که واقعیت ندارد. این مسائل نگران کردن مردم است گفتن این مسائل درست نیست. شاید هم کسی نیت بدی نداشته باشد ولی طرح این مسائل بحث رهبری و ولایت‌مداری را خدشه‌دار می‌کند. در جامعه ما مساله ولایت جا افتاده است . همه تبعیت می‌کنند و حرمت قائل هستند. اینکه بخواهیم نشان بدهیم و بگوییم یا در میان مردم عنوان کنیم که یک عده‌ای رهبری را نمی‌خواهند و مخالف هستند و حالا قصد دارند فلان کار یا فلان موضوع را دنبال کنند ، زیر سوال بردن این مساله است. چون اولا چنین چیزی اصلا وجود ندارد و چیزی جز خبرگان‌هراسی و اتهام و تهمت نیست. ثانیا نمی‌تواند چنین چیزی وجود داشته باشد و امکان وجود ندارد. می خواهند چکار کنند؟ می خواهند بروند از اسرائیل و آمریکا و عربستان روحانی پیدا و وارد سیستم خبرگان کنند؟ این حرف‌ها چیست. خبرگان همان خبرگان رهبری است . حالا یک نفر عوض می‌شود یا نمی‌شود. حالا یک نفر یا دو نفر از این جریان یا جریان مقابل باشد. این تغییرات طبیعی است.

دعوای دو دلال بر سر سرمربی جدید سپاهان!

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره آنچه پیش بینی می شد به وقوع پیوست و حسین فرکی عطای کار در سپاهان را به لقایش بخشید. اکنون محرم نویدکیا به طور موقت مسئول امور فنی زردپوشان اصفهان است و مسئولان باشگاه برای معرفی سرمربی جدید رایزنی می کنند. گزینه اصلی آنها استیماچ است که گفته می شود توافق نهایی با وی انجام شده اما یک مشکل در این خصوص بوجود آمده است. دو دلال مدعی شده اند که مدیربرنامه های داخلی وی هستند و هر دو نیز سعی می کنند واسطه اصلی قرارداد استیماچ باشند. رقابت آنها البته تنها برای نهایی شدن قرارداد وی نیست بلکه از حالا برای بازیکنانی که قرار است در نیم فصل جابجا شوند هم برنامه ریزی کرده اند!

راه‌اندزی تلویزیون برای مردم بیچاره ایران!

محد عریفی، مبلغ سعودی اعلام کرد ایران دارای 119 شبکه ماهواره ای است که بوسیله آن افکار و اندیشه های خود را به زبانهای مختلف دنیا پخش می کند. وی در حاشیه نشست انجمن رسانه ای 2015 که روز شنبه در دوحه آغاز بکار کرد تصریح کرد: مقابله با این مسأله و ایستادن در برابر آن، موضوعی بسیار پیچیده است. وی همچنین در اظهاراتی مضحک مدعی شد: از مردم عرب و مسلمان می خواهم به راه اندازی شبکه های فارسی زبان برای ملت بیچاره ایران که نمی دانند به کجا کشیده می شوند اقدام کرده تا آنها را با حقیقت آشنا کنند. وی همچنین در اظهاراتی عجیب گفت: باید به ملت اهواز که جمعیتی 20 میلیونی دارند و برخی از آنها به زبان عربی صحبت می کنند توجه شود.

یک معجزه کشور را از دوران احمدی‌نژاد نجات داد

"سید حسین مرعشی" در جمع اعضای هیات موسس و رابطان جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان گفت: جمع دوستانی که در جمعیت اسلامی توسعه و آزادی گرد هم آمده‌اند حداکثر چهل و حداقل ده سال سابقه همکاری و همراهی را دارند. نماینده اسبق مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع ما بین مردم به عنوان صاحبان انقلاب و صاحبان نظام جمع آبرومندی است و از این جهت باید شکرگذار خداوند بود تصریح کرد: عموما دوستان ما در هر حوزه‌ای که کار کردند موفق بودند و جمع آبرومندی هستند. مرعشی با بیان اینکه سلامت کاری مجموعه دوستان لطف خداوند است تصریح کرد: هشت سال گذشته آزمایش خوبی برای جمع ما بود؛ زیرا همه جای کشور را شخم زدند و بررسی کردند ولی هیچ چیز قابل عرضه به مردم پیدا نکردند که بیایند بگویند اینها بردند و خوردند. وی افزود: شکر دیگر برای اینکه بعد از آن دوران سخت و شکننده مجدد خداوند این مملکت را نجات داد و این نعمت بزرگی است که نصیب ما شد و یک معجزه در سال 92 کشور ما را نجات داد.

چند پورشه در شش ماه اول سال وارد شده است؟

ر اساس گزارش گمرک یک میلیون و 489 هزار و 235 دلار پورشه به کشور وارد شده است براساس گزارش گمرک در نیمه اول سال 94، 25 دستگاه خودرو پورشه ماکان به کشور وارد شده است. بیشترین تعداد پورشه های وارداتی در مرداد ماه اتفاق افتاده است. براساس این گزارش، در این مدت، یک میلیون و 489 هزار و 235 دلار پورشه به کشور وارد شده است. این مدل پورشه ها 2000 سی سی هستند. به این ترتیب، در لیست خودورهای لوکس دولت که واردات آنها ممنوع است، قرار ندارند. این خودروهای لوکس از نگاه دولت باید بالای 2500 سی سی باشند. طبق آنچه که گمرک منتشر کرده است، تمام پورشه های وارداتی از کشور امارات بوده است.

تحریم نمایشگاه اقدام انتحاری منتقدان بود

یک عضو شورای شهر تهران درباره عدم حضور برخی از رسانه های منتقد دولت در نمایشگاه مطبوعات گفت: تحریم نمایشگاه مطبوعات، تحریم ارتباط با مردم و یک اقدام انتحاری برای این رسانه ها است. ، غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران که در دولت اصلاح طلبان رئیس سازمان بهزیستی کشور بود، در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و با حضور در غرفه خبرگزاری خبرآنلاین درباره دیدگاه های خود در خصوص تعاملات جدید بین شهرداری تهران و شورای شهر توضیح داد.

تدوین دستور العملی برای گردشگران خارجی

"همراه سفر" به عنوان دستورالعملی برای مسافران ورودی به ایران در قالب یک دفترچه کوچک، شامل تمامی ملاحظاتی است که گردشگران ورودی به ایران باید آنها را رعایت کنند، این دستورالعمل در اختیار نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار می گیرد تا به دست گردشگران علاقه مند به ایران برسد.

وظیفه حجة‌الاسلام تبلیغ فیلم نیست

کارگردان فیلم "پدر آن دیگری" که اخیر بر پرده نقره ای سینماها قرار گرفته؛ می‌گوید که یک حجة‌الاسلام برای فیلمش تبلیغ می‌کند. يدالله صمدي در مورد فيلمش مي‌گويد: "پدر آن ديگري" توسط حجه الاسلام محمدرضا زائري در اينستاگرام تبليغ مي‌شود. مجتمع فرهنگی آموزشی سرچشمه با مدیریت ايشان که فردی فوق‌العاده تلاش‌گر است، جمعی از مسوولان آموزش و پرورش را دعوت کرد و فیلم را برایشان نمایش داد که آن‌ها فیلم را بسیار پسندیدند و خود زائری هم در اینستاگرامش به همه توصیه می‌کند که فیلم را ببینید... اينكه حاج آقاي زائري در صفحه شخصي‌اش در يك شبكه مجازي در فضاي وب به تبليغ فيلمي بپردازد به خودش مربوط است. مثل هر شخص ديگري كه مي‌تواند اينگونه عمل كند. تفاوت در اين است كه لايك‌هاي زائري احتمالا بيشتر است چرا كه وي به يك برند همه فن‌حريف در تمامي حوزه‌هاي فرهنگي اعم از سينما؛ تئاتر؛ كتاب؛ تعزيه؛ روزنامه و مجله و غيره تبديل شده است. با اين همه كار و وظيفه يك حجه الاسلام آشنا به اين حوزه فرهنگي نبايد تبليغ يك فيلم باشد. اگر يك روحاني خوش ذوق در حيطه هنرهفتم مي‌خواهد كاري كند و سهمي ادا نمايد به معناشناسي و جامعه شناختي سينما ورود پيدا نمايد. تخصص نقد در سينما يك علاقمندي ذاتي است كه در حيطه آموزش و كار حرفه اي بدست مي‌آيد.

عربستان 3 ایرانی را اعدام کرد

وزارت کشور عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد که حکم اعدام تعزیزی را برای سه ایرانی که رژیم سعودی آنان را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده، اجرا کرده است وزارت کشور عربستان امروز یکشنبه حکم اعدام تعزیری را برای سه تبعه ایران اجرا کرد. پایگاه "سبق" سعودی ضمن اعلام این خبر، مدعی شد: وزارت کشور سه تبعه ایران را در حین قاچاق مقادیر زیادی مواد مخدر به عربستان از طریق دریا بازداشت کرده و پرونده آنها را به دادگاه ارجاع داده است. بنا به گزارش این رسانه سعودی، دادگاه عربستان برای این سه فرد حکم قتل تعزیری صادر کرد که اجرای آن امروز در منطقه الشرقیه انجام شد.

واکنش سردار نقدی به خبر شهادتش در سوریه

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رفتارهای اخیر مقامات سعودی و ایجاد تنش در منطقه اظهار داشت: اساسا رژیم عربستان سعودی هیچ اصالتی از خودش ندارد و تنها بعنوان یک شاخه مزدوری آمریکا و انگلیس در منطقه شناخته می شود.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص شایعاتی درمورد شهید شدنش در درگیری های سوریه گفت: مردم، سایت ها و رسانه های مزدوری که این شایعه را پخش کردند می شناسند و ماهیت پلید آنها را باور ندارند و باید این را بگویم که ما تا وقتی آمریکا را دفن نکنیم، از این دنیا نخواهیم رفت

جهت دهی اصلاح طلبان با چه کسی است؟

اشرف بروجردی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ اظهار داشت: اصلاحات٬ نتیجه رسیدن به وحدت را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ تجربه کرد و محال است کسی اهل منطق باشد و این مسئله را نپذیرد. وی با اشاره به اینکه بین اصلاح‌طلبان ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد٬ افزود: جایی که منافع ملی در خطر باشد می‌توان وحدت رویه را به وجود آورد و نهایتا در جریان انتخابات ریاست جمهوری با وجود اینکه کاندید اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان متفاوت بود توانستیم به خاطر منافع بالا‌تر این کار را انجام دهیم و در این انتخابات هم اصلاح‌طلبان این رویکرد را دارند.بروجردی درباره وضعیت اصولگرایان گفت: مشکل آن‌ها بزرگ‌تر از اصلاح‌طلبان است٬ چون جز موتلفه حزب فراگیری ندارند و بیشتر جریان فکری هستند تا حزب٬ و در اینجا نیز ریش سفیدی فصل‌الخطاب است. معاون سیاسی دبیر کل اتحاد ملت با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نیز در راه ریش‌سفیدی یک چهره را برای جهت دادن٬ و نه تک‌روی برگزیده‌اند و او کسی است که مورد پذیرش همگان است یعنی رئیس دولت اصلاحات که می‌تواند فصل‌الخطاب به معنای جهت دهی به حرکت باشد.

تولید خودرو داخلی باز هم نصف شد

به دنبال کاهش حدود 50 درصدی تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال تولید این محصولات در مهر ماه امسال نیز 54.6 درصد کاهش یافته است.به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در مهر ماه امسال با کاهش 54.6 درصدی از 103 هزار و 629 دستگاه در مهر 1393 به 47 هزار و 46 دستگاه کاهش یافت.مهر امسال تولید انواع سواری با کاهش 51.2 درصدی از 87 هزار و 769 دستگاه در مهر 1393 به 42 هزار و 810 دستگاه کاهش یافت.در این مدت تولید انواع وانت با کاهش 75.6 درصدی از 14 هزار و 133 دستگاه در مهر 1393 به 3449 دستگاه کاهش یافت.مهر ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با افزایش 575 درصدی از هشت دستگاه در مهر 1393 به 54 دستگاه افزایش یافته است.در این مدت تولید انواع اتوبوس با رشد 150 درصدی از 20 دستگاه در مهر 1393 به 50 دستگاه افزایش یافته است.مهر ماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با افت 59.8 درصدی از 1699 دستگاه در مهر 1393 به 683 دستگاه کاهش یافته است

آب پاکی جنتی روی دست اهالی کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقاومت‌های بسیار در مقابل افزایش تعرفه واردات کاغذ خبر داد و گفت: امسال به هیچ‌وجه تعرفه و عوارض کاغذ تغییر نخواهد کرد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون مقاومت‌های دولت و وزارت ارشاد در مقابل پیشنهاد افزایش تعرفه ورود کاغذ گفت: تا به حال 2 بار هجوم آورده‌اند تا قیمت کاغذ وارداتی را بالا ببرند که طبعاً تأثیرگذار بود. یکی برای عوارض کاغذ رول که کاغذ مطبوعات است و ورقی که برای کتاب استفاده می‌شود. دیگری هم تعرفه کاغذ بود که در هر دو بخش وقتی چنین چیزی در دولت مطرح شد ما به شدت با آن مخالفت کردیم. خوشبختانه دولت همراهی کرد و تصویب نشد.

نگاه صاحب‌منصبان دولت امنیتی است

دبیر سیاسی نشریه پرتو با بیان اینکه این اولین بار است که نمایشگاه مطبوعات به صورت یکطرفه و بدون حضور منتقدان برگزار می‌شود، گفت: این نشان می‌دهد این نشان می‌دهد اکثر کسانی که در دولت صاحب منصب هستند دارای دیدگاه امنیتی هستند. حجت الاسلام قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: یکی از نکاتی که آقای روحانی گفت این بود که باید قانون شفاف وجود داشته باشد تا مطبوعات دچار مشکل نشوند در حالی که چنین قانون شفافی در رابطه با مطبوعات وجود دارد.

اصلاح طلب واقعی از دیدگاه خرازی

محمد صادق خرازی ظهر امروز در برنامه‌ای با عنوان «اصلاحات اصیل» در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان اظهار کرد: چه قبول داشته باشیم و چه قبول نداشته باشیم جمهوری اسلامی ایران و تحولات اجتماعی و سیاسی کشورمان طی چند دهه اخیر فراز و فرودهای فراوانی را پشت سر گذاشته است.خرازی با اشاره به اینکه اصلاحات را نمی‌توان بدون بستر تاریخی آن تعریف کرد، بیان داشت: اصلاح طلب واقعی کسی است که مبنای فکریش با آهنگ موزون استقلال، آزادی، مردم سالاری، حاکمیت و تکریم مردم و کرامت انسانی، حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها مطابقت داشته باشد و در تبیین گفتمان واقعی اصلاحات دچار افراط و تفریط نشود.وی با بیان اینکه اصلاح‌طلب واقعی کسی است که بین منافع ملی، قدرت و توان ملی کشورمان تمایز قائل باشد، اضافه کرد: نمی‌توانیم بگوییم میزان اقتدار و قدرت ملی به رفتار اقتدارگونه دولت و حاکمیت است.

اصلاح‌طلبان از معرفی نامزد در قم خودداری نمی‌کنند

اظهارنظر حسین مرعشی درباره حمایت از لاریجانی و معرفی نکردن نامزد اصلاح‌طلب در حوزه انتخابیه قم با واکنش چهره‌های شاخص این طیف مواجه شد.در همین زمینه رسول منتجب‌نیا از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی در این باره به روزنامه شرق گفت: «اگرچه موافق هستم که می‌شود از آقای لاریجانی حمایت کرد، اما این کمک با بحث ریاست مجلس متفاوت است. این کمک به مفهوم این نیست که اصلاح‌طلبان از معرفی نامزد خودداری کنند چراکه این حوزه انتخابیه سه کرسی در مجلس دارد».منتجب‌نیا درعین‌حال امکان هرگونه ائتلاف با جریان لاریجانی و اصولگرایی را رد کرد.

خیز جدید دولت باکو برای تصاحب شاهنامه!

جمهوری آذربایجان پس از اقدام به ثبت «تار» و «چوگان» به‌نام این کشور در فهرست جهانی یونسکو، این‌بار برای ثبت هویت «نگارگری ایرانی» و چه‌بسا شاهنامه و دیوان حافظ زمینه‌سازی می‌کند!در تلاش اخیر دولت جمهوری آذربایجان، پس از آن‌که با کندن کاشی‌های مزین به شعرهای نظامی، سعی شد هویت فارسی‌زبان بودن او کتمان شود، تعلق خمسه‌ی نظامی، دیوان حافظ و شاهنامه‌ی فردوسی به میراث فرهنگی و هنری این کشور، امری بدیهی القا شده است.به گزارش خبرنگار ایسنا، پاویون جمهوری آذربایجان در اکسپو 2015 میلان، جزو پاویون‌های به‌نسبت شکیل و پرمخاطب بود. در این پاویون، برخلاف روال معمول اکسپوها، بروشورها و هدایای تبلیغاتی هم برای مخاطبان در نظر گرفته شده بود که مواردی ازجمله عرضه‌ی فرش تبریز به‌عنوان یکی از صنایع دستی این کشور، در آن‌ها قابل تامل بود.در این میان، کتاب نفیسی هم منتشر شده بود با نام «مینیاتور» که با همان عنوان جلد و متن ابتدایی آن، مشخص می‌کرد به معرفی هنر مینیاتور آذربایجانی می‌پردازد.این کتاب با کاغذ گلاسه و چاپ رنگی، در 250 صفحه با جلد سخت و در قطع خشتی بزرگ منتشر شده است. هر روز، نسخه‌هایی از این کتاب، به مخاطبان و میهمانان پاویون آذربایجان اهدا می‌شد. همچنین نسخه‌هایی از آن برای تورق و ملاحظه‌ی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود.در این کتاب که خبرنگار ایسنا به نسخه‌ای از آن دست یافته است، با امتناع از ذکر نام «ایران»، شهرهای اردبیل، تبریز، ارومیه و مراغه (در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی ایران) تا ایروان (پایتخت جمهوری ارمنستان) و باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان)، قلمرو هنر این کشور توصیف شده است.

چرا آیت‌الله سیستانی با العبادی دیدار نکرد؟

به رغم آن که سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرده که دیدار با آیت‌الله سیستانی در برنامه سفر العبادی به نجف نبوده اما منابع داخلی و ناظران سیاسی معتقدند که عدم رضایت آیت‌الله سیستانی از عملکرد العبادی باعث شده که مرجعیت وی را به حضور نپذیرد.روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در این باره می‌نویسد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق یک روز پس از اینکه مرجعیت دینی عراق پارلمان را به دور زدن اصلاحات متهم کرد به نجف رفت تا بتواند از این فرصت استفاده کرده و حمایت مرجعیت را از بسته اصلاحات خود به دست آورد اما تلاش وی ناکام ماند و پس از دیدار با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و دو تن از مراجع نجف به چیزی که می‌خواست نرسید.اخبار ضد و نقیضی درباره رد درخواست ملاقات العبادی از سوی آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع بزرگ شیعیان منتشر شده است و به رغم آن که سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر العبادی آن را رد می‌کند اما تحلیلگران و منابع داخلی گنجانده نشدن دیدار با آیت‌الله سیستانی در برنامه سفر العبادی را بعید می‌دانند و معتقدند امکان ندارد یک مسئول عراقی به نجف برود و دیدار با سیستانی در دستور کار وی نباشد.

پیامک جعلی یک اپراتور به کاربران

برخی از مشترکان یکی از اپراتورهای همراه در کشور، پیامکی با عنوان جعلی و شبیه به نام تلگرام دریافت کردند.به گزارش «پارسینه»، در متن این پیامک آمده است: «کاربر عزیز به علت بروز مشکل در سرویس‌دهی تلگرام در ایران، ورژن جدید به صورت خودکار نصب شد».این پیامک جعلی ارتباطی با پیام‌رسان «تلگرام» ندارد و عده‌ای قصد نفوذ به اطلاعات شخصی افراد و گروه‌ها را دارند.با دقتی اندک متوجه می‌شوید پیامک جعلی telegrame (با حرف اضافی e در انتها) به قصد نفوذ ارسال شده است.

یک شنبه

شغلی که پس از تعطیلی حج، از رونق افتاد

پس از انتشار خبر تجاوز به دو زائر نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان از سوی رسانه‌های داخلی و پس از آن بروز فاجعه منا و تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعلیق سفر عمره، یکی از شغل‌های فعال حج در مشهد رو به تعطیلی است.به گزارش خبرآنلاین، فروشگاه‌های لوازم حج و احرام در میدان صاحب‌الزمان (عج) مشهد یک به یک در حال جمع‌آوری و تغییر شغل هستند.

یک شنبه

ندادن شماره حساب از سوی شرکت نفت، چرند است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری همایش حراست نفت امسال در شرایطی که از تحریم عبور می‌کنیم برگزار شد، گفت: ما اکنون وارد وضعیت ویژه پساتحریم می‌شویم لذا بحث برسر این است که برای ایجاد امنیت وسرمایه‌گذاری در صنعت نفت و مبارزه با فساد که مورد علاقه همه است کمک شود. وزیر نفت در خصوص اظهارات متهم بزرگ نفتی مبنی بر دادن شماره حساب اشتباه ازسوی وزارت نفت اظهار داشت: این اظهارات چرندیاتی است که گفته می‌شود.وی ادامه داد: در جریان این پرونده ما شاکی هستیم و طبق آیین دادرسی دادگاه پرونده را دنبال می‌کند.زنگنه در خصوص اموال و مایملک بابک زنجانی نیز گفت: وی یکسری اموالی خریده و نیز اموالی از قبل داشته که وکالت داده شده که ما آنها را به فروش برسانیم ولی هنوز چیزی فروخته نشده است.وی با اشاره به اینکه متهم نفتی تا به این لحظه پولی را پرداخت نکرده ادامه داد: وی پولی پرداخت نکرده و قرار هم نیست که بدهد اما امیدواریم که پرداخت کند. البته او همیشه این حرف‌ها را می‌زند. در حالی که معلوم نیست بر چه اساسی می‌گوید دوشنبه پول نفت را واریزمی‌کنم اما هنوز واریز نکرده.

ترکان هم به جمع مخالفان خروج از رکود پیوست

اکبر ترکان امروز در همایش تامین مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران پساتحریم گفت: تحریمها یک دوره بسیار طولانی و پیچیده و سهمگین را علیه مردم ما به وجود آورد و البته مردم و نظام اسلامی در مقابل این تحریمها مقاومت کردند اما این به معنای آن نیست که این تحریمها اثری روی اقتصاد ما نداشته است. این موضوع باعث شد که در دوره هایی رشد اقتصادی کشور منفی باشد و اکنون نیز شاهد نرخ پائین رشد هستیم.مشاور عالی رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از بنگاه های اقتصادی تا «خرخره» به سیستم بانکی کشور بدهکارند، گفت: اقتصاد ما هنوز از رکود خارج نشده است.

رمزگشایی کیهان از بازداشت های اخیر

دستگیری‌های اخیر نهادهای امنیتی کشورمان در راستای مبارزه با پروژه نفوذ آمریکا در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی نظام هر چند تلاش شد از جانب لابی رسانه‌های خارجی با انواع برچسب‌ها تقلیل یابد اما حقیقت این است که پروژه مذکور به دلایل مختلف از توان تضمین آینده حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و حفظ مولفه‌های ملی کشورمان برخوردار است.کنکاش در زوایای مختلف شبکه واحد عناصر نفوذی رخنه کرده در بخش‌های متنوعی همچون رسانه‌ها، حوزه مدیریت سایبر و چرخه اشتغال حکایت از آن دارد که آمریکا برنامه وسیعی برای دوره پسابرجام ایران در نظر گرفته است.بزرگی این پروژه به حدی است که تکمیل عملیات اجرایی آن در ایران حتی در بعد فراملی نیز تاثیرگذار بوده و به قول خود غربی‌ها، کلید تغییرات آینده خاورمیانه به نفع آمریکا و حامیان آن است.به همین جهت است که شرح و بسط ظریف و دقیق وظایف ساختاری و عملیاتی هر یک از عناصر نفوذی به دام افتاده، در بازسازی سازمانی نظام در دوره اقتدار و تثبیت قدرت فرامنطقه‌ای خود می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود. پس مهم است که بدانیم دقیقا نزار ذکا، افسر ارشد عملیاتی آژانس توسعه فراملی آمریکا در ایران به دنبال چه بود و چرا اوباما در نطق ماه گذشته خود می‌گوید:«مرگ بر آمریکا برای مردم ایران شغل ایجاد نمی‌کند(!)»همگی می‌دانیم که روزنه‌های نفوذ در مسیر نیازهای طبیعی جامعه از سوی قدرت خارجی گشوده می‌شود. با این احتساب خبردهی رئیس‌جمهور آمریکا از سرمایه‌گذاری بر چرخه اشتغال جامعه جوان و جویای کار ایرانی در کنار هجوم عوامل شناخته شده‌ای همچون نزار ذکا و مدیران ارشد گوگل و سایر غول‌های فناوری اطلاعات در کنار مدیران میدانی حوزه شبکه‌سازی اجتماعی همچون سیامک نمازی، به ایران می‌تواند در قالب یک نقشه بزرگ تحلیل گردد. هدف کیهان از سلسله گزارش‌های پیش رو، رمزگشایی از چنین پازل یکپارچه‌ای است که در نگاه اول ممکن است قطعات نفوذی به دام افتاده آن به نظر بدون ارتباط ارزیابی شوند هر چند برخی شاه ماهی‌ها را پیش از این افشا کرده بودیم. با ما همراه باشید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار