مانور فرضی زلزله برگزار شد؛
سحرگاه امروز طی پیامی از سوی هلال احمر کشور مانور لحظه صفر اعلام شد که زلزله ای مهیب با وسعت 6/8 دهم ریشتر تهران را لرزاند که بنابراین مانور، برخی استان‌های یاور مانند خراسان رضوی نیز فراخوان شدند.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 05 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به گزارش این خبر که بنا بر سناریویی از پیش تعیین شده در قالب مانور لحظه صفر اطلاع‌رسانی شد در ساعت 51 دقیقه سحرگاه امروز به مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی اعلام شد در مرحله بعدی با حضور دکتر احمدی و بهمن آبادی معاون امداد و نجات خراسان رضوی در مرکز هماهنگی و مدیریت بحران همراه شد تا کلیه تیمهای آماده عملیات شامل سه تیم آوار و دو تیم از آنست ( سگهای زنده یاب ) همراه بود.
راه اندازی خودروی ارتباطات ( بیسیم ) و تهیه لیست اقلام امدادی موجود مانند چادر، موکت، پتو، نایلون،ست ظروف ، والور، کنسروجات، تن ماهی در ساعت 3 صبح صورت گرفت که تمهید سه مورد از اقلام اضطراری در بحران ها مانند آب معدنی و تن ماهی و نان بسته بندی شده از جمله مواردی بود که به خراسان رضوی محول گردید که اجرایی شد.
اعلام اسامی بیمارستان های دولتی دارای پد بالگرد به همراه مختصات جغرافیایی دقیق و برقراری ارتباط رادیویی و استفاده از ظرفیت داوطلبانه در تهیه اقلام امدادرسانی مدنظر و پیش بینی اردوگاه توسط استان برای زلزله زدگان و فراخوان اعضای اصلی کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی نیز از دیگر اقدامات صبح امروز بود.
دکتر سید مجتبی احمدی ، مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی در این باره با بیان اینکه اتخاذ اکشن پلن های عملیاتی و نقشه های راهبردی اجرایی از جمله مهمترین مواردیست که در چنین مواردی می بایست مشخص شده باشد.
مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی این قبیل مانورهای لحظه صفر را به نسبت هزینه پایین آن، بسیار موثر خواند و افزود : تهیه نقشه های عملیاتی و نیز داده های ضروری شهرها نیامند به‌روزرسانی و نیز تجمیع حاکمیتی است.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمعیت هلال احمر کشور توضیح داد : بهتر این بود مانور در استانی غیر از تهران برگزار می شد چون درصورت خدشه در سیستمهای بنیادی ارتباطی در حادثه شرایط کاری به شدت سخت می شود.
در قسمتی از این جلسه محمد قاسمی معاون مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز بر ضرورت پیش بینی سخت ترین شرایط در وضعبت بحران تاکید کرد چرا که در حادثه ای با وسعت زیاد بسیاری از شرایط و ارتباطات به صورت معمول نیست.
وی همچنین از پیگیری تهیه سامانه هماهنگی مدیریت بحران استان با همکاری همه نهادهای درگیر در حوادث خبر داد
دراین نشست همچنین نمایندگانی از مدیریت بحران استان خراسان رضوی ، مدیریت پدافند غیرعامل ، فرمانداری ،آموزش وپرورش، راه و شهرسازی، اورژانس، آتش نشانی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار