ادعاهای بابک زنجانی علیه افراد مختلف از جمله وزیر نفت در کانون توجه روزنامه های امروز قرار داشت. با این حال، جنجال های بعد از داربی 81 و همچنین اظهارات جنجالی علی مطهری و ناطق نوری، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 01 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، دعاهای بابک زنجانی علیه افراد مختلف از جمله وزیر نفت در کانون توجه روزنامه های امروز قرار داشت. با این حال، جنجال های بعد از داربی 81 و همچنین اظهارات جنجالی علی مطهری و ناطق نوری، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌هایی یکشنبه دهم آبان ماه را مرور کنید.

«روزنامه تابناک»، در گزارش با تیتر «بررسی اموال ۲۰۰ هزار نفر از مسوولین کشور» به نقل از محسن رضایی می نویسد: « محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه امروز مجمع گفت: در ابتدای این جلسه نسبت به سیل‌های اخیری که در استان‌های ایلام و لرستان و همچنین حادثه‌ای که برای مردم اهواز رخ داد ابراز تأسف و همدردی صورت گرفت. رضایی در ادامه این نشست با اشاره به بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع گفت: آخرین مواد قانونی این طرح نیز در مجمع به پایان رسید و آیین‌نامه اجرایی و روش کار آن مشخص شد و قرار شد که همه کمک کنند که به محض اینکه قوه قضائیه آمادگی داشت این طرح اجرایی شود.وی افزود: با اجرایی شدن این طرح حدود ۲۰۰ هزار نفر متشکل از مسئولین و خانواده‌های آنها تحت پوشش این نظام خوداظهاری و رسیدگی قرار خواهند گرفت و امیدواریم که به زودی این طرح به مجلس ابلاغ شود.رضایی در بخش دیگری از نشست خود با اشاره به موضوع برجام و نامه رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهار داشت: برجام در حقیقت با نامه رهبری مجموعه کاملی را شکل داد.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی تصویب مشروط برجام بود ولی گام دومی نیز نیاز بود که چطور برجام اجرا شود و در همین زمینه مجلس ورود پیدا کرد و اجرای مشروط برجام را تصویب نمود.»


«روزنامه آرمان» در گزارش انتقادی کوتاهی با عنوان «سخنان تعجب برانگیز!» به سخنان ازغدی در نماز جمعه تهران واکنش نشان داد. آرمان در این گزارش می نویسد: « اظهارات آقاي رحيم پور ازغدي در پیش از خطبه های نماز جمعه قابل تامل وتعجب برانگیز بود .اینکه كسي بيايد و ادعا كند كه كشوري بيگانه در همه نهادهاي نظام نفوذ كرده است به معناي زير سوال بودن مسئولان است. نهادهاي امنيتي و سياسي به خوبي نشان داده‌اند كه مي‌توانند از نفوذ بيگانه جلوگيري كنند. حرف ايشان به معناي ضعيف بودن حوزه امنيتي نظام است و به نوعی ناديده گرفتن زحمات سيستم امنيتي ماست. در اينكه آمريكا و بيگانگان به دنبال منافع خودشان هستند، شكي نيست، اما اينكه گفته شود آنها در تمام نهادهاي ما آدم دارد، ضعيف نشان دادن خودمان است. اين حرف نشان‌دهنده قدرت طرف مقابل وهم نشان مظلوم بودن نظام است. متاسفانه استفاده اينگونه از تريبون‌هاي كشور جز منتقل كردن ياس و نااميدي به جامعه نتيجه‌اي در بر ندارد. ايشان اگر چنين عقيده‌اي دارند مي‌توانند آن را با نهادهاي امنيتي در ميان بگذارند تا آنها براي جلوگيري و رفع نفوذ بيگانه اقدام كنند، نه اينكه با گفتن اين حرف مسئولان کشور را ضعيف نشان دهند. به نظر مي‌رسد اينكه آقاي ازغدي در اين برهه كه برجام به سرانجام موفقيت‌آميزي دست پيدا كرده است، اين سخنان را ايراد مي‌كنند، معنادار و هدف‌دار است اما ظاهرا برخی از اينكه مشكلات با توافق و اجراي برجام حل شود، خوشحال نیستند. حالا بايد پرسيد كه مقصود از بيان اين سخنان چيست؟ به آنهايي كه مي‌گويند برجام راه نفوذ ر ا باز مي‌كند بايد گفت مسئولان ما هوشیار هستند و جلوي اين مساله را مي‌گيرند. امروز اكثريت جامعه برجام را قبول دارند و بايد به نظر مردم احترام گذاشت. اگر قبول ندارند رفراندوم بگذارند. هزينه تحريم‌ها را مردم پرداخت كردند و حالا بيش از 80 درصد مردم موافق برجام هستند.»


«روزنامه شرق» در گفت و گو با محمدباقر لنکرانی، وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد با این تیتر «حرف گذشته‌ها را نزنید» می نویسد: « حالا او به آقای «هلو» معروف است؛ از همان تعابیر عجیب‌وغریبی که احمدی‌نژاد درباره رخدادها و آدم‌ها به کار می‌برد، یکی را هم درباره وزیر سابقش به کار برد. وزیری که دیگر قرار نبود در کابینه دوم، رئیس دولت را همراهی کند.

وی در رابطه با تعبیر آیت الله مصباح می گوید: تعبیری که ایشان در مورد بنده به کار بردند، در مورد بحث نامزدی ریاست‌جمهوری بود و نه در مورد هر موضوعی. آن هم در بین کاندیداهایی که تا آن‌موقع مطرح شده بودند. این توفیق بزرگی است برای بنده که شخصیتی مثل ایشان از بنده تعریف کنند. ایشان شخصیتی هستند که از اصحاب سر مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت بودند و آیت‌الله بهجت برخی از مطالب ازجمله اشعارشان را در اختیار افراد محدودی قرار دادند که یکی از آنها آیت‌الله مصباح‌ بود. وقتی این‌چنین شخصیتی از من این‌گونه تعریف می‌کند برای من افتخار است ولی باید اذعان کنم این یک چک سفیدامضا نبود. ایشان نظرشان را فرمودند و تأکیدشان این بود که بنده در بین آن کاندیداها باید این وظیفه را برعهده بگیرم. البته بعدا شرایط تغییر کرد و کاندیداهایی اضافه شدند و درمجموع چیزی که مهم بود، این بود که در انتخابات ٩٢ ما برای گفتمانی که مدعی دفاع از انقلاب اسلامی بود یک پرچم‌دار بیشتر نداشته باشیم و تصمیم بر این شد که برادر عزیزم دکتر جلیلی این زحمت را متقبل شوند.

چرا این تعبیر را درباره دیگران به کار نبردند.

من که از طرف ایشان سخنگو نیستم و باید از خودشان بپرسید. من از سال ٦٨ گاه‌گاهی حضوری خدمت ایشان می‌رسیدم. البته تناوب حضورم خیلی محدود بود و گاهی که ایشان به شیراز تشریف می‌آوردند زیارتشان می‌کردیم و ارتباطمان فرهنگی بود و ایشان بیشتر به عنوان یک معلم انقلاب در ذهن ما بودند که بیشتر غیرحضوری بود تا حضوری. در اولین سال مسئولیتم در وزارت بهداشت در روز استاد این توفیق را پیدا کردم از همه کسانی که رتبه استادتمامی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشتند برای همفکری و یاری‌خواستن در حل معضلات نظام سلامت کشور دعوت کنم. آن موقع حدود ٩٠٠ استادتمام در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشتیم که تقریبا همه آمدند. ازجمله همه وزیران بعد از انقلاب تشریف داشتند. البته برخی هم که آن موقع استادتمام نبودند ولی مسئولیت وزارت را برعهده داشتند مثل آقای دکتر پزشکیان نیز تشریف داشتند. در بحثی که با استادان داشتیم همه متفق‌القول بودند که باید در کار حرفه‌ای خودمان توجه بیشتری به مبانی معرفتی دینی کنیم. براین‌اساس، ما همکاری‌ای را بین وزارت بهداشت و مؤسسه امام‌خمینی برای تبیین مبانی معرفتی برقرار کردیم که منجر به برگزاری طرح معرفت شد که آثار خوبی هم داشت که بخشی از توانمندی کادر وزارت بهداشت در بحث اخلاق حرفه‌ای به این ارتباط برمی‌گردد.»

ولی بعدا تعبیری شبیه آنچه آقای مصباح درباره شما داشتند را ندیدیم درباره جلیلی به کار ببرند

به‌هرحال از ایشان حمایت کردند و نکته مهم این بود که باوجود تفاوت در روش‌ها و هزینه‌های تبلیغی و کارهایی که گروه‌های مختلف انجام می‌دهند، ایشان رأی درخور‌توجهی آوردند و نوع آرای ایشان جذاب بود یعنی اینکه بالاخره یک مجموعه نه براساس موج جریان‌های موسمی بلکه براساس اعتقاد رأی دادند و این افتخار بزرگی است برای آقای دکتر جلیلی که نزدیک به پنج میلیون نفر به ایشان اعتقادی رأی دادند و هیچ هزینه‌ای هم نشد. من آن موقع برای کارهای تبلیغاتی ایشان به کرمانشاه رفته بودم؛ یکی از مسئولان ستاد یکی از کاندیداها به من گفت ما اینجا تابه‌حال ١٥ میلیارد تومان خرج کرده‌ایم، اما هزینه‌ای که ستاد دکتر جلیلی در آنجا کرده بود به ١٠ میلیون تومان هم نمی‌رسید. دفاتر ستاد‌ها هم جالب بود؛ دو نفر از کاندیدا‌ها شیک‌ترین ساختمان‌های شهر را کرایه کرده بودند و دفتر ستاد آقای دکتر جلیلی مثلا در یک مغازه مکانیکی بود.»


«روزنامه اعتماد» نیز در گفت و گو با علي‌اكبر محتشمي‌پور با عنوان «نفوذ حجتيه از هشدار گذشته است» به نقل از وی می نویسد: « امروزه انجمن حجتيه و جريان‌هاي مشابه انجمن حجتيه، فرقه هستند. اصولا فرقه‌ها در تاريخ اين‌گونه هستند و بودند كه خودشان را حق مطلق مي‌دانستند و غير از خودشان را باطل مطلق و معتقد بودند كه باطل بايد از بين برود هر قدرتي هم كه مي‌خواهد باشد. خوارج در زمان اميرالمومنين، يك فرقه بودند كه خودشان را حق مطلق مي‌دانستند و غير از خودشان را باطل مطلق؛ لذا يك شب نشستند هم فرمان قتل اميرالمومنين (ع) را صادر كردند و هم قتل معاويه و عمروعاص را؛ معاويه در شام بود، عمروعاص در مصر بود و اميرالمومنين در كوفه بود و سه نفر را مامور كردند كه اين سه نفر را در يك شب به قتل برسانند. يعني غير از خودشان را مستحق نابودي و مرگ مي‌دانستند و مي‌گفتند بايد محو شوند. جريان انجمن حجتيه هم به همين شكل است، خودشان را حق مطلق مي‌دانند و باقي را باطل مطلق مي‌دانند؛ منتها بعضي‌ها جريانات مدرن هستند، اينها روش‌هاي‌شان هم مدرن است. انجمن حجتيه بيشتر اعضايش تحصيلكرده هستند و اينها را از دانشگاه‌ها انتخاب مي‌كنند و چهره‌هاي خوشفكر و خوش‌استعداد را جمع مي‌كنند و مي‌آورند و اينها با سيستم‌هاي جديد در دنيا آشنا هستند و روش‌هاي‌شان هم براي حذف فيزيكي و غيرفيزيكي افراد مدرن است. اما برسيم به جريان مصباح‌يزدي در امروز. مصباح‌يزدي يك جرياني را در مملكت راه انداخته كه در اركان نظام، اعم از سپاه، بسيج، دستگاه‌هاي دولتي و همه را پشتيباني مي‌كند و او هم خشن است و هر كس غير از اين تفكر را داشته باشد، مرتدّ مي‌دانند و معتقدند از دين خارج است و بايد حذف شود. اين دوتا هم دو روي يك سكه هستند، [مي‌خندد] هم انجمن حجتيه و هم داستان خوارجِ اين شكلي. اين يعني تفكر فرقه‌گرايانه كه خودشان را حق مطلق مي‌دانند و ديگران را باطل مطلق مي‌دانند و واجب‌الحذف از صحنه روزگار مي‌دانند، اصلا حق حيات براي مخالف خودشان قائل نيستند. براين اساس صرفا انجمن حجتيه نيست كه اين گرايش دارد، غير از انجمن حجتيه هم وجود دارد.

يك بخشي هم يك فرقه ديگري هستند كه اينها نه انجمن حجتيه هستند، نه جريان آقاي مصباح اما اينها خودشان افراد بي‌‌سواد يا كم‌سواد تحت عنوان مقد‌س‌نماها هستند يا مداح‌هايي كه مداحي مي‌كنند و بعد شروع به سخنراني وسط روضه مي‌كنند و بعد هم حكم قتل افراد را بين روضه خودشان صادر مي‌كنند و خودشان را حق‌مطلق مي‌دانند و باقي را باطل مطلق و اين افراد نفوذ دارند. بعضي وقت‌ها زمينه نفوذ براي اينها فراهم است؛ در هشت سالي كه آقاي احمدي‌نژاد بود زمينه نفوذ در درون اركان نظام براي انجمن حجتيه، جريان آقاي مصباح، مقدس‌نماها ومداح‌ها در همه سطوح فراهم بود. خيلي راحت اينها آمدند حتي استخدام شدند، استخدام‌هاي وسيع در سطح دستگاه‌هاي مختلف كشور و آزادي مطلق داشتند و هر كاري دوست داشتند، كردند. در اين دو سال اخير دولت مبتلاست به يك دستگاه مريضي كه جريان انجمن حجتيه و جريان آقاي مصباح‌يزدي و جريان مقدس‌نماها، در آن نفوذ كردند و كاري هم نمي‌شود كرد.

يك زماني هر كسي كه غير از خودشان بود، بيرون مي‌ريختند، كما اينكه ديديد اساتيد كاركشته دانشگاه‌ها، بهترين نيروهاي علمي اين كشور را از دانشگاه‌ها بيرون ريختند و عده‌اي را بورسيه كردند. اين كار راحت بود چون دست‌شان باز بود و همه در اختيار اينها بود، اما الان اين‌طور نيست، دولت اگر بخواهد دست به يكي از آن مهره‌هايي كه آنها كار گذاشتند بزند، چه قيامتي مي‌شود و راه مي‌آفتند مي‌گويند نيروهاي مومن را از گردونه خارج مي‌كنند.

نفوذ انجمن حجتيه به جايي رسيده كه بخواهيد اعلام هشدار كنيد؟

[مي‌خندد] من معتقدم، ديگر از آن مرحله گذشته؛ يعني از خط قرمزهاي بسيار پررنگ عبور كردند و برخورد با اينها خيلي سخت شده است و تنها مدد الهي است كه مي‌تواند كمك كند و آن چيزي را كه امام هشدار داد در گذشته امروز عين آتش زير خاكستر است.»


«روزنامه آفتاب یزد» در گزارشی با عنوان «اتحاد نانوشته ۵ وزیر؟!» می نویسد: « فیلتر شدن یا نشدن؟ این بحثی است که این روزها درباره ابزار ارتباطی «تلگرام» شنیده می‌شود. عده‌ای موافق آن هستند و عده‌ای دیگر مخالف. برخی به مضراتی که چنین شبکه‌های اجتماعی دارد اشاره می‌کنند و عده‌ دیگری می‌گویند نباید صورت‌مسئله را پاک کرد، چرا که فیلترینگ راهکار قابل قبول و منطقی نیست. اما هر بار که سخنی از فیلترینگ به میان می‌آید دولت عنوان می‌کند که کاملا با فیلتر کردن مخالف است . این روزها که دسترسی به این نرم افزار موبایلی با اما و اگرها، کندی‌ها و اختلالات مختلف همراه شده و پیدا شدن سروکله کانال‌های غیراخلاقی هم توسط عد‌ه‌ای سودجو در این نرم افزار، عزم موافقان فیلترینگ را بیش از پیش برای فیلتر کردن این پر طرفدارترین نرم افزار موبایلی جزم‌تر کرده تا جایی که مدیران این پیام‌رسان نسبت به فیلتر کردن این نرم افزار واکنش نشان داده و اینگونه مطرح می‌کنند که دولت ایران تلگرام را فیلتر کرده است. هرچند وزارت ارتباطات خیلی زود این خبر را تکذیب کرده و اعلام کرد: از سوی این وزارتخانه اقدامی برای فیلتر کردن تلگرام صورت نگرفته است.وزیر ارتباطات در عین حال بحث فیلترینگ را خارج از محدوده اختیارات وزارت ارتباطات می‌داند و می‌گوید: کارگروهی تشکیل می‌شود که مصادیق مربوط به بحث فیلترشدن در آن به تصمیم گذاشته می‌شود و از طرف این کارگروه اگر سایتی غیراخلاقی و یا دارای تصاویر یا فیلم‌های مستجهن باشد فیلتر می‌شود و وزارت ارتباطات تنها کارهای فنی آن را برعهده می‌گیرد. از این رو از ابتدای هفته گذشته قرار شد که روز چهارشنبه موضوع پیام‌رسان تلگرام و مسدودسازی این شبکه در جلسه کارگروه فیلترینگ بررسی شود. در حالی که انتظار می‌‌رفت جلسه چهارشنبه کمیته فیلترینگ اخبار مهمی درباره تلگرام داشته باشد، اما نتیجه‌ای که مد نظر موافقان فیلترینگ که به دنبالش بودند حاصل نشد . روز گذشته عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره جزئیات جلسه کارگروه، اظهار داشت: اگرچه ‌در این جلسه موضوع نرم‌افزار تلگرام بررسی شد اما به دلیل غیبت اعضا و به حدنصاب نرسیدن جلسه تصمیم‌گیری درباره این پیام‌رسان به جلسات بعدی موکول شد.وی گفت: در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تمام اعضای حاضر نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم فعالیت شبکه‌های خارجی و انتشار گسترده محتوای مجرمانه در این شبکه‌ها اعلام کرده و اظهارداشتند در صورت عدم پایبندی به قوانین کشور، ادامه فعالیت این شبکه ها با مشکل مواجه خواهد شد. محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در جلسه چهارشنبه هیچ یک از اعضای دولت (وزرا) حضور نداشتند و تنها نماینده وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت حاضر بود. اما برخی در خصوص غیبت 5 وزیر در جلسه کمیته فیلترینگ می‌گویند که 5 وزیر ارتباطات، اطلاعات، ارشاد، دادگستری و علوم برای جلوگیری از فیلتر شدن تلگرام باهم متحد شدند. آنها با غیبت دسته‌جمعی در جلسه‌ای که قرار بود برای فیلتر شدن تلگرام تصمیم‌گیری کند، برای توافق با تلگرام زمان خریدند.همانطور که مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به آفتاب یزد گفته بود که دولت یازدهم به این نتیجه رسیده که فیلتر کردن شبکه‌ها و نرم افزارها تنها پاک کردن صورت مسئله است و راه حل اصلی فیلترینگ هوشمند یعنی فیلتر کردن تنها محتوای ضد اخلاقی است. از این رو گمان می رود عدم حضور 5 وزیر در این جلسه حامل یک پیام مهم است.»

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان« هوچی‌گری علیه دانش آموزان ایدزی!» در گفت و گو با رئیس انجمن ایدز ایران خبر اخراج دانش آموزان ایدزی از مدرسه را تکذیب کرد.


«روزنامه قانون» در یادداشتی به قلم نعمت احمدی حقوقدان با عنوان « زنجاني د‌ر زند‌ان حرفه اي‌تر شد‌ه است!» نوشته: «پروند‌ه بابك زنجاني از جهات مختلفي قابل بحث و بررسي است و شيوه د‌فاعي كه ايشان انتخاب كرد‌ه اند‌ نيز بايد‌ د‌ر تاريخ حقوق ثبت شود‌. كيفر خواست عنوان مجرمانه‌اي است كه د‌ر د‌اد‌سرا توسط د‌اد‌ستان نسبت به متهم، پس از تحقيقات د‌ر د‌اد‌سرا صاد‌ر مي شود‌ و د‌ر جلسه د‌اد‌گاه پس از قرائت كيفرخواست متهم بايد‌ نسبت به موارد‌ و مصاد‌يقي كه د‌ر كيفر خواست بيان شد‌ه د‌فاع يا پاسخ خود‌ را بيان كند‌.اينكه بابك زنجاني شيوه د‌فاعي را د‌رپيش گرفته و فرافكني مي‌كند‌، وزير، وكيل و روزنامه‌ها و كارشناساني كه پيرامون پروند‌ه اظهار نظر كرد‌ه اند‌ با مظلوم نمايي طرف اتهام قرار مي د‌هد‌ شيوه خاصي است كه د‌ر اين نوع پروند‌ه ها توسط متهماني كه پاسخي به موارد‌ و مصاد‌يق كيفر‌ خواست ند‌ارند‌ رخ مي‌د‌هد‌.

مسأله ساد‌ه است، وي محموله‌هايي از شركت نفت را د‌ريافت كرد‌ه و د‌ر فضاي حاكم آن د‌وره با اد‌عاي د‌ور زد‌ن تحريم ها، د‌ر نهايت محموله‌ها را فروخته و پول را باز نگرد‌اند‌ه است. اينكه امروز اعلام كند‌ من محموله را از فلان شركت گرفته ام و بايد‌ پول را به فلان شركت پرد‌اخت كنم كه اكنون آن شركت هم تحريم است، يا بگويد‌ از اول شماره حساب از شركت نفت خواسته‌ايم آنها هم از د‌اد‌ن شماره حساب خود‌ د‌اري كرد‌ه‌اند‌، پاسخ به كيفر خواست نيست كه هيچ، بلكه مظلوم نمايي و به ناحق جلوه د‌اد‌ن بازد‌اشت خود‌ است.د‌ر د‌فاعيات آقاي زنجاني شاهد‌ هستيم كه اين فرد‌ طي مد‌تي كه د‌ر زند‌ان بود‌ه به صورت حرفه اي ياد‌ گرفته است كه حاشيه را از متن جد‌ا كرد‌ه و با تكيه بر حواشي اصل مطلب را بي‌پاسخ بگذارد‌.البته موضوعي كه مي‌تواند‌ طي د‌و جلسه آيند‌ه، سمت و سوي د‌اد‌گاه را به طرف واقعيتي كه زنجاني د‌نبال آن است بكشاند‌.

اين است كه آقاي زنجاني بنا بر اد‌عاي خود‌ حد‌اكثرتا 3 روزآيند‌ه با د‌ريافت د‌و امضاي باقي ماند‌ه بخش اعظمي از بد‌هي خود‌ را پرد‌اخت كند‌. اگر اين موضوع به واقعيت بپيوند‌د‌، بايد‌ گفت مي‌شود‌ به آيند‌ه پروند‌ه كمي اميد‌وار بود‌. من از ابتد‌ايي كه موضوع آقاي زنجاني مطرح و حتي وي هنوز بازد‌اشت نشد‌ه بود‌، با برخورد‌ با اين پروند‌ه همانند‌ پروند‌ه مه آفريد‌ امير‌خسروي مخالف بود‌م و باور د‌اشته و د‌ارم كه زند‌ان و صد‌ور حكم يا به گفته آقاي زنجاني اعد‌ام، راهگشاي اين نوع پروند‌ه‌ها نيست. د‌ر اين‌گونه موارد‌ كه منابع مالي مورد‌ تصرف همچنان د‌ر اختيار متهم است، پروند‌ه‌ بايد‌ به گونه اي مد‌يريت شود‌ تا امكان بازگشت پول‌ها و د‌ارايي‌ها‌ي مورد‌ تصرف با بازد‌اشت يا اعد‌ام متهم يا متهمان از بين نرود‌.

مقامات قضايي بايد‌ به طريقي آقاي زنجاني را تحت نظر قرار مي‌د‌اد‌ند‌ تا با استفاد‌ه از روابط خود‌ و با ارتباط با كساني كه اموال وي را د‌ر بيرون مرزها سرپرستي مي‌كنند‌، جاي پول‌ها،محل نگهد‌اري و طريقه بازگشت پول‌ها به كشور فراهم مي‌شد‌.»


«روزنامه ایران» نیز در گفت و گو با مربی استقلال به ججال های دربی 81 پرداخته است. ایران در این گزارش با عنوان« جنجال‌های بعد از دربی 81» می نویسد: « دربی 81 بازی پرهیجانی از کار درآمد به طوری که همه کارشناسان و هواداران این دربی را یکی از بهترین بازی‌های دو تیم در چند سال اخیر دانستند، مجید صالح مربی تیم استقلال هرچند از کیفیت فنی دو تیم ابراز خرسندی کرد اما در اظهارنظری جنجالی باعث شد که رئیس دپارتمان داوری وی را تهدید به شکایت به کمیته انضباطی کند. صالح ابتدا درباره دربی جمعه سرخابی‌ها به خبرنگار «ایران» گفت: در این دیدار در دقایقی ما از پرسپولیس بهتر بودیم و در دقایقی آنها بهتر از ما بودند و من خوشحالم که کیفیت فنی هر دو تیم آنقدر بالا هست که هواداران شان به آینده امیدوار شدند و فکر می‌کنم در این چند سال استقلال و پرسپولیس آن‌طور که باید در فوتبال ما نتوانستند به جایگاهی که هواداران شان دوست دارند برسند و امیدوارم این فصل بتوانند این کار را انجام دهند.

خیلی از کارشناسان از بازی دفاعی تیم استقلال انتقاد کردند و مدعی بودند تعویض‌های مظلومی در جهت دفاعی کردن تیم بود تا جایی که خیلی‌ها این تیم را به دفاع اتوبوسی متهم کردند. مربی تیم استقلال در این ارتباط اظهار داشت: بر اساس بازی مستقیمی که تیم پرسپولیس در نیمه دوم و بعد از گل استقلال به نمایش گذاشت، با توجه به نفراتی که روی نیمکت داشتیم، این تعویض‌ها انجام شد و همیشه با توجه به شرایط یک مسابقه تعویض‌ها متفاوت هستند.

پس از بازی، مربی تیم استقلال مدعی شده بود کسانی بیرون از زمین می‌خواستند این مسابقه مساوی شود که این صحبت‌ها واکنش مسعود عنایت رئیس دپارتمان داوری را در پی داشت به طوری که اعلام کرد از صالح به خاطر این سخنان به کمیته انضباطی شکایت می‌کنیم و آن را تا آخر پیگیری خواهیم کرد. صالح در این ارتباط گفت: من همچنان روی حرف خود هستم، اما به آقای عنایت می‌خواهم بگویم مگر من اسمی از کسی آوردم که بخواهند از من شکایت کنند، مگر من گفتم فلان کس به من چنین چیزی گفت، یا به عنوان مثال آقای تاج خواسته مسابقه مساوی شود، ایشان هر جا خواست می‌تواند شکایت کند، حرف من عوض نشده چون این احساس من است نه از جایی مطلع شده ام نه از کسی نام برده ام و نه شخص خاصی را مقصر می‌دانم، آیا اظهار عقیده کردن و بیان احساس هم جرم است.

وی درباره داوری محسن ترکی گفت: در ابتدا بگویم داوری عالی بود، هیچ کس حق بی‌احترامی به داور را ندارد، ترکی یکی از بهترین قضاوت‌های خودش را انجام داد، تنها صحبت ما روی وقت‌های اضافه بود که در قالب یک جمله معترضه احترام‌آمیز است که آن هم معیار اندازه‌گیری دارد و می‌توان بازی را دید، در مجموع حتی اگر ما هم درست بگوییم نباید بی‌احترامی صورت گیرد و اگر هم درست گرفته باشد ما تابعیم، هیچ حرفی نداریم و این تجربه‌ای می‌شود برای آینده».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار