30 خبر در 45 دقیقه!
گاهی اوقات حاشیه های یک جلسه بیش از متن آن سوژه دارد ؛ سوژه هایی که در اغلب اوقات در حد همان حاشیه مانده و نوشته و خوانده نمی‌شوند! اما جذابیت‌های خاص خودشان را دارند ... از قیمت قبرهای وی آی پی تا تعجیل آستان‌قدس در قطع درختان سبز !
کد خبر: ۱۱۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 29 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد  در نشست خبری عملکرد دوساله شهرداری مشهد در پاسخ خبرنگاری که از او خواست تا به پیمانکاران آبیاری باغچه ها تذکری داده شود که این ریزش زیاد آب در خیابان باعث تصادف می شود، افزود: من صبح، ظهر، شب تذکر می دهم!

 خلیل الله کاظمی در نشست خبری  خود در پرسش به سوال خبرنگاری دیگر که درباره تفاوت قیمت خانه آخرت از سالهای گذشته تا به امروز  پرسید گفت: زمانی که  قبرجایی انتخاب می شود ، با شرایط معمولی که فردی فوت می کند و طبق برنامه ریزی قبر جای ما دفن می شود، متفاوت است، چون ما حداقل 30 سال آن فضا را نگهداری می کنیم!

خاک گران شده است؟!

وقتی یکی از خبرنگاران از کاظمی پرسید « خانه اخرت که پارسال 800 هزار تومان بوده امسال چند میلیون شده! میخواستم بپرسم خاک گران شده است؟ » کاظمی  گفت: بعضی دوستان دوست دارند، شرایط برایشان اعم از کفن و دفن و آمبولانس و خانه آخرت  vip  باشد، مثلا آمبولانس‌هایی که ظرفیت حمل 4 جنازه را دارد، نمی خواهند، و درخواست می کنند جنازه شان در آمبولانس ویژه باشد و جنازه ای دیگر در آمبولانس نباشد و توقف  در منزل متوفی داشته باشد، هرکدام از اینها هزینه خاص دارد که به آن عدد 800 هزارتومان اضافه می شود.

کاظمی با بیان اینکه  بعضی ها شرایطی که سازمان برایشان برنامه ریزی کرده، نمی خواهند  و میخواهند در قطعه ای که پدر و بستگانشان دفن شده، همان قطعه را انتخاب می کنند، گفت: درصورتیکه مثلا در اون قطعه ، هیچ کفن و دفنی انجام نمی شود، آن قطعه با شرایط ویژه در اختیارآنها قرار می گیرد.

وی افزود: من رییس هییت مدیره اونجا هستم، بحث های ترافیکی ، زیست محیطی  آرامستان ها را باید بپذیریم و مدیریت کنیم، برای اینکه سیستم خود را اینگونه برنامه ریزی کردیم، چون واقعا درخواست زیاد است، پیش فروش قبرهایی که انجام شده با قبرهایی که بدون برنامه ریزی برای متوفی آماده می شود،  تفاوت دارد و ما دیگر همان قیمت 800 تومان سال قبل را نمی گیریم!

وی درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره قطع درختان در باغ ملک آباد گفت: در آخرین مصوبه شهرداری  باغ ملک آباد صراحتا عنوان شده که به عنوان باغ حفظ شود که طی این مصوبه هم شهرداری و هم آستانقدس  متفق القول  به حفظ این باغ تاکید داشتند. به نظر من دوستان در مجموعه باغات آستانقدس برای قطع درختان تعجیل کردند، چون پس از اینکه گزارش  این باغ را برای ما فرستادن، به دلیل کمبود منابع آبی و آفت زدگی درختان ، گروهی تشکیل دادیم که  موضوع را بررسی کنیم و پس از تایید صحت موضوع که تعدادی از درختان دچار آفت زدگی شدند ، مطالعات خود را آغاز کردیم.

کاظمی گفت: پس از مطالعه قرارشد، نسبت به بازپیرایی این درختها در باغ ملک آباد انجام شود و قرارشد قبل از قطع درختان آفت زده، محصول دیگری مثل جو در آن زمین ها کاشته شود تا شرایط بررسی شود.

وی با نشان دادن نقشه باغ ملک آباد توضیح داد، برای مساحت  زیادی از این باغ در کمیسیون ماده 7  مصوبه دادیم تا ما به ازاء  10 هزارزمینی که فعلا بایر است 10 هزارهکتار از درختان آفت زده  با مجوز جمع آوری شود زیرا آفت این درختان باعث آفت درختان بلوارملک آباد نیز می شود و این کار آستانقدس  را فقط می توان تعجیل نامید.

کاظمی افزود: به دلیل همان پاسخگویی و نگرانی مردم نسبت به این باغ ، این مصوبه نهایی شد ، و درباره قطع درختان به این شکل هیچگونه توافقی نشد زیرا مسئولش من هستم، این هفته جلساتی  داریم و نقطه نظرات خود را اعلام می کنیم.

وی گفت:  من هنوز فرصت نکردم از همکاران بپرسم، می پرسم که این قضیه با تعامل حل شود، زیرا ما نگرانیم که آفت درختان به کل شهر منتقل بشود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست درپیشنهاد  یکی از خبرنگاران درباره پارک موضوعی خبرنگارگفت: منظورتان این است که اسم خبرنگارداشته باشد یا المانی  باشد، درباره این پارک در جلسه ای بررسی می کنیم و اینکه پارک خبرنگار، فقط با چند تندیس که نمی شود بلکه حتما اتاق هم اندیشی هم نیازدارد. این موضوع را هم بررسی می کنیم.

کاظمی درپاسخ به سوال خبرنگاری که درباره تاخیر به بهره برداری رسیدن بعضی پروژه هایی که موعد بهره برداری آنها گذشته است، گفت: ما مثلا برای بهره برداری از پارک چهل بازه برنامه ریزی کردیم و ناگهان افرادی از تهران جلوی فعالیت ما را گرفتند که حدود 5 و 6 ماه  با جلساتی که با سازمان متوقف کننده داشتیم، که حکم توقف پروژه در زمین هایشان را گرفته بودند، زمان برد تا قبول کنند تا پروژه ادامه پیدا کند.

وی افزود: پروژه باغ رضوان هم به همین شکل، که برای برق و گاز و تامین مالی مشکلاتی داشتیم که انجام شد و بهشت رضوان حداکثر تا پایان آبان، آذر به بهره برداری می رسد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست درپاسخ به سوال خبرنگاری که درباره مصرف زیاد آب چمن ها پرسید، گفت: یکی از جاذبه های اصلی آلودگی ، چمن ها هستند، با وجود مصرف بالای آب، به عنوان یکی از جاذبه های اصلی مربوط به سرب خودروها هستند و حذف آن از فضای سبز شهری کار درستی نیست، البته چمن های بومی و چمن های کم آب هم هستند که در صدد هستیم آنها را جایگزین کنیم.

وی افزود: طی قراردادی با جهاد کشاورزی  در اواخر سال 91  در مرکز تحقیقات نمونه چمن کم آب  در پارک بهار کاشتیم که هفته ای یکباراحتیاج به آبیاری دارند که پس از یکسال بررسی، این نوع چمن را جایگزین می کنیم.

کاظمی درپاسخ به سوال خبرنگاری که درباره جریمه 100 هزارتومانی پارک خودروها در عابرپیاده پرسید، گفت: این جریمه بیشتر به منزله بازدارندگی است، و موضوع  درآمدزایی از طریق جریمه پیاده روها مطرح نبوده و نیست و اگر  این جریمه 100 هزارتومانی هم جواب ندهد،  به شورای شهر لایحه می فرستیم برای افزایش این مبلغ، با توجه به اینکه پارک خودروها در سد معبر تلقی می شود و برای شهرداری از جمله خسارت به پیاده رو ها هزینه دارد.

وی درادامه گفت: ما برای این قضیه از حق الارض استفاده کردیم و مطمئنیم  نارضایتی تعداد محدودی بهتر از کاری است که رضایت  اکثرمردم  را به دنبال دارد.

کاظمی درباره بسته های سرمایه گذاری برای پارک خورشید و پارک طرق گفت: برای پارک خورشید، سرمایه گذار هزینه می کند و  ما به ازاء آن ما به سرمایه گذار امکانات می دهیم.

معاون خدمات شهری با اینکه تلاش کرد نام سرمایه گزاران رسانه ای نشود، اما گفت: سرمایه گذار  پروژه طرق آقای ثابت هستند که قرار شد تصفیه خانه را نیز دراین پروژه انجام دهند و سرمایه گذار باغ پرندگان که  بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور است، به نام آقای اکبری سرمایه گذار اصفهان و طرقبه است.

کاظمی درپایان جلسه از حق الزحمه 100 هزارتومانی رفتگران شب کار گفت: این موضوع درحال بررسی است که این 100 هزارتومان به شکل کارت هدیه باشد، یا کارت خرید و یا اضافه حقوق که بهترین روش را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 26 روز هوای پاک در شهر مشهد داشته‌ایم، افزود: در این مدت 177 روز هوای سالم و 13 روز هوای ناسالم داشته‌ایم که میزان روزهای هوای ناسالم نسبت به سال گذشته 58 درصد کاهش داشته است.

کاظمی با بیان اینکه پارک ملت مشهد نیز در چند سال گذشته وضعیت نامناسبی داشته است، گفت: استقرار مکان مربوط به نگهداری جانبازان و فضای پشت این مجموعه از نارضایتی‌های شهروندان بوده که در راستای توسعه و ساماندهی این کار تاکنون 9 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

در شروع بخش پرسش و پاسخ  خبرنگاران، درحالیکه  سوالات و نام رسانه هایی که سوال داشتند، دست رییس روابط عمومی معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد، مشتاقیان بود، وی رو به خبرنگاران گفت: دقت کنید که  گزارش عملکرد دوساله  در 45 دقیقه بیان شد که بالغ بر 30 خبربود، خبرنگاران حواسشون باشه، خبرها را  MP3  نکنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
خیلی جالب بود.چون خبرش را در بقیه رسانه ها فقط آمارگزارش عملکرد را بیان کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار