در مشهد مقدس انجام می‌شود :
همزمان با عاشورای حسینی طرح اهدای خون با عنوان ثارالله و نیز نماز جماعت با شکوهی به یاد نماز جماعت ظهر عاشواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان و به امامت آیت الله سعیدی؛ امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) در چهارراه شهداء مشهد اقامه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴ 22 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، همزمان با عاشورای حسینی نماز جماعت با شکوهی به یاد نماز جماعت ظهر عاشواری ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان و به امامت آیت الله سعیدی؛ امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در چهارراه شهدا مشهد اقامه می شود.
 
مسئول این کانون به سابقه چندین ساله اقامه نمازهای جماعت خیابانی در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره و عنوان کرد: امسال نیز به همت بسیجیان هیئت و کانون جوادالائمه(ع) نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور خیل عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) و به یاد آخرین نماز سید الشهدا و یاران وفادارشان درچهارراه شهدا مشهد اقامه خواهد شد.
 
به گفته مهدی رجب پور به دلیل واقع شدن تاسوعای حسینی در روز جمعه و اقامه نماز جمعه، در این روز نماز خیابانی اقامه نخواهد شد.
 
مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) هم چنین به فعالیت کمپین «یاثارالله(ع)» با محوریت اهدای خون در ظهر عاشورای حسینی توسط این مجموعه اشاره و عنوان کرد: اهدای خون در ظهر عاشورای حسینی یکی از حرکت هایی بود که با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و مقابله با برخی رسوم غلط در عزاداری ها از چند سال قبل در این هیئت آغاز شد و امسال نیز همزمان با روز عاشورای حسینی انجام خواهد شد.
 
وی افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر استقبال خوبی از اهدای خون توسط هیئت های مذهبی صورت گرفته وامیدواریم با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و ترویجی که کانون جوادالائمه(ع) در این زمینه آغاز کرده، شاهد گسترش بیش از پیش این فرهنگ و سنت حسنه باشیم.
 
به گفته رجب پور بعد از اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا جمعی از اعضای هیئت جوادالائمه(ع) با حضور در پایگاه اهدای خون مستقر در میدان شهدا مشهد نسبت به این عمل خیر اقدام می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار