حجت الاسلام و المسلمین لطفی افشا کرد:
رئیس کمیسیون امربه معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد گفت: بیشتر نارضایتی شهروندان از دفاتر پیشخوان شهرداری،اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها(پلیس ساختمان)ومنطقه ثامن است که پس از بررسی اگر برطرف نشود،دفاتر پیشخوان منحل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 20 October 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، "حجت الاسلام و المسلمین "علی اصغر لطفی" روز گذشته در نشست خبری افزود: فعلا در حال بررسی هستیم؛ اگر مشکل دفاتر پیشخوان و اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و ساز ها برطرف نشود، این دفاتر منحل خواهند شد.
وی افزود: دفاتر پیشخوان را با حدود 2هزار نفر که گزینش نشده اند به جان مردم انداخته اند که به همین دلیل گزینش افراد برای این دفاتر آغاز شده است و تاکنون هزار نفر گزینش شده اند. لطفی به مشکلات و نارضایتی شهروندان در شهرداری منطقه ثامن اشاره و اضافه کرد: در خرید ملک شهروندان در این منطقه ظلم های بزرگی به مردم شده است و ملک آن ها به ثمن بخس خریداری و تنها قسط اول آن پرداخت شده و زندگی آن ها را دچار مشکلات بزرگی کرده است.
وی تصریح کرد: مالکان 600 مورد از املاکی که توسط شهرداری ثامن خریداری شده است، دچار مشکل شده اند که 60مورد آن بحرانی است و برای رفع مشکلات مالکان به 30میلیارد تومان بودجه نیاز است.
وی درباره فعالیت های انجام شده کمیسیون امر به معروف ونهی از منکر شورای شهر گفـت: خوشبختانه طی دو سال گذشته در حوزه ایثار وشهادت دو اتفاق خوب افتاد که یکی احیای معراج شهدای مشهدبعد از 20سال و تبدیل آن به یک فضای معنوی و دومین آن عملیاتی شدن اجرای باغ موزه دفاع مقدس مشهد است.
رئیس کمیسیون امربه معروف ونهی از منکر شورای شهر به استفاده شهرداری از  ساختمان های گران قیمت اشاره کرد و گفت: از تعدادی از این ساختمان ها، شهرداری دیگر استفاده نمی کند اما از آقای شهردار گلایه داریم که چرا هنوز از برخی ساختمان ها استفاده می کند.
وی با بیان این که من به شدت مخالف حضور در ساختمان جدید شورای شهر بودم، اظهار کرد: این ساختمان هزینه های زیادی دارد، در حالی که ما اتاق به اتاق شهرداری را بازدید می کنیم و به دیگران می گوییم صرفه جویی کنید.
وی به فعالیت های کمیسیون امر به معروف و نهی از منکردر حوزه عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب از سوی فرمانداری در میان ادارات اول شده ایم و 90درصد تفکیک در محیط کاری زنان و مردان در شهرداری نیز انجام شده است و 10درصد باقی مانده مربوط به حوزه شهردار و شورای شهر است که حریف آن نشده ایم.
"علی اصغر لطفی" همچنین با گلایه ازشفاف نبودن میزان حقوق و مزایای برخی مدیران و معاونان شهرداری افزود: من در جلسه ای گفتم، روزی که آقای مرتضوی را برای شهرداری مشهد انتخاب کردیم از همین شهر دو کاندیدای ریاست جمهوری داشتیم و قحط الرجال در مشهد نبود ولی ما با این نگاه وی را انتخاب کردیم که یک مدیریت انقلابی، جهادی و بسیجی را اجرا کند.
وی گفت: اگر قرار بود که همان حقوق و مزایا را بگیرند، همان استخر را بروند، همان شمال و جنوب را بروند و همان خارج را بروند، پس تفاوت چیست؟ این که فرقی نکرد لذا ما به جد این موضوع را پیگیری می کنیم و فردا قبل از جلسه علنی همین مطالب را مطرح می کنیم.
رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر تصریح کرد: ما مدارک را رصد کرده و از آن پرینت هم گرفته ایم و گفته ایم چنان چه شفاف این موارد را در اختیار اعضای شورا قرار ندهند، مدارک را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم و می گوییم که فلان فرد که قبلا درفلان جا با فلان حقوق کار می کرده اکنون با ورود به شهرداری حقوقش چند برابر شده است؛ نه فقط من بلکه دو سوم اعضای شورا به صورت جدی بحث حقوق و مزایای مدیران را پیگیری می کنند.
لطفی درباره حقوق و مزایای اعضای  شورای شهر مشهد اظهار کرد: برای تعیین سقف دریافتی  اعضای شورا و شهردار یک فرمول و مکانیزم در نظر گرفته اند که بر اساس دستورالعمل وزارت کشور و سقف آن دریافتی داشته باشند ولی ما یک مقاومت مذبوحانه کردیم و نگذاشتیم این رشد بی رویه شامل حقوق اعضا و شهردار شود. وی افزود: به هر حال دریافتی اعضای شورای شهر هم اکنون 4 میلیون تومان است که بر اساس  بخشنامه جدید هزینه ایاب و ذهاب که حدود 850 هزار تومان است، به این مبلغ اضافه می شود.
وی درباره میزان حقوق و مزایای شهردار مشهد نیز گفت: در خصوص حقوق شهردار خودمان هم نمی دانیم چقدر است اما معاون اداری مالی قبلی شهردار و معاون فعلی می گویند میزان حقوق و مزایای شهردار را به هیئت رئیسه داده ایم اما آن ها نیز نیامده اند تا کنون  میزان حقوق شهردار را شفاف اعلام کنند.
لطفی اضافه کرد :تاکنون حقوق و مزایای شهردار مشهد را 10میلیون تومان گفته اند، 11 میلیون گفته اند ،5/13میلیون هم گفته اند که اگر همین 5/13میلیون باشد باید خدا را شکر کنیم اما به نظر بیشتر است؛ زیرا وقتی معاونان شهردار 15میلیون می گیرند حتما خود شهردار بیشتر دریافت می کند که فردا قرار است آقایان موضوع را شفاف کنند وگرنه آن چیزهایی را که در دست ماست، در اختیار اعضا می گذاریم.
 رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر درباره سفرهای خارجی شهردار یا اعضای شورای شهر و ضرورت این سفر ها گفت: من درباره سفرهای خارجی اعضا هم در صحن علنی و هم در جلسات غیر علنی تذکر داده ام که فلان هیئت از سوی شهرداری می خواهند  به سفر بروند   و در این سفرها  باید به حداقل ها اکتفا شود و آنهایی که می روند اهل این کار باشند یا اگر نیازی نیست از آنهایی که در این زمینه تجربه دارند، مشورت بگیرند.
وی افزود: کمیسیون سفر های خارجی شهرداری 12 عضو دارد که شهردار در راس آن قرار دارد و 5 عضو شورا نیزاین سفرها را  تایید کرده اند البته اگرمن در این کمیسیون بودم، حجتی داشتم اما من عضو کمیسیون سفرهای خارجی نیستم زیرا من نامزد عضویت در کمیسیون سفرهای خارجی شدم اما به من رای ندادند  لذا این وظیفه رسانه هاست سوال کنند چرا سفر ها را تصویب می‌کنند و شهردار و نماینده های شورا را که 5 نفر هستند زیر سوال ببرند و از آن ها سوال کنند.
رییس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر به پیامک منتشر شده خودش در برخی از شبکه های اجتماعی مبنی بر دخالت مشاور رئیس حوزه شهردار در یک برکناری اشاره واظهار کرد: بحث  دخالت رئیس حوزه شهردار در کنار گذاشتن  یکی از معاونان شهرداری منطقه یک  را به دلیل امر به معروف و نهی از منکر، شنیدم و پیامکی را در این باره برای چند تن از دوستان ارسال کردم اما نمی دانم چه کسی آن را به دیگران داد که به دست خودم هم با کمی بالا و پایین و تغییررسید  که از این کار گلایه کردم زیرا وقتی موضوعی علنی می شود پیگیری  آن نیز سخت تر می شود.
وی افزود: اما در عین حال آن چه تا به حال به دست ما آمده این است که ایشان به این موضوع ورود پیدا کرده اند و من هم از شهردار به صورت خصوصی از این بابت گله کردم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
آفرين بر جسارت اين نماينده انقلابي
هيچ كس جز ايشان جرات ندارد درمورد اشكالات شهرداري از داخل خود بدنه شهرداري حرفي بزند.
بايد بگويم متاسفانه شهرداري مشهد بدترين دوران خود در طول سه دهه اخير مي گذراند و اگر خجالت از روي امام و شهدا نبود حتي بايد گفت بدتر از دوران 57 ....
تمام اين حوادث و اتفاقات ناخوشايند ... نشان از بي كفايتي در انتخاب مديران در كليه سطوح اين نهاد است.
به اسلام انقلابي بودن آتش به دامن انقلاب ميريزند و نمي دانند در حال تخريب چهره انقلاب هستند.
برادران انقلابي بودن با سوء استفاده هاي انقلابي فرق دارد.
انقلابي شويد .....
فریدون جانباز دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
کو عدالت ؟ کو قانون مندی . متاسفانه بعد از انقلاب همه چیز فقط شعار بوده . در کشوری که دم از برابری و شفافیت میزنند تنهایی چیزی که تا کنون بعد از سی و هفت سال دیده نشده همین شفافیت و برابری .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار