امام جمعه موقت شیراز گفت: امروز برخی پدر و مادرها اطلاع ندارند که شبکه های اجتماعی تلفن همراه همچون واتساپ، وایبر و ... چیست و بی خبرند که فرزندانشان در این فضا چه می کنند؛ از این رو، والدین باید برای تربیت صحیح وارد فضای مجازی شوند.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 20 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام محمد حسن مرادی دوشنبه در آیین استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان ویژه استان فارس در شیراز افزود: برخی سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی می تواند در مسیر تربیت فرزندان و دیگر حوزه ها مفید باشد همچنانکه امروز مراجع عظام تقلید پایگاه هایی در اینترنت برای نشر معارف و احکام دینی دارند.

وی خطاب به والدین دانش آموزان گفت: فرزندان خود را پیش از آن که افکار انحرافی ذهن آنها را تحت تاثیر قرار دهد تربیت کنید.

امام جمعه موقت شیراز توجه والدین به تربیت فرزندان را یکی از عوامل مهم در شکل گیری شخصیت آنها دانست و گفت: متاسفانه امروز برخی خانه ها با توجه به اشتغال والدین به خوابگاه اعضای خانواده تبدیل شده است و در این فضا، گاه دیگر شاهد انتقال فرهنگ و ارزش های زندگی به فرزندان نیستیم.

مرادی در ادامه توجه والدین به دوستان انتخابی فرزندانشان را خواستار شد و گفت: با وجود آن که دوست خوب یاری گر انسان در مسیر تکامل است اما باید توجه داشت که دوست فاسد و منحرف عامل انحراف بسیاری از افراد بوده و اصالت و شخصیت آنها را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس نیز در این آیین ضمن آن که انجمن های اولیا و مربیان را در تربیت دانش آموزان و همگامی والدین آنها با مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت تاثیرگذار خواند، از این انجمن ها خواست که با بهره گیری از بروشورها، لوح های فشرده و نمایش اسلاید و فیلم، تاثیر شیوه های تربیتی فرزندان را به والدین یادآوری کنند.

حمیدرضا آذری اظهار کرد: امروز پدران و مادران دانش آموزان تشنه آموزش شیوه های تربیتی فرزندان هستند و پرسش اینجاست که آیا سخنرانان دعوت شده به جلسات انجمن اولیا و مربیان از سواد و دانش لازم و توان انتقال دانش و تجربه برخوردار هستند یا خیر؟ از این رو، سخنرانان در این جلسات باید افرادی با انگیزه، باسواد و برخوردار از مطالب علمی و متقن و ظاهری آراسته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با این وجود، برخی خانواده ها در برنامه های انجمن های اولیا و مربیان مشارکت نمی کنند و با سلیقه خود فرزندانشان را تربیت می کنند اما باید توجه داشت که پدران و مادران دلسوز فرزندان خود هستند ولو این که در مصادیق و شیوه های تربیتی روش های متفاوتی را در پیش گیرند.

در این آیین، پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان قرائت شد.
در بخشی از پیام علی اصغر فانی با اشاره به این که توسعه و تقویت مشارکت مردم در آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه در دولت یازدهم است، آمده است: از آنجا که مدرسه به تنهایی قادر به تربیت دانش آموزان نیست، پیوند بین خانواده و مدرسه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
24
 تا 30 مهر به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.
انجمن های اولیا و مربیان حلقه های واسط بین خانه و مدرسه محسوب می شوند.
بنا بر اعلام آموزش و پرورش فارس، افزون بر هشت هزار آموزشگاه در این استان فعال هستند که انجمن های اولیا و مربیان این مدارس افزون بر 60 هزار نفر هستند.

این انجمن ها هر ساله در اواخر مهرماه با دعوت از اولیای دانش آموزان و برگزاری انتخابات شکل می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار