دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر، بیش از 14 هزار دانشجو در مراکز آموزشی آستان قدس مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 14 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید جلال حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: مدارس امام رضا(ع)، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی از جمله مراکز آموزشی آستان قدس رضوی است که امکان تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم می‌کند.

وی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را از جمله مراکز آموزش عالی در آستان قدس رضوی نام برد که در سال جاری 7 هزار و 900 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از آموزش های این مراکز بهره مند می‌شوند که از میان 6 هزار و 784 دانشجو در دانشگاه امام رضا(ع) و هزار و 117 دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشغول علم آموزی هستند.

حسینی بیان کرد: همزمان با اول ماه مهر، 6 هزار و 575 دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را در 17 مدرسه امام رضا(ع) در مشهد مقدس آغاز کردند که از این تعداد 2 هزار و 362 نفر کلاس اولی و پیش دبستانی هستند.

وی ادامه داد: 2 هزار و 47 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 2 هزار و 166 نفر در متوسطه دوره دوم آموزش های تحصیلی خود را در مدارس امام رضا(ع) فرا می‌گیرند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مدارس امام رضا(ع) جزو مدارس غیردولتی وابسته به آستان قدس رضوی محسوب می‌شوند که از بهترین امکانات، تجهیزات آموزشی و مدرسان باسابقه برخوردار است و دانش آموزان پس از کسب امتیاز لازم در آزمون و مصاحبه در این مدارس ثبت نام می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه مساحت کل فضای آموزش عالی در آستان قدس رضوی بیش از 17 هزار متر مربع است، افزود: این فضای آموزشی شامل دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) است که 2 هزار و 500 متر مربع به فضای ورزشی این دو دانشگاه اختصاص دارد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: مساحت کل فضای آموزشی در مدارس امام رضا(ع) بیش از 90 هزار متر مربع است.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت و افتخارات علمی در سطح آموزش عمومی و عالی از اهداف آستان قدس رضوی است، بیان کرد: گسترش فضاهای آموزشی یکی از عواملی است که سبب گسترش کیفیت آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار