حواشی استیضاح وزیر صمت ادامه دارد...
۲۰ روز پس از آن جلسه استیضاح فاطمی امین وزیر پیشین صمت، در فضای مجازی اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد آقای آزادی خواه نماینده ملایر برای آزادی متهم مورد اشاره فاطمی امین، قبول کفالت کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 10 June 2023

به گزارش تابناک رضوی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اسناد منتشر شده برای آزادی یک متهم گفت: بنده نه تقاضای تخفیف دادم و نه اعمال نفوذ داشتم، صرفا یک کار کاملا مرسوم و قانونی را انجام دادم که بسیاری از متهمان با تشخیص قاضی کشیک می‌توانند با وثیقه یا کفالت از بازداشت خارج شوند.
اما حال سوالات زیادی مطرح شده است که در ادامه به چند سوال می‌پردازیم:
انحراف موضوعات توسط آقای آزادی‌خواه نماینده مجلس در خصوص موضوعات مرتبط با ضرب و شتم معاون وزیر صمت

۱- در رسانه‌ای فرمودید "ایجاد اخلال در مسیر شرکت‌های تولیدی و عدم حمایت از تولید داخلی توسط وزارت صمت دلایل متقن و حجت شرعی حقیر برای نقش‌آفرینی در میدان استیضاح وزیر بود" و آن را همراهی با رهبری معظم عنوان میکنید ولی ظاهرا شما خیلی در تنظیم این دفاعیه عجله داشتید و سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در ۳ خرداد امسال را که فرمودند "فرض بفرمایید وزیر از مجلس رأی اعتماد گرفته، چند ماه بعد ــ سه ماه بعد، چهار ماه بعد ــ همین وزیر استیضاح بشود! خب استیضاح برای چه؟ مگر در یک وزارتخانه در سه ماه چه‌کار میشود کرد که اگر نکرد، آدم استیضاحش بکند؟ این افراط در به کارگیری ابزارهای نظارتی است" را گوش نکرده و حرف از تبعیت از رهبری معظم را میزنید!!!
۲- در رسانه‌ها دلیل کفالت از این فرد را اینگونه عنوان کردید "من از تولیدکننده شهرم حمایت کردم که برایم هم تکلیف است و هم افتخار. جرم آزادی‌خواه کفالت از متهمی است که برخلاف آنچه با بی‌اخلاقی گفته شد تنها معاونت در ضرب و شتم است که آن هم هنوز به اثبات نرسیده است" اینجا سوال پیش می‌آید که شما مگر سه اتهام این فرد که شامل " ۱-پرداخت رشوه به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال ۲-معاونت در شروع قتل عمدی معاون وزیر ۳-معاونت در ضرب و شتم عمدی معاون وزیر" را نخوانید و زیر برگه کفالت این فرد امضا کردید؟
البته که جالب است شما پیشینه این فرد را نمی‌دانید که قبلا نیز با چندین مدیر عالی رتبه از جمله معاون وقت وزیر صمت در سال ۱۳۹۴ در نهاد ریاست جمهوری و معاون مدیرکل تجهیزات در سال ۱۳۹۸ در جلسه کرونا سابقه درگیری داشته است !!
۳- جناب آزادی خواه، هنوز به سوال جدی قبلی مبنی بر اینکه شما در جلسه استیضاح وزیر صمت فرمودید "وزیر گفتند که بنده کفالت این فرد را انجام داده‌ام، به ایشان می‌گویم آقای فاطمی امین هر کس به شما آدرس داده اشتباه کرده است." حال که در بیانات خود حضرتعالی و مدارک موجود مشخص شده کفالت توسط شما انجام شده چرا عذرخواهی نمی‌کنید ؟!
۴- در جایی فرمودید به خاطر حمایت از تولیدکننده حوزه انتخابیه خود این کفالت را انجام دادید در حالی که سوال پیش می آید که آیا شما از تمام تولیدکنندگان حوزه انتخابیه خود این حمایت را دارید یا فقط این شخص ؟ البته هنوز سوال در خصوص مشاور خود را که از دولت حقوق دریافت می‌کرده وظیفه حضور در دفتر شما را داشته و در کارخانه فرد مذکور همزمان مدیرفروش کارخانه بوده و بیمه و حقوق غیر قانونی دریافت کرده را جواب نداده‌اید!
۵- فرموده‌اید کارخانه مذکور ۵۰۰ کارگر داشته (البته در مصاحبه قبلی هفته گذشته فرمودید ۴۰۰ کارگر و حالا ۱۰۰ کارگر بیشتر شده!) که در حال بسته شدن است در حالی که خود می‌دانید این کارخانه در چند سال گذشته ۱۳ بار اعلام بسته شدن برای فشار به دولت و نهادهای نظارتی کرده و کارگران را ملعبه دست خود کرده است و اتفاقا هیچ وقت منجر به تعطیلی کارخانه نشده و در همین ایام نیز منجر به افزایش تولید و سود شرکت شده است.
۶- فرمودید کارآفرین و تولیدکننده برتر در حالی که این کارخانه در ایام کرونا در حوزه ماسک و در چند سال اخیر در حوزه ماده اولیه پوشک به وسیله رانتی که ایجاد کرده چندین هزار میلیارد تومان در سازمان‌های نظارتی پرونده مفتوح دارد و در سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در حال رسیدگی است.
۷- فرمودید اقدامات معاون وزیر صمت در تقابل با حمایت از تولید داخلی بوده در حالی که بر اساس آمار رسمی کشور در سال گذشته در حوزه ایشان بیشترین آمار رشد تولید اتفاق افتاده که در چند سال اخیر بی سابقه بوده و ضمنا پس از اقدام رفع انحصار این کارخانه، جمع کثیری از تولیدکنندگان این حوزه و انجمن تخصصی مربوطه بیانیه‌های تقدیر از معاونت صنایع عمومی وزارت صمت را صادر کرده‌اند که جالب است شما این تعداد تولیدکننده که چندین برابر کارخانه مذکور کارگر دارند را در ذهن خود پاک کرده و فقط به فکر شرکت مذکور هستید.

جالب است که این نماینده محترم مجلس به جای پاسخ به سوالات قبلی و این سوالات بیشتر در حال انحراف موضوع و طرح مطالب غیرمرتبط برای به حاشیه بردن اقدامات خود در چند ماه اخیر می‌باشد !!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار