مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری گفت: سِبُوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران و نماینده عالی کلیسای ارامنه در ایران به اتفاق هیئت همراه از باغ موزه آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 03 June 2023

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حسین ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: اسقف اعظم سِبُوه سرکیسیان، نماینده عالی کلیسای ارامنه در ایران در سفر به مشهد از باغ موزه و آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کرد.
او ادامه داد: اگرچه این سفر به دعوت آستانقدس رضوی بوده است، لیکن انتخاب آرامگاه نادرشاه به عنوان یکی از برنامه های سفر سِبُوه سرکیسیان، علاقه شخصی جناب اسقف به تاریخ و فرهنگ ایران بوده است.
اسقف اعظم کلیسای ارامنه ایران در جریان بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار ضمن ادای احترام به جایگاه نادرشاه و کلنل پسیان، یادآور شد: آنچه در مجموعه آرامگاه و موزه نادرشاه افشار و مقبره کلنل محمدتقی خان پسیان به وضوح دیده می‌شود، پایداری ایران و ایرانیان در طول تاریخ و تأثیرگذاری بر جغرافیای سیاسی و فرهنگی منطقه جنوب غرب آسیا از گذشته تاکنون است.
او هم‌چنین از این‌که در جریان این بازدید با گوشه‌ای دیگر از رشادت‌های ایرانیان در طول تاریخ و در مسیر آزادی و سربلندی آشنا شده است، ابراز خرسندی کرد و روحیه دلاوری ایرانیان را درخور تحسین دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده بازهم فرصت دیدار از این مجموعه فرهنگی و تاریخی را داشته باشد.
مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری واقع در چهار راه شهدای مشهد و در امتداد خیابان آیت الله شیرازی و فاصله 500 متری از حرم مطهر رضوی، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 شب آماده پذیرایی و خدمت رسانی به گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار