همزمان با ایام دهه کرامت و به همت مدیریت زائرین غیر ایرانی، کتاب «فی رحاب امام رضا (ع)» در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 28 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، این کتاب که به همت مدیریت زائرین غیرایرانی به زبان عربی تألیف شده، طی مراسمی در صحن غدیر رونمایی و به زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی معرفی شد.

این کتاب داستان کودکی ده ساله به نام رضا است که برای زیارت حضرت رضا (ع) همراه پدر و مادرش به مشهد مقدس مشرف شده است. او با همراهی یکی از خادم‌های حرم مطهر با شخصیت والای امام هشتم شیعیان؛ حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و همچنین برخی از قسمت‌های حرم مطهر آشنا می‌شود.

این کتاب مناسب برای گروه سنی یازده تا شانزده سال طراحی شده و دارای هشت ایستگاه است که در ایستگاه هشتم شخصیت اصلی کتاب یعنی رضا با امام رضا (ع) ارتباط قلبی و عاطفی برقرار می‌کند.

مطالب کتاب در قالب داستان، بازی و سرگرمی می‌باشد و برخی مطالب کتاب نیز در هشت «فلش کارت» همراه کتاب به مخاطب ارائه می‌شود.

زندگی نامه مختصر امام رضا (ع)، نقل برخی از احادیث در خصوص فضیلت زیارت این امام همام، آشنایی با اماکن مختلف حرم مطهر رضوی از جمله صحن‌ها، رواق‌ها، مهمانسرا، دارالقرآن الکریم، کتابخانه، مسجد گوهرشاد و نقاره‌خانه برخی از محتویات این کتاب است.

در این کتاب همچنین مطالبی برای آشنایی با نماز، فرهنگ و ایران زمین و برخی از شخصیت‌ها و دانشمندان نامی ایران زمین نیز مطالبی نوشته شده است.

کتاب «فی رحاب امام رضا (ع)» به همت مدیریت زائران غیر ایرانی به زبان‌های اردو، آذری و فارسی هم ترجمه و با عنوان «در استان امام رضا (ع)» چاپ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار