معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی می‌کنیم که در هفته دو پرواز از تهران به گناباد و بالعکس داشته باشیم، بیان کرد: به محض اینکه ناوگان تکمیل شود و شرایط بهتری پیدا کنیم تعداد پروازهای فرودگاه شهدای گناباد هم بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 25 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا سیدی روز پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه، در آئین افتتاح فرودگاه شهدای گناباد با اشاره به اینکه امروز شاهد تحقق آرزوی ۳۰ ساله مردم شهرستان گناباد هستیم، افزود: این فرودگاه از ۳۰ سال قبل برنامه‌ریزی شده و مورد انتظار و توقع مردم منطقه شرق کشور بوده است.

وی اظهار کرد: فرودگاه شهدای گناباد پس از ۳۰ سال سرانجام با تلاش‌هایی که طی دو سال گذشته صورت گرفته در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه فرودگاه شهدای گناباد در زمینی به مساحت ۳۸۰ هکتار با طول باند ۲۷۰۰ متر با استانداردها و کیفیت عالی و ترمینالی به طول ۱۷۰۰ متر افتتاح شده است، اظهار کرد: فرودگاه گناباد از نظر عملیات هوانوردی موقعیت مناسبی دارد.

وی بیان کرد: ساختمان‌های جنبی و ساختمان پلیس فرودگاه آماده و به بهره‌برداری رسیده است، همچنین برج مراقبت پرواز و تجهیزات ارتباطی آماده بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه برای حفاظت فیزیکی فرودگاه به طول ۴ کیلومتر دیوار گذاری شده و تا چند ماه آینده پروژه به طور کامل به طول ۱۲ کیلومتر به اتمام خواهد رسید، گفت: تا به امروز برای بهره‌برداری از این فرودگاه ۶۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به آغاز پروازهای حج اظهار کرد: امسال ۹۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه‌های کشور به حج اعزام می‌شوند.

 

فرودگاه گناباد حدود ۱۰ شهرستان را پوشش می‌دهد

وی با بیان اینکه بین ۳۰ یا ۴۰ روز آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم که در هفته دو پرواز از تهران به گناباد و بالعکس داشته باشیم، بیان کرد: به محض اینکه ناوگان تکمیل شود و شرایط بهتری پیدا کنیم تعداد پروازهای فرودگاه شهدای گناباد هم بیشتر خواهد شد.

سیدی با اعلام اینکه فرودگاه گناباد حدود ۱۰ شهرستان را پوشش خواهد داد، افزود: این فرودگاه یکی از نیازهای مهم منطقه است.

وی در خصوص اینکه برخی سؤال می‌کنند آیا فرودگاه گناباد صرفه اقتصادی دارد یا نه عنوان کرد: همان‌گونه که فرودگاه بم موجب محور توسعه کل استان کرمان شده این فرودگاه هم محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، پزشکی دانشگاهی منطقه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در فرودگاه مشهد توسعه ترمینال به مساحت ۲۲ هزار متر و ۸۰ هزار متر پارکینگ فرودگاه و چند پروژه دیگر را با ۴۰۰ میلیارد تومان در دو ماه آینده خواهیم داشت.

وی از ترمینال ۱۰۰ هزار متری فرودگاه مهرآباد و مرکز کنترل فضای کشور با اعتباری بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین پروژه در دست انجام نام برد که وزارت راه و شهرسازی در همه بخش‌ها و حوزه هوایی کشور در حال فعالیت است.

آیین افتتاح فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد با حضور مسوولان کشوری و استانی شامل رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی، سرکنسول‌های کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و مسوولان شهرستان‌های همجوار امروز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار