استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور:
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برای توسعه هر علمی پیشینه آن هم باید مطالعه شود، افزود: دسترسی به اسناد تاریخی به عنوان پیشینه هر علمی چراغی به سوی آینده درخشان است.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ 24 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حسین نژاد ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور در بجنورد با تاکید بر اینکه ارزش و اهمیت سازمان اسناد شفاف و مشخص است، ادامه داد: سازمان اسناد می‌تواند از مراجعه گسیخته به دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کند از این رو همکاری دستگاه‌های متولی با این سازمان الزامی است تا محققان به موضوعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
وی بر حفاظت و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در نگهداری از اسناد تاکید و خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی نیز مراقبت‌های لازم اعمال می شود، اما برقراری ارتباط با سازمان اسناد ملی ضروری است.
وی تشکیل سامانه قوی اطلاعاتی از اسناد را الزامی دانست و گفت: با این سامانه تحقیقات پژوهشگران تسهیل می‌یابد.
مجتبی محمودی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور نیز در این دیدار از سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان حافظه ملی یاد کرد و گفت: از ابتکارات ارزشمند انقلاب اسلامی این است که کتابخانه ملی و سازمان اسناد با هم تلفیق شدند.
وی گردآوری اسناد، نگهداری اسناد در شرایط خاص، ساماندهی اسناد و ارائه و اشاعه خدمات را به عنوان چهار وظیفه اصلی سازمان اسناد نام برد.
محمودی بر تقویت شبکه ملی کتابخانه در استان خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: آماده احداث مخزن ویژه برای استان خراسان شمالی برای نگهداری از اسناد، هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار