کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز بعدازظهر و شب برای مناطقی از جمله دامنه‌های بینالود رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ پیش ‎بینی می شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 24 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، آیدا فاروقی با اعلام این خبر عنوان کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، به تناوب طی ساعات بعدازظهر بر میزان ابرناکی افزوده شده که امروز بعدازظهر و شب برای مناطقی از جمله دامنه‌های بینالود رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ پیش‎بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش، آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست. مجدداً روزهای ابتدایی هفته آینده نیز شرایط برای رگبار پراکنده باران و رعدوبرق مهیا است. طی این مدت در مناطق مستعد (از جمله مناطق بادخیز) وزش باد به نسبت شدید تا شدید با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را صاف از بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر پیش بینی کرد.

فاروقی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته خوشاب با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۹ و ۳۵ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های گلمکان ۵/۱۷ میلی‌متر و سبزوار، بردسکن، رشتخوار و مه ولات ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار