فرمانده انتظامی مشهد از متلاشی شدن باند حرفه ای سرقت خودرو و محتویات آن در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 24 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، سرهنگ احمد نگهبان با بیان این مطلب افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال به دنبال 4 فقره سرقت خودروهای پژو در منطقه قاسم آباد و جاده قدیم قوچان و ادامه‌دار شدن سرقت‌ها، پرونده‌ای ویژه در اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی مشهد تشکیل شد.

وی افزود: بررسی‌های میدانی کارآگاهان پلیس مشخص شد که همه سرقت‌ها به یک شیوه و شگرد بوده و سارقان به صورت حرفه‌ای در قالب یک باند سه نفره با استفاده از خودروهای مسروقه در ساعات پایانی شب با پرسه‌زنی در خیابان‌های خلوت با شناسایی پژوهای فاقد تجهیزات ایمنی آنها را سرقت کرده و هیچ سرنخی از خود به‌جا نگذاشته‌اند.

نگهبان عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با تجمیع مستندات به‌دست آمده در سرقت‌ها سرانجام سرکرده باند را که فردی سابقه‌دار و حرفه‌ای است را با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پس از چند روز کنترل نامحسوس متهم سرانجام ساعت 5 بامداد روز گذشته او سوار یک دستگاه پژو 206 در محدوده خیابان شهید شکری بلوار خیام مشاهده که با استعلام پلاک خودرو مشخص شد این خودرو در محدوده بلوار سیدرضی سرقت شده که بلافاصله متهم را در حال ورود به مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل تعداد قطعات و محتویات داخل خودرو شامل 3 عدد کیف مدارک، 2 دستگاه اسپیکر، 3 عدد ضبط و پخش کشف کردند.
وی ادامه داد: متهم 26 ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده از او در سرقت‌ها به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت 6 دستگاه پژو 405، 206 و پارس در محدوده منطقه قاسم آباد، بلوار توس، طرقبه و یک دستگاه سواری پراید در محدوده بلوار توس با همدستی 2 دوستش اعتراف کرد.

نکهبان تصریح کرد: با اطلاعات به دست آمده 2 عضو دیگر این باند سرقت خودروهای پژو در محدوده بلوار توس و خواجه ربیع دستگیر و در این رابطه 2 دستگاه از خودرو مسروقه و مقادیری زیادی قطعات خودرو شامل 6 عدد ضبط و پخش، 2 عدد جک، 6 حلقه لاستیک، 3 عدد باطری، اسپیکر، 2 عدد ساک ورزشی همراه مدارک شناسایی افراد ناشناس و غیره کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد بیان کرد: با توجه به مستندات به‌دست آمده متهمان در چند مرحله بازجویی به 30 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو برای تامین هزینه‌های مواد مخدر خود در نقاط مختلف سطح شهر مشهد اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار