زردچوبه یکی از معروف ترین ادویه ها در سراسر جهان و یکی از قوی ترین ادویه ها برای محافظت در برابر بیماری است
کد خبر: ۱۱۰۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 21 May 2023

تابناک رضوی: ماده فعال زردچوبه موسوم به کورکومین، تا حد زیادی مسئول فواید آن برای سلامت است.

گیاه زردچوبه یکی از مواد مغذی برتر در جهان است که به صورت پودر، عصاره یا قرص در دسترس است.

به گفته متخصصان تغذیه، از نظر سلامت، فواید آن در همه موارد از کمک به پیشگیری از لخته شدن خون و افسردگی گرفته تا مبارزه با التهاب، تقویت سلامت پوست، تنظیم کلسترول و موارد دیگر است.

لخته شدن خون

ادعا می‌شود مصرف منظم زردچوبه به محافظت در برابر لخته شدن خون کمک می‌کند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داد که زردچوبه خطر تجمع پلاکت را کاهش می‌دهد.

دیابت

بیماران دیابتی می‌توانند از افزودن زردچوبه بیشتر به رژیم غذایی خود بهره ببرند. این ادویه به محافظت در برابر افزایش قند خون که منجر به آسیب به اعصاب می‌شود، کمک می‌کند.

سلامت پوست

این ادویه یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان طبیعی است که آن را به یک درمان ایده آل برای برخی از بیماری‌های پوستی تبدیل می‌کند. علائم پسوریازیس و اگزما می‌تواند بواسطه التهاب تشدید شود.

دانشمندان همچنین ادعا کرده اند که زردچوبه می‌تواند "درخشش و درخشندگی" پوست را بهبود بخشد. سعی کنید از ماسک صورت مبتنی بر زردچوبه استفاده کنید تا به فواید بیشتر از آن دست یابید.

کلسترول بالا

برخی افراد می‌توانند با خوردن زردچوبه بیشتر از کلسترول بالا جلوگیری کنند. این ادویه به تنظیم کلسترول و رهایی از کلسترول بد کمک می‌کند.

تسکین دهنده درد

حتی ادعا شده است که زردچوبه یک مسکن طبیعی درد، به روشی مشابه پاراستامول، است. بیماران مبتلا به آرتروز پس از افزودن مقدار بیشتری زردچوبه به رژیم غذایی شأن، شاهد کاهش علائم بیماری شأن بوده اند.

بهداشت نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار