در دهه کرامت پیش بینی می شود؛
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: تا امروز تخمین زده شده که حدود ۱۰ هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شوند.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 21 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، حسین رضایی در خصوص تعداد زائران پیاده به مناسبت دهه کرامت در مشهد اظهار کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و درصد آمادگی کاروان‌های پیاده تا امروز تخمین زده شده که حدود ۱۰ هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شوند که با تکمیل اطلاعات از سوی کاروان‌ها می‌توان تعداد دقیق زائران را اعلام کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) بیان کرد: در مسیر حرکتی نیشابور به مشهد پنج ایستگاه صلواتی مستقر شده که کار خود را از روز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود از مسیر شمال حدود ۳۰۰۰ نفر به مشهد مشرف شوند؛ به همین دلیل ایستگاه‌های صلواتی و سیار در مسیر گلبهار به مشهد مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در این ایام حدود ۵۰۰ نفر از شهرهای کوچکی مانند نیشابور و طرقب‌شاندیز پیاده به مشهد مشرف شوند.

رضایی با اشاره به امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی موجود برای دهه کرامت خاطرنشان کرد: بیشتر امکانات رفاهی در دهه آخر صفر تدارک دیده می‌شود اما با توجه به حضور زائران در چند سال اخیر در دهه کرامت، ایستگاه‌های صلواتی ثابتی در مساجد فعال شده و این ایستگاه‌ها تمام امکانات خدماتی و رفاهی نظیر مکان خواب و تا حدودی خدمات درمانی را ارائه می‌دهند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: مسیر پیاده‌روی کاروان‌هایی که از قم، تهران و کرج حرکت می‌کنند، از نیشابور شروع می‌شود و کاروان‌ها همراه خود تمام امکانات رفاهی موجود را دارند اما علی‌رغم این موضوع، تمام پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است.

وی در خصوص امکان اسکان زائران پیاده در مشهد تصریح کرد: اکثر زائرانی که از شهرهای مختلف همراه با کاروان‌ها به مشهد اعزام می‌شوند، امکانات اسکان را در اختیار دارند. همچنین این کاروان‌ها هیأت‌های مذهبی و یا مراکزی مربوط به خود دارند و پیش‌بینی‌های بازگشت نیز توسط خود کاروان‌ها انجام شده است. در صورت نیاز آمادگی لازم جهت ارائه خدمات و کمک به کاروان‌ها را داریم.

رضایی اظهار کرد: کاروان‌ها از شهرهایی نظیر قم، کرج، تهران، شاهرود، آمل، بابلسر، نیشابور، سبزوار و فریمان برای ایام دهه کرامت به مشهد مشرف خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار