رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: رسانه، باید بی طرف باشد چرا به صرف یک ادعا این طور با آبرو و زندگی یک پزشک مجرب و با اخلاق بازی می شود؟!
کد خبر: ۱۱۰۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 17 May 2023

تابناک رضوی_کتایون حسینی/ دکتر علیرضا صداقت همچنین بیان کرد: این پیش داوری و قضاوت کردن از سوی یک رسانه معتبر اصلا پذیرفته نیست. فرض که فردی با یک خبرنگار تماس بگیرد و ادعایی را مطرح کند، آیا خبرنگار قاضی است که به جای دستگاه قضا وارد عمل شده و کاملا جانبدارانه و یک سویه  یک ادعای اثبات نشده شخصی را به یک مسئله در سطح ملی تبدیل کند؟

وی با انتقاد از هجمه رسانه ای شکل گرفته علیه دکتر مرادی پزشک و  جراح دست گفت: فیلمهای دوربین مداربسته مطب ایشان در آن روز خاص گویای همه چیز است. حداقل ۱۰ بیمار در یک بازه زمانی ۲ ساعته (همزمان با حضور فرد خاطی و مدعی)  با  چادر حضور دارند و ویزیت می شوند. حتی یک نفر با روبند در مطب ایشان در این بازه زمانی ویزیت می شود.

دکتر صداقت بیان کرد: تکلیف بیماران این پزشک که خیلی از آنها از شهرهای دور و نزدیک توسط ایشان تحت عمل جراحی قرار گرفته و باید ویزیت شوند، چیست؟ چه کسی پاسخگوی سرگردانی و عدم تکمیل درمان این بیماران است؟

وی در ادامه افزود: مگر در مشهد چند پزشک متخصص مجرب در زمینه جراحی دست داریم. ایشان چندین اختراع ثبت شده؛ دارند و مدرک فوق تخصصی خود را از دانشگاه هاروارد گرفته اند؛ این پزشک حاذق فردی است که در یک عمل ۸ ساعته جان یکی از  روحانیون  مضروب شده در حرم مطهر رضوی را نجات داده است. این است رسم انصاف، این است رسم حمایت از نخبگانی چون ایشان...

دکتر صداقت بیان کرد: زندگی این پزشک مختل شده، با آبرویش بازی شده و هنوز یک عذرخواهی از سوی رسانه منتشر کننده خبر واصل نشده! آیا اگر چنین نخبگانی به فکر مهاجرت بیفتند باید تعجب کرد؟!

وی  گفت: نظام پزشکی مشهد از هر اقدام حقوقی و قضایی  جهت اعاده حیثیت این پزشک شریف و اعمال قانون در این رابطه حمایت  و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

دکتر صداقت در پایان بیان کرد: متاسفانه پلمب غیر قانونی که از مجرای قانونی صورت نگرفته و پیشداورانه و بدون اثبات ادعای فرد مدعی و احتمالا بر مبنای هجمه رسانه ای صورت گرفته،  نیز نگرانی عمیقی در جامعه پزشکی ایجاد کرده است. 
برای ترمیم اعتماد جامعه پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی خواسته ایم ضمن پاسخ به سوال افکار عمومی مبنی بر شفافیت دلایل پلمب و استنادات  قانونی آن  نسبت به  فک پلمب فوری  و  دلجویی از دکتر مرادی  اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار