پس از سه روز آلودگی پیاپی؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در بیست و سومین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ پس از سه روز آلودگی پیاپی با کاهش حجم آلاینده‌ها در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 13 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، مهدی اله پور با اعلام این خبر اظهار کرد : میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۲ نشانگر هوای سالم و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۸۲ نشان از سالم بودن هوا دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای ۲ منطقه چمن و سجاد دارای هوای آلوده است، اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۲۱ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در شرایط سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در روز‌های دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند، اما در روز‌های با هوای آلوده مردم از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار