مدیر اداره آموزش و پرورش خواف گفت: برای مهر سال جاری ۲۰۸ کلاس درس برای تحصیل حدود ۴۵۰۰ دانش‌آموز کمبود جدی و بحرانی داریم.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 30 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، روح‌اله غلامپور با بیان این مطلب افزود: در تامین نیروی انسانی بیش از 700 معلم و 208 کلاس درس کمبود جدی و بحرانی را در مهرماه سال جاری شاهد خواهیم بود و 4500 دانش‌آموز خوافی در خراسان رضوی کلاس درس ندارند.

وی گفت: 108 کلاس در حال ساخت توسط خیرین مردمی و شرکت‌های معدنی داریم، اما مانند یک قطره‌ای در دریا است و احتمالا پیشرفت خوبی هم در جهت تکمیل شدن نخواهد داشت.

مدیر اداره آموزش و پرورش خواف ادامه داد: اولویت ما رفع مشکلات در حوزه کمبود فضای آموزشی است و حدود 16 کلاس کانکسی در این شهرستان همچنان وجود دارد که در صورت عدم همکاری در تکمیل ساخت 158 تفاهم ساخت کلاس درس مجبور به تحصیل دانش‌آموزان در کانکس خواهند بود.

غلامپور افزود: بیش از 2200 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان خواف بازمانده از تحصیل هستند که می‌توان دلایل آن را ازدواج زود هنگام، معلولیت، والدین بدسرپرست و ناتوانی در تامین هزینه‌های مالی عنوان کرد که با تدابیر انجام شده تنها 226 نفر به تحصیل جذب شدند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خواف استان خراسان رضوی بیش از 43 هزار دانش‌آموز در حدود 350 مدرسه با آموزش حدود 3300 معلم مشغول به تحصیل هستند.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار