ظرفیت های نظارتی بر مدارس و مراکز غیر دولتی افزایش می یابد
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 26 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد طیبی ،کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی مطلوب است و کسب رتبه های علمی ، فرهنگی و هنری در سطوح مختلف از جمله جهانی همچنین تکمیل ظرفیت ثبت نام بسیاری از مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی 1403-1402 مصداق این موضوع می باشد.
وی افزود: علیرغم مشکلات متعددی که در مدارس و مراکز غیر دولتی وجود دارد تربیت نسلی پویا ، فعال و در تراز جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالا دستی وزارت آموزش و پرورش از مهمترین دغدغه های متولیان این مدارس می باشد.
وی گفت: عمده مدارس غیر دولتی استیجاری است و متاسفانه بدون کنترل شاهد افزایش غیر واقعی اجاره بها هستیم که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند این بخش اثر گذار آموزشی و پرورشی آسیب های جدی و فراوانی خواهند دید .
طیبی افزود: با توجه به این که عملکرد عمده مدارس و مراکز غیر دولتی رضایت بخش است اما متاسفانه برخی از واحدهای آموزشی غیر دولتی با بیان وعده های غیر واقعی به اولیا مبالغی را دریافت که کاملا غیر قانونی است .
وی خاطر نشان کرد : برنامه کاری مدارس و مراکز غیر دولتی کاملا مشخص و چهره مدارسی و مراکزی که عملکرد خوبی دارند را مخدوش می کنند.
وی گفت: اولیا می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای آموزشی با مراجعه به واحدهای نظارتی و کارشناسی غیر دولتی ادارات آموزش و پرورش پیگیر شکایت خود باشند.
وی با بیان این که برنامه های نظارتی ما بر مدارس و مراکز کاملا مشخص است یکی از مهمترین ظرفیت ها برای عملکرد و نظارت بر ثبت نام مدارس ،استفاده از ظرفیت رسانه ها وفضای مجازی است.
کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:وجود انجمن اولیا و مربیان و مشارکت آنها در مدارس ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه شود .
وی افزود: انجمن اولیا به عنوان نمایندگان اولیا ظرفیت خوبی می باشند و ضرورت دارد ضمن تشکیل انجمن اولیا فعال نسبت به وظایف خود به نحو مطلوب انجام دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار