غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با هدف معرفی فعالیتهای کتابخانه ها در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برپا شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 28 March 2023

به گزارش تابناک رضوی، غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در نمایشگاه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد واقع در باب الجواد(ع) حرم مطهری رضوی، مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی با محوریت معرفی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اجرای پویش فیلم معرفی کتاب، مسابقه نقاشی، عضویت رایگان، پویش کتابخوانی «کتاب_تقریظ»، بسته فرهنگی زائر سلام و معرفی کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد برگزار شده است.
دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با بخش ویژه امام حسن عسکری(ع) در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی برگزار شد که در بخش فردی، هر فرد با توجه به گروه سنی خود، در بخش گروهی، گروه‌های مختلف دوستی، دانشجویی، صنفی و... و در بخش خانوادگی، تمام یا بخشی از اعضای یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) امکان شرکت در این دوره جشنواره را دارند.
۹ کتاب در چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان بزرگسال به عنوان منابع این دوره معرفی شدند که بر این اساس ۵ عنوان کتاب مربوط به امام رضا علیه السلام با عناوین «مسافران شب برفی»، «اسب چوبی»، «بیدار شو بابا»، «منِ ضامن»، «آبی‌ها» و ۴ عنوان کتاب مربوط به حسن عسکری علیه‌السلام با عناوین «ده قصه از امام حسن عسکری علیه‌السلام»، «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری علیه‌السلام»، «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری علیه‌السلام» و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری علیه السلام» ارائه شده است.
همچنین دو قالب هنری و کتاب‌خوانی برای این دوره با کتابهای مختص هر رشته در نظر گرفته شده است. «قالب هنری» دارای ۴ رشته «هنرهای تجسمی» نظیر نقاشی یا طراحی، کلاژ، خوشنویسی؛ رشته «دست‌سازه» نظیر کاغذ برش خورده، کتاب‌سازی، روزنامه‌دیواری؛ رشته «داستان و شعر» نظیر نوشتن داستانک، سرودن شعر و رشته «هنرهای دیجیتال» نظیر تولید پادکست، کلیپ، پویانمایی، موشن‌گرافیک، نقاشی دیجیتال و... را شامل می‌شود و «قالب کتابخوانی» نیز دارای دو رشته «چهارگزینه‌ای» و «پویش کتاب‌خوانی» نظیر قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب اجرا می‌شود.
این جشنواره از 22 بهمن 1401 لغابت 1 تیر 1402 برگزار و امکان شرکت در آن از طریق سایت جشنواره به آدرس www.razavi.samakpl.ir فراهم شده است.

همچنین پویش کتابخوانی «#کتاب_تقریظ» نیز در قالب ضبط فیلم یک دقیقه ای با محوریت معرفی یک یا چند کتاب تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارسال به شماره 09393447169 در فضاهای مجازی داخلی بله، ایتا و سروش از تاریخ 1فروردین لغایت 31 فروردین 1402 نیز انجام می شود.
بسته فرهنگی زائر سلام با محوریت آداب زیارت، معرفی کتاب، معرفی سرداران بزرگ هشت سال دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی، معرفی کتابخانه های عمومی فعال در تعطیلات نوروز، معرفی کتابفروشی ها و آشنایی با کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد از طریق اسکن رمزینه پاسخ سریع(QR) از جمله فعالیتهای فرهنگی دیگر اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این غرفه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار