کد خبر: ۱۰۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 11 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، هفته نيروي انتظامي در سراسر کشور با برنامه هاي مختلف همراه بود. برنامه هايي که با محوريت اجتماعي و جلب هرچه بيشتر مشارکت مردمي برگزار گرديد و مردمان کشور با پليس جهت تامين امنيت در کشور عهد و پيماني دوباره بستند.
 استان خراسان رضوي به عنوان يکي از مهمترين استان هاي کشور با محوريت شهر مشهد مقدس برنامه هاي مختلفي در هفته نيروي انتظامي داشت. براي کسب اطلاع بيشتر از اين برنامه ها و جمع بندي اين فعاليت ها به سراغ جناب سرهنگ شجاع معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان رضوي رفتيم که مسئوليت ستاد برگزاري برنامه هاي هفته ناجا را در استان بر عهده داشته است.
سرهنگ شجاع به خبرنگار ما گفت: کارکنان نيروي انتظامي در طول سال فعاليت شبانه روزي و پرتلاشي دارند اما در هفته نيروي انتظامي به دليل افزايش خدمات انتظامي و برگزاري برنامه هاي مختلف، حجم کاري کارکنان افزايش چشمگيري داشت لذا از اين طريق به همه آن ها خسته نباشيد و خدا قوت مي گويم.
وي افزود: زندگي اجتماعي در دهه هاي اخير دچار تغييرات سريع و پي در پي شده که اين اتفاق امنيت عمومي جامعه را تحت تاثير خود قرار داده و گسترش فناوري هاي نوين در عرصه هاي مختلف موجب تغيير رويکردها و نياز هاي امنيتي شده است، لذا بايد با روش هاي نوين تخصصي در حوزه هاي مختلف امنيت پايدار را محقق کرد که بر اين مبنا هفته نيروي انتظامي فرصتي بود مغتنم براي معرفي جلوه هاي اجتماعي ناجا، معرفي عملکرد پليس و شاخصه برنامه ها در طول سال که به کمک صاحب نظران در حوزه هاي مختلف براي تحقق امنيت پايدار در جامعه اجرا مي شود.  
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان رضوي بيان کرد: در اين راستا معرفي يک چهره علمي، تخصصي، دانش بنيان و حرفه اي از پليس به عنوان حافظ نظم و امنيت جامعه ضروري به نظر مي رسيد و با توجه به منويات مقام معظم رهبري براي تحقق امنيت پايدار با همدلي و همزباني با مردم و ساير دستگاه ها سعي کرديم در اين هفته برنامه هاي مناسبي را برگزار نماييم.
سرهنگ شجاع اذعان داشت: جلب اعتماد عمومي، سعي در جذب مشارکت عمومي براي تامين امنيت، افزايش احساس امنيت در جامعه و نمايش اقتدار پليس از ساير اهداف مورد نظر در برگزاري برنامه هاي هفته ناجا در استان خراسان رضوي بود. وي ضمن بيان اينکه برنامه هاي بسيار متنوعي در اين هفته برگزار شده است، برگزاري صبحگاه مشترک، نماز جمعه، تکريم مراجعين در تمامي رده هاي انتظامي، افزايش خدمات انتظامي همراه با افزايش ساعات کاري، معرفي مامويت پليس هاي تخصصي، مسابقات مختلف ورزشي درون سازماني و برون سازماني، همايش بزرگ پياده روي خانواده، غباررويي مزار مطهر شهدا، ارائه مشاوره هاي مختلف حقوقي و انتظامي، برگزاري نمايشگاه فضاي مجازي و پيشگيري از اعتياد، برگزاري نشست هاي فرهنگي، اعزام کارشناسان به مدارس، دانشگاه ها و مساجد جهت آگاه سازي مخاطبين در باب آسيب هاي اجتماعي، برگزاري نشست هايي با اقشار مختلف مردم، اجراي تئاتر درماني، تجليل از خانواده هاي شهداي ناجا، حضور فرماندهان ارشد نيروي انتظامي استان در برنامه هاي رسانه ملي، جلسات مختلف با دستگاه هاي مختلف از جمله مجمع نمايندگان استان و ديدار با امام جمعه محترم مشهد مقدس، پاسخگويي به مردم با ملاقات چهره به چهره در سطح استان، برگزاري همايش همياران پليس و تقدير از نمونه هاي ترافيکي، ، توزيع انواع کتابچه و بروشور جهت آگاه سازي عموم مردم، آگاه سازي از طريق تبليغات شهري، همايش امنيت اصناف، ديدار با مصدومين و ماموران بيمار ناجا، ديدار با خانواده فوت شدگان ناجا، ديدار با خانواده شهداي ناجا، برگزاري همايش راهوران پليس، قرائت پيام مهر در دبيرستان سعدي مشهد و حضور نمادهاي عروسکي در تقاطع هاي مختلف را از مهمترين برنامه هاي هفته ناجا در استان خراسان رضوي دانست.
 معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي خراسان رضوي معرفي رويکرد دانش بنيان پليس، معرفي پليس رئوف، هوشمند و مشوق، افزايش احساس امنيت در بين آحاد مختلف مردم، نمايش توامندي و اقتدار سخت و نرم پليس، ارائه آموزش هاي همگاني و جلب هرچه بيشتر مشارکت مردم و ساير دستگاه ها در تامين امنيت را از اهداف برگزاري برنامه هاي مذکور دانست و گفت: يکي از اهداف مهم ما ارزيابي شدن توسط مردم است که از آنها درخواست داريم با ارتباط مستمر با سامانه 197 با ارزيابي هاي خود بستر هاي لازم را براي تصميم گيري هاي بهتر در ناجا فراهم نمايند.
سرهنگ شجاع مانور اقتدار پليس را يکي از برنامه هاي مهم ديگر نيروي انتظامي در اين هفته دانست و در توضيح آن بيان کرد: اين مانور توسط يگان ويژه نيروي انتظامي استان خراسان رضوي با چندين سناريو در بوستان ملت، مدارس و مراسم صبحگاه اجرا شد و هدف آن نمايش تخصص بالاي همکاران ما در دفاع از امنيت پايدار شهروندان بوده  تا اعتمادسازي بيشتري در خصوص قابليت هاي نيروي انتظامي در اين زمينه در جامعه صورت بگيرد.  
معاون فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوي تصريح کرد: به مردم اين اطمينان را مي دهيم که کارکنان نيروي انتظامي به عنوان سربازان ولايت که همواره آمادگي شهادت را هم دارند، از امنيتي که بيش از سه دهه در نظام جمهوري اسلامي براي آن تلاش شده است، پاسداري خواهند کرد.
سرهنگ شجاع امنيت کشور ايران در بين کشورهاي غرب آسيا را مثال زدني دانست و عنوان کرد: کارکنان نيروي انتظامي با تلاش شبانه روزي با همکاري ساير نيروي هاي مسلح تمامي تلاش خود را جهت حفظ و ارتقا امنيت خواهند کرد. وي بيان کرد: اميدواريم امام زمان (ع) و مقام معظم رهبري از اقدامات ما رضايت داشته باشند و بتوانيم با عنوان پليس رضوي در جوار امام هشتم (ع) به مجاورين و زائرين خدمات انتظامي مناسبي را ارائه دهيم.
وي در اين گفت و گو همچنين از برنامه هاي شبکه استاني خراسان رضوي به ويژه برنامه « پليس شهر من» و همچنين از ويژه نامه پليس رضوي به عنوان اقداماتي خوب و قابل تقدير در حوزه اطلاع رساني برنامه هاي هفته نيروي انتظامي نام برد و در پايان از تلاش تمامي اصحاب رسانه براي پوشش برنامه هاي پليس قدرداني نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار