قرارگاه مطالبات رهبری و مردم طی بیانیه ای در واکنش به تعلیق ارجایی شهردار مشهد خواستار شفافیت موضوع و برخی موارد مرتبط از دادستان مرکز خراسان رضوی شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 31 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن به تابناک رضوی ارسال شد به شرح زیر است:

ابتدا حجتی شرعی ازولی امر مسلمین؛

«چطور چیزی را که اثبات نشده، به صرف اتهام افشا کنیم؟ ممکن است این قدر حجم اتهام زیاد و وسیع باشد که یک عده ای به چشم یک امر قطعی و واقعی به آن نگاه کننداما هیچ پشتوانه‌ ی استدلالی نداشته باشد، جایی که ثابت نشده باشد ،ما هیچ حجتی نداریم که آن را بگوییم ،حتی من در همان جلسه ای که اشاره کردند، از این بالاتر را گفتم، من گفتم حتی جرمی که ثابت شده ، اصل نباید، بر افشای آن جرم باشد.
بلاخره یک مجری است، یک غلطی کرده، مجازات هم میشود ،خانواده ی او، فرزندان او، پدر و مادر او که گناهی نکرده اند، ما چرا بیخود اینها را رسوا کنیم؟
مگر آن جایی که خود نفس افشا کردن یک مصلحت بزرگی داشته باشد، بله، یک جایی هست که نفس افشاگری در یک مسئله ی ثابت شده ،مصلحتی دارد، آنجا ایرادی ندارد،
این منطق ماست هیچ چیزی هم نه از امیرالمومنین (ع) و نه از هیچ یک از ائمه اطهار (ع)برخلاف این وجود دارد .
ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم ،مشهور کنیم، واقعاً جایز نیست،
نه در سایت،نه در روزنامه، نه در تریبونهای گوناگون،
حیثیت افراد را باید حفظ کرد.
مقام معظم رهبری ۱۳۹۰/۵/۱۹»

واما بعد؛
با متن بالا دیگر،صرف نظر می کنیم از هرگونه اعلام نظر در خصوص بایدها ونبایدها، در بروز چنین اتفاق نادری در مشهد الرضا(ع)

البته با سلامت وعدالت محوری که ذات سیستم عدلیه است،منتظر بررسی نهایی وصدور احکام مربوطه در این پرونده خواهیم بود.

اما حال که ورود دقیق سیستم قضایی را در پرونده مطروحه می بینیم ودلگرمی جریان انقلاب به حساسیت سیستم قضا حاصل راشده،استدعا داریم درصورت صلاحدید، درهمین کلاسه به مشابهات ویا تشکیل کلاسه پرونده جدید ،به موارد ذیل نیز رسیدگی و نتایج به اطلاع عموم مردم شریف رسانده شود:

۱- بررسی هزینه کردهای وجوه تبصره ۸، دراختیار شهرداران حداقل دردو دوره ی قبل شهرداری .
۲-بررسی مبالغ میلیاردی واگذاری شهرداران به افراد وشخصیتها ونهادها درقالب هیأت مذهبی،امورفرهنکی و...در حداقل دودوره.
۳- صرف هزینه های گزاف شهرداری، در پروژه های غیر ضروری آنهم در وضعیت نا مناسب اقتصادی مردم حاشیه ی شهر در دوره قبلی شهرداری.
۴- واگذاری بودجه های شهرداری به بعضی مجموعه ها برای ساخت وسازهای اداری و...
۵- برگشت هدایای دریافتی(کارتهای هدیه ی چند میلیونی)چنانچه سیستم قضا تخلف آنرا محرز دانست،توسط دریافت کنندگان در مراسمات تکریم رمضان و...
۶-بررسی دقیق هزینه های انتخاباتی لیستهای مطرح در دوره اخیر شورای شهرومجلس شورای اسلامی با نامهای...
۷- بررسی واگذاری املاک خریداری شده ازمردم توسط شهرداری، در یک پروسه نامطلوب ومشکوک، به پیمانکاران شهرداری.
۸- بررسی پروژه هابی که واگذار به شرکتهای خصوصی ودولتی و...شده،با اقدام،ترک تشریفات مناقصه در ادوار اخیر.(حدود۱۲۰مورد در دور قبلی)
۹- بررسی منویات،تذکرات،انتظارات مقام معظم رهبری از شورا وشهرداری مشهد،ودلایل عدم تحقق آنها.(اجرای فرامین ولایت واجب است)
۱۰-دلایل عدم تهیه طرحهای تفصیلی مشهد وحومه طی سالهای اخیر که متاسفانه منجر
به گسترش شهر به غرب و ارتفاعات جنوبی می شد و افراد یا سازمانهایی که اصرار به اجرای پروژه ساخت وسازدر این دو منطقه داشتند به شهردارن فشار مضاعف می آوردند ،واین اقدامات آرام آرام حرم مطهر را از نگین بودن شهر مشهد خارج خواهد کرد.
۱۲- نیروگاه طوس،فرودگاه مشهد،راه آهن مشهد سه پروژه ای که سبب آلودگی هوا وصوتی درمشهد الرضا(ع) می شوند چرا تاکنون در طرحهای تفصیلی شهر به انتقال آن توجه نشده تا هم آلودگی کاهش یابد وهم فرصت بسیار بالایی از ایجاد مسکن برای شهروندان محقق شود،که اگر چنین میشد شاهد نابسامانی در منطقه ثامن نمی شدیم ومرتفع سازی درکنار بارگاه مطهر رخ نمی داد.
۱۳-به اجرای عدالت در تقسیم بودجه شهری بین حاشیه ی شهر و مناطق دیگر که از دغدغه های شهروندان است ،پرداخته شود.

خیلی ازاین موارد درحیطه اختیار دادستان محترم بعنوان مدعی العموم بوده وبایستی ورود داشته باشند ،که با توجه به ورود جدید،وبعضی موارد مشابه، این امید میرود تا با اولویت بندی، به مواردی که اشاره شد والبته، بشرط اعمال،درآتی مواردی دیگر اعلام شود،
ضمنا باتوجه به رسانه ای شدن موضوع تعلیق شهردار،جناب آقای ارجاعی،تسریع در رسیدگی واعلام نتیجه مورد مطالبه نیروهای انقلابی است.

درپایان توفیقات همه دلسوزان به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دراجرای عدالت خواستاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار