چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ با حضور ۹۹ گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی در حالی آغاز می شود که سه تئاتر از خراسان رضوی در این جشنواره حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 21 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، جواد روشندل مسول گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این دوره تئاتر "الهه سنگ" به کارگردانی عبدالکریم مشورتی و نویسندگی فرشید تمری از شهرستان خواف برگزیده جشنواره تئاتر استانی و همچنین جشنواره تئاتر منطقه ای فجر بوده که موفق به حضور در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده است و امروز عصر در تالار دکتر ناظرزاده تهران به نمایش درمی آید.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایش "آهوان" از مشهد به کارگردانی محمد جهان پا و نویسندگی مهدی سیم ریز منتخب دوازدهمین دوره از جشنواره تئاتر صاحبدلان بوده که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته است که یکشنبه دوم بهمن ماه در تالار مولوی تهران به نمایش درخواهد آمد.

روشندل افزود: نمایش "ایرانیان" به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد نیز به صورت مستقیم در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرده است که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در تالار وحدت تهران به اجرا در می آید.

مراسم افتتاحیه چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر امروز شنبه اول بهمن‌ ماه خواهد بود و این مراسم میزبان معرفی هنرمندان برگزیده در بخش‌های رادیو تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و بخش پژوهش این دوره از جشنواره است.

مراسم بزرگداشت مرحوم سعید تشکری نمایشنامه‌ نویس و داستان نویس قوچانی مقیم مشهد و مرحوم علی سلیمانی بازیگر شناخته‌ شده تئاتر نیز همزمان با افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار