همزمان با تعطیلی مدارس کشور، 240 کلاس آنلاین مدارس امام رضا(ع) با بهره‌مندی از محتوای نرم افزار «شاد» در کنار محتوای الکترونیک تولید شده در بنیاد فرهنگی رضوی در بستر اسکای روم دایر شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 18 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در گفت‌وگو با تشریح جزئیات ازسرگیری آموزش آنلاین در مدارس امام رضا(ع) گفت: پس از حضوری شدن مدارس، به نظر می‌رسید که استفاده آموزشی از فضای مجازی کمرنگ شود، اما در مدارس امام رضا(ع) در کنار محتوای آموزشی تهیه شده، با قوت از محتوای نرم افزار «شاد» آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در دوران کرونا، 20 هزار دقیقه محتوای الکترونیک به همت همکاران برای آموزش درس‌های دوره اول و دوم دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه تهیه شده و در اختیار و استفاده مدارس قرار گرفت.
علی پرست همچنین اضافه کرد: به علاوه از ابتدای امسال در راستای اجرای «یادگیری معکوس» این محتواها از مسیر فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. آنها روز قبل از تدریس معلم، درس جدید را مرور می‌کنند و روند تدریس در کلاس تسهیل شده و دانش آموزان بیشتر از حضور معلم جهت رفع اشکال و آموختن بهره‌مند می‌شوند که به توسعه یادگیری می انجامد.
وی افزود: با وقوع سرمای بی‌سابقه این روزها و تعطیلی مجدد مدارس، کلاس‌ مدارس امام رضا(ع) به واسطه آمادگی‌های از پیش انجام شده، بدون هیچ خللی در فضای مجازی از سر گرفته شد و معلمان در کنار محتواهای بارگزاری شده، سرفصل‌های آموزشی را در فضای اسکای روم تدریس می‌کنند تا نیازهای آموزشی دانش آموزان در حدفاصل برپایی دوباره کلاس‌ها مرتفع شود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: بستر مهیا شده در آموزش آنلاین و استفاده از فضای چندرسانه‌ای در آموزش و پرورش کشورمان، یکی از فرصت‌های مغتنم جهت توسعه یادگیری است. چرا که امروز حضور فیزیکی و چهره به چهره با معلم برای آموزش کفایت نمی‌کند و مدیریت نحوه استفاده از این ابزارها در مسیر آماده سازی ذهنی دانش آموزان و افزایش یادگیری می‌تواند مؤثر باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار