کارشناس هواشناسی خراسان رضوی از آغاز روند کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان خراسان رضوی از روز جمعه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 18 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، زهرا آهنگرزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی; تا اواخر هفته جاری در اکثر نقاط استان جوی به نسبت پایدار مستقر خواهد بود لذا کماکان انباشت آلاینده‌های جوی و کیفیت هوای ناسالم در شهرهای بزرگ و صنعتی استان از جمله در شهر مقدس مشهد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه گفت: بتناوب شاهد افزایش ابرناکی، در نواحی مستعد تشکیل مه و کاهش دید نیز خواهیم بود که در روز جمعه در نواحی مرتفع شمال استان احتمال بارش پراکنده و بویژه در نواحی بادخیز شرق استان افزایش سرعت باد دور از انتظار نمی‌باشد. همچنین از روز جمعه روند کاهش نسبی دما در استان آغاز خواهد شد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را صاف همراه با مه صبحگاهی، با هوای ناسالم و غبارآلود، از بعداز ظهر وزش باد و بتدریج افزایش ابر پیش بینی کرد.

آهنگرزاده بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۱- درجه سلسیوس سردترین و سبزوار با بیشینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۲- و ۸ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی بجستان ۳۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار