مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکیدکرد:
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به سرمای شدید و برودت هوا زائران و گردشگران سفر به استان خراسان رضوی و مشهد را به زمان دیگری موکول کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 16 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، با اعلام این خبر افزود: در مصوبه ستاد انرژی استان خراسان رضوی از مسافرانی که قصد سفر به استان خراسان رضوی به خصوص مشهد مقدس را دارند درخواست شده که سفرهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به دلایل مصوبه این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از مسافران و زائران طی چند روز گذشته با توجه به اختلال در برنامه تردد قطارها با مشکل مواجه شدند، هم‌چنین تعدادی از مسافران به دلیل برودت هوا و یخبندان در جاده‌ها گرفتار شدند.
موسوی تصریح کرد: مراکز اقامتی خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و از آن‌جا که ممکن است خدمت‌رسانی به زائران و مسافران با مشکلاتی همراه باشد از زائران و مسافران درخواست داریم سفر خود را به هفته آینده که وضعیت آب و هوا بهبود پیدا کند، تغییر دهند.
او خطاب به مدیران تاسیسات گردشگری اظهار کرد: با توجه به بحران انرژی و افت شدید فشار گاز به دلیل برودت هوا هم‌چنان در مصرف گاز برق و آب صرفه‌جویی کرده و نسبت به اختصاص سوخت جایگزین، تعطیلی فضاهای پرمصرف و غیر ضروری از جمله استخر و فضاهای آبی، تجمیع رستوران‌ها در یک مجموعه و تمرکز اتاق‌ها و غیر فعال‌سازی سایر طبقات اقدام کنند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به پیش‌بینی‌های هواشناسی اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز گذشته وارد کشور شده که طی امروز و فردا در استان خراسان رضوی نیز فعال خواهد شد و براساس این پیش‌بینی آخر این هفته نیز مانند هفته گذشته با سرمای شدید مواجه خواهیم بود.
سرمای کم سابقه و کاهش شدید دمای هوا در استان خراسان رضوی موجب افت فشار گاز و مشکلاتی در تردد وسایل نقلیه و حمل و نقل از جمله قطار و اتوبوس‌های بین شهری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار