آخرین وضعیت جاده‌های استان خراسان رضوی حکایت از بارش برف و لغزنده بودن مسیرهای منتهی به مشهد را دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 16 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، با توجه به سرمای چند روز اخیر شهر مشهد وخراسان رضوی که به گفته کارشناسان سردترین مرکز استان را در بین استان‌های کشور در مشهد تجربه کردیم و این سرما در حال حاضر کاهش یافته و هوای بیشتر شهرهای استان از جمله مشهد گرمتر شده است اما طبق پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از امروز در استان خراسان رضوی شاهد بارش مجدد برف و باران خواهیم بود در همین راستا گزارشی از وضعیت آب وهوای استان وجاده‌ها داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.

جاده‌های شمالی خراسان رضوی، برفی و لغزنده است

جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با ورود توده جدید بارشی جاده‌های واقع در شمال غرب استان از شب گذشته برفی و لغزنده است.

وی افزود: از شب گذشته بارش برف در حوزه راه‌های شهرستان‌های جوین و جغتای آغاز شده و جاده های سبزوار-اسفراین در محدوده بید برغمد و سبزوار- سلطان آباد، لغزنده گزارش شده است و طبق اعلام هواشناسی این سامانه شمال استان را در بر می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: تردد در دیگر جاده های استان به صورت عادی و روان جریان دارد.

جاده های خراسان رضوی برفی و لغزنده است

سرهنگ حسین میش مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز اظهارداشت: بیشتر جاده‌های استان به علت بارش برف لغزنده است و رانندگان باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: شب گذشته در جاده‌های سبزوار، جوین، جغتای، سرولایت، نیشابور، گردنه خماری در تربت حیدریه، گردنه البلاغ در مسیر بردسکن و کوهسرخ برف باریده و امروز این جاده ها لغزنده است.

سرهنگ میش مست تصریح کرد: هم اکنون نیز در مسیر قوچان- درگز و چناران بارش برف گزارش شده و سطح جاده لغزنده است اما تمام جاده های استان باز و تردد درآنها برقرار است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته پنج فقره تصادف جرحی با 6 مصدوم و چهار فقره تصادف خسارتی در جاده های خراسان رضوی رخ داده است.

بارش برف در خراسان رضوی آغاز شد

زهرا آهنگرزاده، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهارداشت: بارش های پراکنده برف در مناطق شمالی استان از صبح امروز دوشنبه آغاز شده است و به تدریج بخش های مختلف خراسان رضوی را فرا خواهد گرفت.

وی افزود: هم اکنون از ایستگاه شهرستان قوچان بارش برف گزارش شده و دمای هوا در بیشتر نقاط استان کمتر از صفر درجه است.

آهنگرزاده تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته شهرستان سرخس با دمای منفی 18 درجه پس از شهرهای سراب و خیرآباد سردترین شهر کشور بوده است و دمای کلانشهر مشهد نیز به منفی پنج درجه رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کند تدریجی افزایش دمای هوا تا فردا صبح در استان ادامه خواهد داشت و پس از آن دما مجدد در خراسان رضوی کاهش خواهد یافت ضمن اینکه دمای هوای مشهد در حال حاضر منفی 2 درجه است و وضعیت کیفیت هوای آن در شرایط ناسالم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار