برای دومین روز متوالی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با تداوم افزایش حجم آلاینده ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز، یکشنبه بیست و پنجم دی ماه برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار برای تنفس همه شهروندان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 15 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، مهدی اله‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای مشهد ناسالم با عدد ۱۵۳ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۱۴۵ نشان از ناسالم بودن هوا دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق خیام شمالی ، شهید آوینی و ماشین ابزار در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس و کیفیت هوا در سایر ۲۰ ایستگاه‌ دارای سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم و آلوده برای تمامی افراد است،

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پدیده وارونگی هوا موجب عدم تخلیه و ماندگاری آلاینده ها در سطح تنفسی شده است از این رو بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و کودکان از تردد در سطح شهر به منظور حفظ سلامتی خودداری کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار