معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص کلیات سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مرحله مقدماتی گفت:این دوره از مسابقات با حضور ۱۴۹ متسابق از ۸۰ کشور به میزبانی مشهد و به صورت ضبط و غیر حضوری است. داوری آثار نیز از ۲۳ تا ۲۸ دی‌ ماه صورت خواهد گرفت. مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز از ۲۸ بهمن ماه آغاز و تا چهار اسفند در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ 11 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی در نشست خبری مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که امروز، ۲۱ دی‌ ماه، در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) هستیم، سخن را با فرمایشی گوهر بار از حضرت آغاز می‌کنم که فرمود از دنیای شما به سه چیز علاقه‌مندم. یکی تلاوت قرآن، یکی نگاه کردن به سیمای رسول خدا(ص) و دیگری انفاق در راه خدا. این موضوعات مهمی است که مورد تاکید حضرت است.

وی افزود: قرآن کتاب آسمانی، کتاب هدایت و سعادت و کتابی است که تمام نیازهای بشری را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی، جسمی و روحی، دنیوی و اخروی تامین کرده و اگر جامعه به سراغ قرآن رود، می‌تواند به حیات طیبه برسد و به یک زندگی مطلوب دست یابد. انسان در سایه قرآن می‌تواند با آرامش زندگی کند و بندگی خدا را به جای آورد و دنیا و آخرت خود را آباد کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن جهت ترویج فرهنگ قرآن می‌تواند نقش موثری داشته باشد چراکه وظیفه ما در قبال قرآن نخست مانوس شدن، فهم و تدبر در این کتاب الهی و سپس فراهم کردن زمینه عملیاتی شدن آیات وحی در زندگی خود است. پس از آن وظیفه ما این است که نسبت به اجرای دستورات آن در جامعه تلاش کنیم.

ایزدی تصریح کرد: دومین موضوع را حضرت بعد از قرآن، زیارت و عترت می‌داند و می‌فرماید که نظر کردن به چهره رسول خدا(ص) را دوست دارد. سومین مورد را انفاق در راه خدا بیان فرمود که همه این سه مورد فی سبیل‌الله بود. لذا خداوند به انسان در این دنیا نعماتی داده که اگر در خدمت به مردم به کار ببرد، سرمایه‌ای را برای آخرت خود ذخیره خواهد کرد.

وی در خصوص کلیات سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مرحله مقدماتی عنوان کرد: این دوره از مسابقات با حضور ۱۴۹ متسابق از ۸۰ کشور به میزبانی مشهد و به صورت ضبط و غیر حضوری است. داوری آثار نیز از ۲۳ تا ۲۸ دی‌ ماه صورت خواهد گرفت. مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز از ۲۸ بهمن ماه آغاز و تا چهار اسفند در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار