معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۱۰ درصدی مراجعات و بستری‌های بیمارستانی و ۷ درصدی موارد مثبت کووید در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 08 January 2023

به گزارش تابناک رضوی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه قرارگاه مدیریت کرونا در به صدا درآمدن زنگ خطر موج هشتم بحران کرونا در خراسان رضوی این دانشگاه گفت: افزایش بیش از ۱۱ درصدی موارد سرپایی کووید در بیمارستان‌ها به معنای به صدا در آمدن زنگ خطر موج هشتم بحران کرونا است.

دکتر شاپور بدیعی با بیان این که برای موج هشتم بحران کرونا همانند ۷ موج قبلی ترازی را تعریف کرده‌ایم تا در هر کجا که نیاز بود بخش‌های ویژه کرونا اعم از داخلی، عفونی و icu کووید فعال شود افزود: قرار است فعالیت‌های آموزشی در ۳ بیمارستان امام رضا (ع)، قائم (عج) و شهید هاشمی‌نژاد ادامه یابد.

افزایش ۱۰ درصدی مراجعات و بستری‌های بیمارستانی و ۷ درصدی موارد مثبت کووید
دکتر مریم سالاری رییس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: آمار مراجعات، سرپایی‌ها و بستری‌ها ۱۰ درصد در مقایسه با هفته قبل افزایش داشته و این عدد در آمار موارد مثبت کووید افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: مراکز منتخب کرونا به‌طور مستمر تست‌های رپید و پی‌سی‌آر را از مراجعه‌کنندگان انجام می‌دهند.

دکتر حسینی افزود: مراکز واکسیناسیون کرونا هم آماده پذیرش همه افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دُز یادآور کرونا هستند.

وی گفت: خوشبختانه روند‌های افزایشی دیگر کشور‌ها در کشور ما مشاهده نشده است و برای اینکه گرفتار آسیب‌ها و مشکلات موج هشتم بحران کرونا نشویم باید هرچه سریع‌تر برای دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنیم.

روند افزایشی کودکان بستری مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده نشده است

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: روند افزایشی کودکان بستری مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده نشده و خوشبختانه بر خلاف هفته‌های قبل با کاهش میزان مراجعات و بستری‌ها مواجه بودیم.

دکتر رضا وثوقی‌مقدم افزود: دستور‌های بهداشتی کودکان و مدارس باید بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) بخش عمده‌ای از فشار کاری مرکز درمانی اکبر کاسته می‌شود، بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا در نقاط مختلف شهر خدمات شایسته و مطلوب مورد نیاز گروه‌های مختلف بیماران از جمله کودکان ارائه شود.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از همه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی خواسته‌ایم که در آماده باش کامل برای مقابله با موج هشتم بحران کرونا باشند.

بیش از دو سوم از جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

خراسان رضوی بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار