بارش نخستین برف پاییزی در مشهد از ساعاتی پیش در این کلانشهر همزمان با برخی از مناطق خراسان رضوی آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 04 December 2022
بارش نخستین برف پاییزی در مشهد

به گزارش تابناک رضوی، آیدا فاروقی در این خصوص عنوان کرد: در ٢١ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای منفی ۴ درجه سردترین و سبزوار با بیشینه دمای ١۶ درجه گرم ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین طی این مدت بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های قوچان ۴.٣میلیمتر، سبزوار ٣.٨ میلیمتر، کلات نادری ١.٣ میلیمتر و در حال حاضر گردنه‌های کوهستانی هزار مسجد و مشهد گزارش بارش برف را داریم.

وی با اشاره به اینکه طی روز گذشته دمای هوای مشهد بین صفر و ١٢ درجه گزارش شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ٢ درجه و در سردترین ساعات منفی ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید. فردا شب کمینه دمای هوای منفی ۶ درجه و صبح سه‌شنبه ٣ درجه خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف در بخش‌هایی از مرکز، شمال غرب، جنوب استان آغاز شده است و فردا صبح به تدریج از میزان بارش ها کاسته و قطع خواهد شد.

فاروقی ادامه داد: امروز از ساعت بعدازظهر بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد به گونه‌ای که در گردنه‌های کوهستانی کولاک برف، تشکیل مه و کاهش میدان دید اتفاق خواهد افتاد. فردا سردترین روز هفته است و انتظار داریم کمینه دمای هوا در مناطق سردسیر کمتر از ۵ درجه زیر صفر برسد مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ساعات پایانی شب دوشنبه و صبح سه‌شنبه سردترین دما را تجربه خواهیم کرد. افزایش دما از روز سه‌شنبه ظهر آغاز می‌شود، اما همچنان هوای سر شبانه ماندگار است.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ٧۶ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ٧٠ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

در این شرایط احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و احتمال تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد؛ لذا افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار