شما هم با خواندن این این نام تعجب کردید یا شاید هم کمی ترسیده باشید که باید بگوییم کاملا حق دارید. داستان‌های مختلفی پشت این جنگل پنهان شده که برخی واقعیت و برخی خرافات هستند.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 02 December 2022

تابناک رضوی: هر چه هست، باعث ترس خیلی‌ها شده تا جایی که برای رفتن به آن حتما باید به شکل گروهی باشید. اگر بلیط هواپیما تهران مشهد را رزرو کرده‌اید؛ بد نیست سری هم به این جنگل بزنید، البته اگر دل شیر دارید و سر نترس. اصلا بیایید ببینیم که چه درون این جنگل است که تا این حد آن را ترسناک می‌دانند!

جنگل جیغ مشهد دقیقا کجا قرار دارد. جنگل جیغ مشهد که محلی آن را با نام جنگل سربرج نیز می‌شناسند در نزدیکی شهر طرقبه مشهد قرار گرفته است. اگر از مشهد حرکت می‌کنید، باید به جنوب این شهر به سمت روستای سربرج حرکت کرده و چیزی در حدود 32 کیلومتر را با ماشین طی نمایید. اگر هم از تهران حرکت کردید، فاصله تقریبا هزار کیلومتری را در حدود 10 ساعت باید بروید تا به این جنگل اسرارآمیز برسید.

چرا نامش را جنگل جیغ گذاشتند؟

شاید بتوانید حدس بزنید؛ با این حال شنیدن صداهای بلند و عجیب و غریبی که بیشتر شبیه جیغ کشیدن یا سوت زدن است، باعث شده تا به این نام معروف شود. شاید برای نسل ما این داستان کمی مسخره و باورنکردنی به نظر برسد؛ چراکه خرافات در فرهنگ لغت ما جایی ندارد. اما اگر بگوییم تقریبا کسانی که به این جنگل رفتند، این مسئله را تاکید می‌کنند، چطور؟ باور می‌کنید!

اغلب افراد یا حتی محلی‌ها می‌گویند که این صداها بیشتر با تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد و مسلما خوفناک است. خیلی‌ها تا به امروز کنجکاو شدند و بار و بندیل را برای جنگل نوردی بستند و با رسیدن به این منطقه و حس و حال عجیب جنگل جیغ مشهد، فرار را بر قرار ترجیح دادند. با همه این تفاسیر، تصمیم با شماست !؟

داستان‌های پشت پرده این جنگل چه هستند؟
داستان از آن زمانی شروع شد که رودخانه پر آب و خروش جنگل جیغ مشهد که سال‌ها خشک شده بود؛ دوباره جان گرفت و آب در آن جاری شد. با پر آب شدن این رودخانه، صداها دوباره به گوش می‌رسید و مردم هم داستان‌ها و خرافات زیادی را در این باره گفتند. جالب اینکه، از آن زمان در هیچ فصلی حتی تابستان هم این رود بی‌آب نمانده است و همین گمانه‌زنی‌ها را بیشتر کرده است. اما این افسانه‌ها چه هستند:

جنگل جیغ و ارواح نفرین شده
خوب، طبیعی است که وقتی چنین صدهای ترسناکی به گوش می‌رسد، مردم سریعا به سراغ اجنه و ارواح می‌روند. با خود می‌گویند که ارواح سرگردان در جنگل شب‌ها این سر و صداها را از خود درمی‌آروند. البته این فقط یکی از افسانه‌های جنگل جیغ مشهد است!

جنگل جیغ و زنی در آتش
برخی دیگر از مرم صداهای جیغ را به یک زن نسبت می‌دهند و می‌گویند در این جنگل در گذشته‌های دور زنی در شعله‌های آتش سوزانده و کشته شده است و به همین خاطر است که هر شب صداهای جیغ آن به گوش می‌رسد. چون روحش به آرامش نرسیده و به دنبال قاتل خودش است.

اما حقیقت جنگل جیغ مشهد چیست؟
حقیقت جنگل جیغ مشهد هم همانند افسانه‌های آن یکی نیست و نظریه‌های مختلفی وجود دارد. تصمیم با شماست که کدام را باور کنید !؟

صدای جیرجیرک ها

از آنجایی که وجود این صدها موجب ناراحتی مردم محلی شده بود؛ مسئولان تحقیقاتی را شروع کردند تا علت دقیق این موضوع مشخص شود. بعد از جست و جو این افراد متوجه وجود جیرجیرک‌های منحصربفردی شدند که عمرشان به 40 روز هم نمی‌رسد. اما همین عمر کوتاه برای زاد و ولد و صداهای عجیب و غریب‌شان کافی است. با برگشت مجدد آب به رودخانه، محیط مناسبی برای این ملخ‌ها به وجود آمد و شب‌ها حدود چند هزار جیرجیرک با همدیگر شروع به آواز خوانی می‌کنند. اما هنوز اینکه چرا این رودخانه همیشه پر آب است یا چرا هچ کس این جیرجیرک ها را تابحال ندیده هم بی پاسخ باقی مانده!

صدای باد و درختان
یک عده دیگر هم این سر و صداهای جنگل جیغ مشهد را به باد و درختان نسبت می‌دهند. صدای پیچیدن باد در بین درختان انبوه این جنگل باعث ایجاد چنین صداهای می‌شود و افراد فکر می‌کنند که صدای جیغ و داد می‌شنوند. خوب باز این سوال به وجود می‌آید که تکلیف شب‌هایی که باد نمی‌وزد و هنوز هم صدا شنیده می‌شود، چیست؟

بالاخره می‌شود به جنگل جیغ مشهد رفت!
رفتن به جنگل جیغ مشهد مانعی ندارد و هر کسی می‌تواند برای طبیعت گردی به این منطقه سفر کند. منتهی بهتر است از افراد محلی به عنوان راهنما کمک گرفته شود یا حتی به شکل گروهی به این جنگل بروید. البته، اگر به لحاظ جسمی و روحی سالم هستید.

بهترین زمان برای رفتن به جنگل جیغ
جنگل جیغ
منطقه طرقبه معمولا آب و هوای خنک‌تری نسبه به شهر مشهد دارد. اغلب گردشگران فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند، چراکه آب و هوای خنک و همه جا سرسبز است. اگر هم می‌خواهید برای شنیدن این صداها بروید، خرداد ماه به اوج خود می‌رسد. در مورد پاییز و زمستان هم بگوییم که بارش برف و باران شدید، سفرتان را به کلی به هم می‌ریزد.

آیا می‌توان در جنگل جیغ اقامت داشت؟
مسلما کمپ کردن در این جنگل کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، ولی شما می‌توانید از اقامتگاه‌های بومگردی و خانه روستایی‌ها در روستانی سربرج استفاده کنید.

جاهای دیدنی اطراف جنگل جیغ
اگر بلیط هواپیما مشهد را خریداری کردید و به دیدن جنگل جیغ مشهد رفتید؛ سر هم به جاهای دیدنی اطراف آن بزنید.

غار مغان: این غار به حدود 100 میلیون سال پیش برمی‌گردد و بیشتر به خار فسیل‌های حلزونی معروف شده است. برای رسیدن به آن باید کوهنوردی کنید و لوازم مناسب همراهتان باشد؛ چراکه راه پرپیچ و خم است. فاصله آن با روستای سربرج در حدود یک ساعت (30 کیلومتر) است.

روستای تجر: در 10 کیلومتری جنگل جیغ مشهد، روستای زیبای ییلاقی تجر قرار گرفته که کوه‌های مرتفع، مناظر سرسبز و رودهای آب آن دیدنی و جذابش کرده است.

ترسناک ترین جنگل‌های جهان

خوب فقط جنگل جیغ مشهد نیست که ترسناک است و هر کسی جرات پا گذاشتن در آن را ندارد؛ بلکه جنگل‌های ترسناک دیگری در جهان هستند که خوفناک هستند.

جنگل دوهیل هندوستان
هندی‌ها مردم عجیبی هستند و باورهای متفاوتی هم دارند. اما داستان این جنگل را به وجود جنایت‌های هولناکی که در این جنگل رخ داده است، ربط می‌دهند. کشتن یک بچه در این جنگل و روح‌های سرگردان هم از دیگر داستان‌های دوهیل هند است.

جنگل گریفیث لس آنجلس
در قلب لس آنجلس جنگلی با نام گریفیث وجود دارد که مردم به خاطر وجود آیین های شیطانی و قتل‌های مکرر و عجیب ان را نفرین شده و ترسناک می‌دانند.

جنگل الفین کالیفرنیا
افسانه روح‌های سرگردان در کالیفرنیا هم وجود دارد و خیلی فکر می‌کنند جنگل الفین نفرین شده است و روح‌های سرگردان در آن زندگی می‌کنند.

در آخر
زمانی که قصد رزرو تور مشهد را دارید به جاهای دیدنی اطراف آن نیز نگاهی بیندازید؛ البته اگر دل شیر دارید هم بد نیست جنگل جیغ مشهد را در فهرست کارهایتان قرار دهید. این جنگل از عجیب‌ترین و جالب‌ترین جاهای دیدنی مشهد است که افراد ماجراجویی زیادی را به سمت خودش می‌کشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار